Jump to content

Mafiafilm?


Kalan
 Share

Recommended Posts

Jag har ett minne av att jag för himlans många år sedan såg en maffiafilm på tv. Jag har ingen som helst aning om vad den hette, bara minnet av några scener i den. Så jag tänkte att om någon känner igen min beskrivning kan skriva vad filmen heter... Vore snällt, jobbigt att inte veta vad filmen hette, eftersom den var bra och jag kommer ihåg vissa scener rätt skarpt...

För det första så utspelade sig filmen ungefär på 30-talet i Amerika.

En av de två scener jag kommer ihåg utspelade sig i en villa med en gräsmatta runt (a.k.a. en vanlig hustomt). Tror att det var en kvinna i 35-50 årsåldern som inte verkade vara speciellt rik som stod och konverserade med en man i ungefär samma ålder. Plötsligt började de närliggande fönsterrutorna förvandlas till glassprutande föntäner, eftersom nått mafiosogäng iklädda svarta rockar och hattar rent ut sagt pumpade och sprayade hela byggnaden full med bly. Kan mycket möjligt ha varit slowmotion-effekter. Blod är jag säker på att den innehöll rätt mycket av. Tror denna scen var rätt sent i filmen. Tror även att någon inne i huset välte ett bord för att ta skydd. Har för mig att båda i huset dog. Något barn kan även ha varit inne i huset.

Nästa scen utspelade sig efter den förra. Möjligtvis är detta slutscenen. Den utspelade sig mitt i en stad där folk gick omkring på gatorna som vanligt. Plötsligt så kommer det tre-fyra bilar ifrån två olika håll i en fyrvägskorsning (alternativt befann sig redan några mafiosos på platsen som jag tror var en fyrvägskorsning) och sladdar till. Ur bilarna hoppar det ut en hel del maffiosos klädda i svarta rockar och hattar, beväpnade till stor del med Thompsons och Pumphagel. De börjar iallafal skuta som fan på varandra, och det hela slutar i ett blodbad. Här kan det även använts slowmotioneffekter. Det låg lik över hela den nerblodade gatan i slutet iallafall... Polisen kan möjligtvis ha varit inblandad...

Har för mig att den var jäkligt bra, så nu undrar jag om någon kan namnet på denna rulle? Det behöver nödvändigtvis inte ha hänt så som jag beskrev i filmen, men det är allt jag kommer ihåg. Hoppas att jag inte har drömt allt bara :o Men vem vet, det kanske är minnen från ett tidigare liv? ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...