Jump to content

Ett par frågar


The Wickerman
 Share

Recommended Posts

Kan man få daglig inkomst av alla ställen man köper? Eller är det bara de som har en viss ikon på kartan? (en annan än en sparningsikon)

Eller dvs, finns det uppdrag vid alla?

Läste att man ska kunna råna 15 butiker, hur gör man det?

Hur många "fun car" missions finns der? Har hittat den med helikoptern i början av spelet, en där man ska bomba gängmedlemmar i båtar med ett litet flygplan och ett där man ska köra ett race med ett litet flygplan mot andra.

Vid varvet som man köper, hade det räckt att klara ena check point racet eller vad jag tcungen att klara båda?

Hur många helikopter check point races finns det? Har hittat två, en på ett tak och en på en gård som är omgivne av plank.

Har också ett problem med taxi mission, ibland blir det så att den jag ska plocka upp står inne i flygplatsbyggnaden, och det går inte att nå honom/henne. Vad kan man göra?

Tack på förhand.

Tillägg: Självklart ska topicen heta "Ett par frågor", vet inte vad som gick snett där ;)

Redigerad av The Wickerman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan inte göra uppdrag vid alla ställen du köper.

Gå till en butik man kan råna, det ska stå en kille bakom disken i grå uniform med glasögon har jag för mig. Du måste andvända en pistol eller kraftigare vapnen för att råna en affär, sikta på gubben bakom disken.

Det kommer dyka upp pengar på disken, samtidigt som din wanted level ökar. Men rör dig inte, stå stilla. När du har 3 stjärnor, och 3 staplar pengar på disken går larmet. Ta då pengarna, skjut killen bakom disken(valfritt, men det gör jag i alla fall), spring ut, ta en bil, kör till närmaste pay n' spray.

Fun car missions, tror jag det bara finns 2 st i själva story missions. Ett för Avery Carrington där man ska placera ut bomber i ett höghus som håller på att byggas, och ett för cubanerna eller haitierna där man bombar. Sen finns det ju funcar missions lite här och där över banan, tex på flygplatsen där man kör ett flygplan och hämta checkpoints och saker på tid.. Men det antalet har jag inte i huvudet.

Varvet, som du kallar det, tror jag du menar båt-stället man köper. Såvitt jag vet är det exakt samma race, bara 2 olika båtar att köra i. Så ja, det räcker om du klarar det med en båt.

Checkpoints races med helikopter finns det en hel del av, tror jag hittade 5 st. Men det är inte säkert, lite glömsk ibland och kan blanda ihop saker.

Det där med taxi mission har jag aldrig varit med om, passagerarna jag hämtade upp stog alltid utanför husen, resturangerna etc. man hämtade dom vid.

Hoppas du fick lite hjälp.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom threaden ändå e uppe så kan jag ju passa på och fråga om tips för hur man ska råna en butik. Har hittat en som det ska gå i, står en lirare där inne. Testade att rikta pistolen mot honom men då satte han sig i skydd bakom bänken och larmet gick. Såg nånstans att det ska komma fram pengar på bänken för att man ska klara det, men jag lyckas inte. Tips nån? Lirar det på PS2 förresten.

TILLÄGG: Glöm det, jag lyckades nu.

Redigerad av The Wickerman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...