Jump to content

Pinsam tabbe för USA's regering..


ElGato
 Share

Recommended Posts

Vid ground zero i New York hade man i augusti år 2002 satt upp ett minnesmärke på staketet som omringar platsen ground zero (där world trade center en gång i tiden stod).

http://www.thesmokinggun.com/archive/0715041wtc1.html

Där angav man att attentaten ägde rum i september år 2002.

Rätt så rejäl tabbe.

I två år har skylten suttit uppe, inte förrän nu har någon klagat på att det är fel år.

Kanske va så att minnesplaketterna var tryckta innan attentaten ägde rum, så glömde man trycka ut nya när man bestämde sig för att utföra dom ett år tidigare, hehehe.. ;)

0715041wtc1_231530_0.jpg

Redigerad av ElGato
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hittade den här på samma sida.. måste bara länka den också.. ;)

Här är bilder på dokument som Donald Rumsfeld själv skrivit på där han godkänner vilka förhörsmetoder man får lov att använda på fångar.

Till exempel står där att man får använda sig utav hundar för att skrämma fångar, klä av fångarna nakna, använding av "stress-positioner" d.v.s att dom måste stå i en viss ställning i x antal timmar, användning av falska dokument eller rapporter, isolation i upp till 30 dagar, användning av förhörare från länder som är kända för att använda sig utav stränga förhörsmetoder.. m.m.

Ytterligare en sak jag läst är att en amerikansk officer vägrade använda sig utav de här förhörsmetoderna.

Efter ett avbrott från Irak-kriget, då han återvände till USA, vägrade han åka tillbaka till Irak för att fortsätta med det han gjorde tidigare.

Han hamnade i domstol och man fråntog honom officers-rankingen och han fick ett antal år i fängelse.. 2 år har jag för mig.

Det roliga är att USA anklagar alla möjliga länder för att tortera sina fångar och använda förhörsmetoder som inte går efter mänskliga rättigheter. Men när deras egna soldater vägrar utföra samma oetiska förhörsmetoder tar man dom till domstol och skickar dom til fängelse.

Donald Rumsfeld har själv skrivit på vilka förhörsmetoder som får användas..

När dom där bilderna från fängelset i Irak kom ut i media, där fångarna bär säckar över huvudet och utsätts för tortyr låtsades han inte veta att sånt pågick.

Han glömde visst nämna att det är han själv som gett tillåtelse till dessa förhörsmetoder..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

haha vilken jäkla tabbe...

fast ja tror dom bara tryckte det fel...

inte att dom redan hade bestämt...

fast man vet aldrig ;)

Hehe.. nej jag bara skämtade ju.. visst sitter det inkompetenta idioter i regeringen och visst låg dom bakom 11:e september själva, men några förtryckta minnesplaketter hade man säkert inte..

Jag tror inte ens att dom räknade med att World Trade Center skulle rasa samman.

Det är byggt för att klara av flygplanskrascher..

Finns dock dom där seismografiska mätningarna som tyder på att det var sprängladdningar som gick av innan tornen föll samman.. ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det roliga är att USA anklagar alla möjliga länder för att tortera sina fångar och använda förhörsmetoder som inte går efter mänskliga rättigheter. Men när deras egna soldater vägrar utföra samma oetiska förhörsmetoder tar man dom till domstol och skickar dom til fängelse.

Haha, klockrent! som man säger ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom kanske menade att året är 2002 då det är ett år sedan detta tragiska hände, eller så är det bara tryckfel som inte USA:s regering har med att göra!

Om du läser texten på bilden jag länkade till står det "September 11, 2002 was a pivotal day".. alltså handlar det inte om att det var ett år sen det hände.

Dessutom som jag skriver i första inlägget sattes denna skylt upp i augusti år 2002.. alltså hade det inte ens gått ett år än!

Ett tryckfel är det, men det har fortfarande med regeringen att göra.

Det är regeringen som har utsett en komitté som ansvarar för minnesmärken av 11e september. Dessa är medlemmar av regeringen.

Att inte en enda i komittén insett att man skrivit fel år, och att korrekturläsaren inte upptäckt det är helt otroligt.

Såna fel gör man när det handlar om saker som man inte bryr sig om.. När det handlar om en såpass stor grej som 11e september som amerikanarna själva ville få till "det värsta terrorattentat i världshistorien" (vilket det inte är) så borde man veta vilket år det hände också..

Tryckfel när det gäller en sån grej?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...