Jump to content

Fallout 2


Nark Buddy
 Share

Recommended Posts

Tänkte installera Fallout 2.

Men installations filen kan tydligen inte köras i winXP(har jag rätt?).

Och det fungerar inte att ta properties(egenskaper) och välja att man ska köra i win98 eller win95. Jo, fungerar att välja, men det fungerar fortfarande inte att installera det. Det bara blir svart(laddar) och sedan stänger programmet av sig själv(pratar nu om setup.exe).

Har googlat lite för att kolla hur man installerar det manuellt, men hittar bara hjälp för Fallout(1)!!

Någon som vet?

Jag vill alltså veta hur man installerar Fallout 2 manuellt. Eller beror det på något annat?

Det måste väll finnas några rollspels-nördar här på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör XP Pro och provade nyss och avinstallera Fallout 2 och installerade det igen utan några som helst problem. Det enda jag kan komma på är att det tydligen flyter runt en trasig piratversion av spelet som kraschar vid installation. Isåfall är det bara att köpa original eller ladda ner en fungerande version.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Releasen: Fallout.2-EViLISO

Kracshar när man kör setup-filen ja. Blir svart och sedan stänger sig själv. Men om setup.exe är trasig i den releasen så vorde jag kunna installera det manuellt. Om någon kunde beskriva i detalj vad som ligger i installations mappen. Jag tror alla filerna hamnar i installations mappen(man kan kopiera över 1ans mapp utan att installera det). Eller om det på något sätt går att skapa en logg på installationen.

Det är ungefär som att installera 1an manuellt, så det kan nog inte bli så svårt(om jag får hjälp av er).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Releasen: Fallout.2-EViLISO

Kracshar när man kör setup-filen ja. Blir svart och sedan stänger sig själv. Men om setup.exe är trasig i den releasen så vorde jag kunna installera det manuellt.

Det är inte setup.exe som är paj utan det är hela isofilen. Mounta den och försök kopiera över critter.dat (eller monster.dat, jag minns inte riktigt) till hårddisken med utforskaren så får du se varför installationsprogrammet kraschar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går inte kopiera över filerna. Du menar att det är det som är felet?

Ja. Det är något vajsing med din isofil som gör att installationsprogrammet kraschar då den försöker läsa från filerna på skivan. Fallout 1s problem med att installationsprogrammet inte funkar under NT4+ har inget alls med saken att göra eftersom den buggen inte finns alls i Fallout 2. Du kan inte kopiera över filerna manuellt när du inte kan läsa filerna från skivan eftersom isofilen är trasig. Din isofil är trasig.

Det finns en enkel och billig lösning på ditt problem.

Man kanske kan köra dom ändå?

Jag ger upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...