Jump to content

Ett roligare/verkligare gta


 Share

Recommended Posts

:D Gta:sa verkar ju as grymt efter vad man sett !! men detta tycker jag man ska fixa så att spelet blir roligare att lira , möjligen verkligare

1. om man exempelvis har 2 st "polis stjärnor" så ska inte poliserna köra i fullfart in i bilen och tränga in den som dårar och sedan tok skjuta med pistolerna när man kommer ut

2. Ambulanserna ska inte vara så jäkla dumma, dom kommer i fullfart och kör in i ett hus så hela motorhuven flyger iväg och rutan pajar och sedan förstöra några dörrar för att sedan rädda personen som dom ska rädda och sedan galet köra in i några bilar och ge sig av...Så funkar det bara inte !!

3. Om man är jagad av poliser när man kör motorcykel så ska inte poliserna försöka köra in i dig, rama omkull din motorcykel det är faktist lag på att dom inte får göra så !!

4. Alla gängmedlemar, poliser, ambulanschafförer, brandmän behöver inte se exakt likadan ut och ha exakt samma längd.. det blir bara jobbigt

5. Om man krockar löst i bakdelen på en bil med motorcykel så ska man inte flyga 10 meter upp i luften och sedan 5 meter rakt fram och landa på backen, och sedan ställa sig upp som ingenting

6. Något som jag tyckte va ganska coolt före man köpt gta vc var att jag hade hört att poliserna skulle vara smarta nog att jaga andra fotgängare men ack det vart ju bara sämst,en polis jagar ikapp en tjuv/rånare slår ihjäl personen och går sedan lungt därifrån som att inget har hänt

7. Polisbilar borde vell jaga andra bilar en bara dig ? , jag menar finns hela gtas poliskår för att jaga dig ? jag har iaf aldrig sett en polisbil jaga en annan bil

8. Poliser ska reagere på bilar som kör galet

9. om man krockar med en bil ska dom i andra bilen ut och snacka.. typ klaga

10. Färgen ska vara mörkare så det inte blir så fjolligt som i vc där allt är rosa, lila och rött och ljust och glatt

11. Det borde som i getaway finnas poliskontroller.

12. licens för att exempelvis använda vapen , bil , helikopter

13. Mycket mycket tätare med bilar och fotgängare ( som tur är ska det bli så)

14. Att bilarna som åker om kring har ett mål(ska åka nån stans inte bara köra omkring och bli rånade

15. att fotgängarna inte ska säga samma saker hela tiden, exempel ditt e get gäng säger alltid HELA tiden "mario take it easy"

16. om man typ störtar med en helikopter mitt i vägen hade det varit tufft om det kom ca 3 brandbilar, 5 polisbilar och 5 ambulanser

17. dom ska ta bort skiten där man kan göra en karatespark när man ska slå ner en kille som sitter på en mc och ta hans mc

18. man ska kunna ta gisslan som i getaway och poliserna ska då ta det lungt och istellet hämta mycket förstärkningen.

19. sirenerna ska låta verkligare, och inte vara så irreterande

20. man ska förlora mycket pengar när man blir tagen av polisen och tex få tillbringa en viss tid i ett fängelse vid stora brott?

det där tycker jag blir ett roligare gta, men man ska endå ha kvar dendär friheten som inte finns i mafia, getaway hoppas ni håller med mig skriv gärna vad ni tycker , eller kommentera min lista ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

4. Alla gängmedlemar, poliser, ambulanschafförer, brandmän behöver inte se exakt likadan ut och ha exakt samma längd.. det blir bara jobbigt

hmm. Jag dödar typ 50 poliser varje gång jag kör vc, å säkert lika många haiter. Det skulle nog bli ganska jobbigt att göra 1.000.000.000.000 olika skins

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag har fan tänkt på exakt sama saker! Speciellt ettan, tvåan och sexan.

Däremot dedära med att poliserna krockar in i en motorcykel, det är lagligt! En polare till mig körde lite för fort på moped, såg inte polisbilen som stog parkerad framför honom, körde nära polisbilen och swish sa det så öppnade polisen dörren på bilen och min polare flög i luften.. Inte så smart men polisen har lov att göra det som krävs för att stoppa den kriminella.. Dom har däremot inte lov att köra fortare än 30 (tror jag) om du kör moped utan hjälm.. hade varit kul att se det i SA ;)

men som sagt. GTA är GTA och inte stockholm 2004.

Dedär med dom rosa färgerna och allt i VC är ju så för att det var så det var på 70-80 talet..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3. Om man är jagad av poliser när man kör motorcykel så ska inte poliserna försöka köra in i dig, rama omkull din motorcykel det är faktist lag på att dom inte får göra så !!

finns det ingen lag på att man inte får döda människor...eller tänker jag fel ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
jag har fan tänkt på exakt sama saker! Speciellt ettan, tvåan och sexan.

Däremot dedära med att poliserna krockar in i en motorcykel, det är lagligt! En polare till mig körde lite för fort på moped, såg inte polisbilen som stog parkerad framför honom, körde nära polisbilen och swish sa det så öppnade polisen dörren på bilen och min polare flög i luften.. Inte så smart men polisen har lov att göra det som krävs för att stoppa den kriminella.. Dom har däremot inte lov att köra fortare än 30 (tror jag) om du kör moped utan hjälm.. hade varit kul att se det i SA ;)

men som sagt. GTA är GTA och inte stockholm 2004.

Dedär med dom rosa färgerna och allt i VC är ju så för att det var så det var på 70-80 talet..

jag läste en liten skojjig sak på moppe net det var en grabb som vart jagad av 1 polibil, sedan tog han av sig hjälmen för då måste polisen hålla avstånd han tittade bak om polisn följde avståndet och han körde då istellet in i ett träd, eftersom han inte hade hjälm så sitter han i dag förlamad.

Redigerad av mankan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...