Jump to content

Helt konstigt!


Lance
 Share

Recommended Posts

jo min kompis välte ner mitt ps2 så det pajjade med sa skivan i sen fick ja låna hans men nu hänger sig spelet ibland och typ allt försvinner förutom bilarna å gubbarna...

vet inte om det e fel på min san andreas eller om det är fel på hans ps2a det e två små repor på min sa skiva men det ska väll inte göra ngt? :'(

tror ni det beror på skivan eller ps2an??? :huh: tacksam för svar :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

samma sak hände mig med GTA3...på alla(?)skivor finns det en liten skyddsfilm,jag lämna bort spelet till en snubbe som "laga" skivan,han tog bort ett lager eller nåt,han slipade bort ett lager kanske..hur som helst....spelet gick från att det gick att spela max 10 sek innan det hakade sig till som nytt.......men jag vete fan asså.Min PS2:a funkar fint än idag ..slog PS2:an i backen eller??

För isåna fall kanske....det vågar jag inte svara på.... hoppas nån med mera erfarenhet svarar och Lycka Till!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jo min kompis välte ner mitt ps2 så det pajjade med sa skivan i sen fick ja låna hans men nu hänger sig spelet ibland och typ allt försvinner förutom bilarna å gubbarna...

vet inte om det e fel på min san andreas eller om det är fel på hans ps2a det e två små repor på min sa skiva men det ska väll inte göra ngt?  :'(

tror ni det beror på skivan eller ps2an???  :( tacksam för svar  ;P

Faan, stackars kille :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Faan, stackars kille :ermm:

aaaa :o men jag har lämmnat in det nu och det går på garantin :lol: men jag har lånat hans och det hänger sig ibland nu me men jag är orolig för att det är min skiva som är repad men ska inte ps2spel tåla jävligt mycket det är lixom ingen jätte stor och djup repa bara små jävlar

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

aaaa :ermm: men jag har lämmnat in det nu och det går på garantin :o men jag har lånat hans och det hänger sig ibland nu me men jag är orolig för att det är min skiva som är repad men ska inte ps2spel tåla jävligt mycket det är lixom ingen jätte stor och djup repa bara små jävlar

Om det nu är skivan så kan du ju lämna in den på lagning/slipning. Kostar väl dryga 100:- för DVD skivor.

Förhoppningsvis får du då tillbaka en fullt fungerbar orepad skiva.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

aaaa ;) men jag har lämmnat in det nu och det går på garantin ;) men jag har lånat hans och det hänger sig ibland nu me men jag är orolig för att det är min skiva som är repad men ska inte ps2spel tåla jävligt mycket det är lixom ingen jätte stor och djup repa bara små jävlar

GTA SA tål inte nåt knappt, mitt ps2 repade SA skivan, på nåt mystiskt sätt, blev typ en lätt liten "repa" vid utkanten av skivan, typ rundad som skivan. Den syntes knappt, nu får jag Disc Read Errors hela tiden. Vet inte själv vad jag ska göra åt saken.... men för att kommentera ditt inlägg.... det är antagligen skivan, den är extremt känslig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...