Jump to content

SkumLigi


AE_Dave
 Share

Recommended Posts

Håller på att göra ett litet platformsspel bara sådär för skojs skull.

Heter för tillfället SkumLigi och handlar om en liten knubbig gubbe som ser "lite" :huh: ut some Luigi från Super Mario spelen.

Spelet går inte ut på något speciellt. Mest bara klara av banor och döda fiender.

Har hållit på med det ett tag och spelet ligger nu på Alphaversion 5.5.0. :D

Finns två banor än så länge och ett par vapen + omkring 4, 5 olika sorters fiender, (varav det kommer finnas ungefär 10 stycken i slutgiltiga versionen.)

he he he.

Saker som kommer finnas med i versionen som släpps för allmänheten:

3 olika Vapen (SMG, Plasma Rifle och Rocket Launcher.)

Omkring 10 olika typer av fiender.

3 - 4 olika 'uppdrag' varav varje uppdrag innehåller 2 - 4 banor bl.a. Kasvoko-warzone, Sci-Fi och Nazivärldarna.

Fula 2D världar och Fula 2D sprites gjorda i Paint.... :P

Nåväl, finns ett par bilder på spelet här nedanför. Som sagt är spelet inte speciellt seriöst och är för övrigt gjort med GameMaker. Planerar en uppföljare men kommer experimentera litet med GameMaker innan dess och har ett par idéer på förbättrad "fysik" till det men det får vi se hur det går. Nu får vi rikta in oss på ettan. :P

Kommer lägga in ett par fula/roliga småsaker spelaren ska kunna göra innan version 1.0.0 som t.ex.

Sprutande inälvor när man hoppar på döda lik, möjligheten att gömma sig i lådor och gå omkring för att använda som skydd (Dock gå södner efter att fienden träffat den några gånger.), plocka upp lik av fiender och använda som skydd. (Som för övrigt kommer sprängas i små köttbitar och blod etc om de träffas av för många skott.

Hela spelet har jag försökt göra till en liten parodi på de första Super Mario spelen med massor av blod och skit. :P

Bild 1

Bild 2

:D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller på att göra ett litet platformsspel bara sådär för skojs skull.

Heter för tillfället SkumLigi och handlar om en liten knubbig gubbe som ser "lite" :lol: ut some Luigi från Super Mario spelen.

Spelet går inte ut på något speciellt. Mest bara klara av banor och döda fiender.

Har hållit på med det ett tag och spelet ligger nu på Alphaversion 5.5.0. :P

Finns två banor än så länge och ett par vapen + omkring 4, 5 olika sorters fiender, (varav det kommer finnas ungefär 10 stycken i slutgiltiga versionen.)

he he he.

Saker som kommer finnas med i versionen som släpps för allmänheten:

3 olika Vapen (SMG, Plasma Rifle och Rocket Launcher.)

Omkring 10 olika typer av fiender.

3 - 4 olika 'uppdrag' varav varje uppdrag innehåller 2 - 4 banor bl.a. Kasvoko-warzone, Sci-Fi och Nazivärldarna.

Fula 2D världar och Fula 2D sprites gjorda i Paint.... ;)

Nåväl, finns ett par bilder på spelet här nedanför. Som sagt är spelet inte speciellt seriöst och är för övrigt gjort med GameMaker. Planerar en uppföljare men kommer experimentera litet med GameMaker innan dess och har ett par idéer på förbättrad "fysik" till det men det får vi se hur det går. Nu får vi rikta in oss på ettan. :P

Kommer lägga in ett par fula/roliga småsaker spelaren ska kunna göra innan version 1.0.0 som t.ex.

Sprutande inälvor när man hoppar på döda lik, möjligheten att gömma sig i lådor och gå omkring för att använda som skydd (Dock gå södner efter att fienden träffat den några gånger.), plocka upp lik av fiender och använda som skydd. (Som för övrigt kommer sprängas i små köttbitar och blod etc om de träffas av för många skott.

Hela spelet har jag försökt göra till en liten parodi på de första Super Mario spelen med massor av blod och skit. :P

Bild 1

Bild 2

;)

Ser kul ut ^_^ När släpps det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser kul ut ^_^ När släpps det?

Eftersom jag även på sidan om det här håller på med en liten "skräck/parodifilm" med mina kompisar, en mappinghemsida och har skola att gå till varje vardag så kommer det väl dröja ett tag. Men som det ser ut nu blir det väl någon gång kanske i början av Februari eller Mars. Beror helt enkelt på hur mycket läxor jag får hem från skolan. :lol: Just nu har jag redan fått prov att tänka på i SO till vecka 5.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...