Jump to content

Uppvärmning och ifrågasättande


Ebeeto
 Share

Recommended Posts

En liten krönika om dagsläget... (Med reservation för stundtals mesiga liknelser och barnslig inställning...)

----------------------------------------

Upptäckte att EB Games/Tradition skall hålla nattöppet för att kunna lämna ut San Andreas redan en minut över spöktimmen. De som pinnar ner till affärerna i natt skall ha en eloge för detta, men jag kommer inte vara en av dem.

Folk vill vara först med att spela, alternativt "Väldigt tidiga" med att spela. För mig är detta inte det viktigaste med spelupplevelsen. Jag vill ha lugn och ro och en trevlig stämning. Med tanke på alla som redan spelat spelet, är det väldigt svårt att vara först ändå:

- Några tusen amerikaner.

- Alla de som fick det genom cdon.com redan idag.

- De onda människor som piratkopierat spelet.

- Rockstars utvecklingsteam, som ju suttit och lirat det här spelet konstant i två år, samtidigt som de byggt upp det.

Jag tänker inte köpa spelet inatt, även om det känns frestande. Imorgon skall jag gå i skolan samtliga lektioner, jag tar sedan bussen in till Göteborg för att med en Reservoir Dogs-gångstil, snajdigt vandra in på Tradition och få mitt undanlagda ex av det jag så länge längtat efter. Som en 5-årig pojke på julaftonsmorgon, oförmögen att kunna somna och sedan vaknar kl. 5 på morgonen av upprymdheten som fyller honom.

Jag skall lusläsa manualen tre gånger, sedan baklänges, uppochner, samt på Rövarspråket. Vid hemkomst skall jag sedan lägga spelförpackningen brevid min PlayStation2 och låta den känna sig hemmastadd. Jag skall sedan inmundiga en rejäl middag.

Efter maten går jag upp och tittar på spelets lilla kapsel igen. Drägglar en skvätt, och åker sedan för att träffa mina goda vänner. Detta helt utan att ens nuddat skivan med den himmelska frukten. Vår planering för fredagen är nämligen att vi skall "Halloweena" omkring i det lilla samhället Skepplanda. Kuta runt med Scream-mask och punga gamla tanter på deras ägodelar med orden "Bus eller godis!". Denna aktion borde kvarstå utan ifrågasättning, med anledningen: "Vi är unga och dumma, vi är faktiskt bara 16"...

Sedan, efter en lowlife-aktion i bygden och otaliga timmar av längtan, skall jag parkera mig själv i sängen, framför TV'n, på en hög av kuddar och täcken. Ladda upp med groteskt mycket cola, jordnötsringar, och en god, kubansk cigarr (Romeo y Julieta Habanas) och sakta glida in i en helt annan värld, för att stanna där under hela höstlovet.

Erik Bergérus - 28-10-2004

EB

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

cigaretter och cigarrer är vidrigt ^_^

Cigaretter.. Små, fjantiga pinnar som soss-fallkärringar INHALERAR.

Cigarrer.. Feta, coola pinnar som mobsters tar MUNBLOSS på...

Dessutom kedjeröker man inte cigarrer. Det blir dyrt när man är student.. Endast på festliga tillfällen... (Som den 29:e...) :huh:

EB

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...