Jump to content

Gud = Den största massmördaren någonsin?


Bobbo Viking
 Share

Recommended Posts

Nej.

2 Mos 20:3 säger "Du skall inte ha andra gudar vid sidan av mig."

Exakt

VID SIDAN AV mig. Det står inget om "istället för". Det handlar helt enkellt om att inte dyrka flera gudar. Den som dyrkar flera dyrkar egentligen inte någon på allvar. En människa som bor i en liten by i något avlägset land där man inte känner till kristendomen kommer ju inte hamna i helvettet för det.

Och som sagt, även om så vore fallet så har alla abrahamitiska religioner samma gud.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 93
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Exakt

VID SIDAN AV mig. Det står inget om "istället för". Det handlar helt enkellt om att inte dyrka flera gudar. Den som dyrkar flera dyrkar egentligen inte någon på allvar. En människa som bor i en liten by i något avlägset land där man inte känner till kristendomen kommer ju inte hamna i helvettet för det.

Och som sagt, även om så vore fallet så har alla abrahamitiska religioner samma gud.

Är du troende?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej.

Man får ha vilken religion som helst, bara man följer budorden.

Bra att du är påläst där. thumbsup_870370_0.gif

Och som sagt, även om så vore fallet så har alla abrahamitiska religioner samma gud.

Men gud skapade ju hela världen ur intet, va? Då är han väl allas gud? Jag skulle inte bli så glad om folk började tillbe en elefant med 8 armar istället för mig.

--

Får jag påminna er om att bibeln har skrivits om 100tals gånger under årens lopp. Det är som viskleken.. i slutändan är det alltid något helt annat som kommer fram. Tycker inte nån här borde ta bibeln särskilt seriös.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du troende?

Smått.

Går inte till kyrkan varje söndag, brukar inte be. Tror att det kan finnas något högre väsen. Utesluter åtminstånde inte möjligheten.

Jag reagerar bara på de extrema antireligösa åsikter som finns här, samt hur man vinklar allt mot själva kristendommen, samtidigt som ni i andra trådar förklarar att Islam INTE är ondskefull.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Smått.

Går inte till kyrkan varje söndag, brukar inte be. Tror att det kan finnas något högre väsen. Utesluter åtminstånde inte möjligheten.

Jag reagerar bara på de extrema antireligösa åsikter som finns här, samt hur man vinklar allt mot själva kristendommen, samtidigt som ni i andra trådar förklarar att Islam INTE är ondskefull.

Du är agnostiker med andra ord. ^_^ Jag är själv ateist, men eftersom yttrandefrihet och demokrati är mycket viktigt för mig så säger jag att folk får tro på vad dem vill. Även om jag personlig nekar och är väldigt kritisk till religion. Dock ska fakta accepteras. Bevisar man att någonting inom en religion inte stämmer måste det accepteras.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är själv ateist, men eftersom yttrandefrihet och demokrati är mycket viktigt för mig så säger jag att folk får tro på vad dem vill. Även om jag personlig nekar och är väldigt kritisk till religion. Dock ska fakta accepteras. Bevisar man att någonting inom en religion inte stämmer måste det accepteras.

Bra sagt, det där stämmer bra in på mig med ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag reagerar bara på de extrema antireligösa åsikter som finns här, samt hur man vinklar allt mot själva kristendommen, samtidigt som ni i andra trådar förklarar att Islam INTE är ondskefull.

Länkar till dessa trådar tack? Tycker snarare att det är jävligt mycket anti-islam och anti-muslim vibbar på detta forum.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Exakt

VID SIDAN AV mig. Det står inget om "istället för". Det handlar helt enkellt om att inte dyrka flera gudar. Den som dyrkar flera dyrkar egentligen inte någon på allvar. En människa som bor i en liten by i något avlägset land där man inte känner till kristendomen kommer ju inte hamna i helvettet för det.

Och som sagt, även om så vore fallet så har alla abrahamitiska religioner samma gud.

Hur många gånger blev du tappad i marken egentligen?

Du är agnostiker med andra ord. :ph34r: Jag är själv ateist, men eftersom yttrandefrihet och demokrati är mycket viktigt för mig så säger jag att folk får tro på vad dem vill. Även om jag personlig nekar och är väldigt kritisk till religion. Dock ska fakta accepteras. Bevisar man att någonting inom en religion inte stämmer måste det accepteras.

Trosfrihet avser just detta. Det vore absurt att neka folk att tro vad de vill. Därmed inte sagt att det är positivt på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trosfrihet avser just detta. Det vore absurt att neka folk att tro vad de vill. Därmed inte sagt att det är positivt på något sätt.

Idioter finns överallt som vägrar tro på sanningen, hur motbevisade dem än är, jag vet. Det är i praktiken omöjligt, och framförallt odemokratiskt, att lagstifta om ett förbud emot religion och vänta sig att folk ska följa det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv har jag ju aldrig påstått att jag har absolut vetskap. Men grandiosa idéer kräver grandiosa bevis. Om jag påstår något som faktiskt inte är förankrat i naturen eller dess lagar är det inte din uppgift att motbevisa mig utan det är min uppgift att bevisa att det jag påstår faktiskt stämmer.

Du får gärna precisera vad som är så fundamentalistiskt i mitt beteende.

Bra svar. Blev faktiskt rätt ställd där.. så all heder till dig. Men det fundamentalistiska tänkandet är jävligt uppenbart när du i praktiken idiotförklarar allt och alla som inte går med på vad du anser vara rätt... och som du säger inte tror att du besitter absolut vetskap, vem är du då att förneka andra människor deras tro?

Keep in mind att jag inte är en efterföljare av organiserad religion och håller med dig när du säger att detta bara är en form av hjärntvätt, och samma gäller för vetenskapen för den delen också, och det känns verkligen som att så många tar för givet att vi faktiskt lever på ett jävla stenklot som flyter runt i rymden. Det finns absolut inget som är logiskt med detta, och du har tyvärr inte befogenhet att förneka något som du aldrig kommer att förstå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oi numbnuts. På vilket sätt "tillhör" en hustru mannen? Fy helvete på er äckliga kristna.

Jag förstår mig inte på dig... Ena sekunden säger du att man får tro på vad man vill, men i nästa kan du bara inte låta bli att förolämpa de som har en tro... Du är verkligen dummare än vad jag någonsin vågat tro, men det är väl ditt problem antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

[D]et känns verkligen som att så många tar för givet att vi faktiskt lever på ett jävla stenklot som flyter runt i rymden. Det finns absolut inget som är logiskt med detta, och du har tyvärr inte befogenhet att förneka något som du aldrig kommer att förstå.

Har jag fel när jag säger att du aldrig skulle yttra dig om detta om du inte var en "pundare"? Jag har ingen erfarenhet alls av droganvändande men jag tror inte att jag har fel när jag säger att man får en och annan "insikt" när man flyter på rosa moln...

[D]u säger [att du] inte tror att du besitter absolut vetskap, vem är du då att förneka andra människor deras tro?

Ingen, naturligtvis. Jag nekar ingen att tro, som Jacker tog upp vore detta helt fel, och emot mina principer. Men det smått komiska i det hela är att det enda jag i princip gör är att motbevisa allas ideér, eftersom jag inte direkt har några egna. Jag tror inte på någonting, att vara naturalist är inte att tro alls, det är att "inte-tro". Om bevisen läggs på ett bord framför mig, då kommer jag självklart att VETA att det är sant. Men fram tills dess.... näe.

Umberto: Jag är träffad. Men så har jag också självdistans. Bra jobbat :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har jag fel när jag säger att du aldrig skulle yttra dig om detta om du inte var en "pundare"? Jag har ingen erfarenhet alls av droganvändande men jag tror inte att jag har fel när jag säger att man får en och annan "insikt" när man flyter på rosa moln...

Ingen, naturligtvis. Jag nekar ingen att tro, som Jacker tog upp vore detta helt fel, och emot mina principer. Men det smått komiska i det hela är att det enda jag i princip gör är att motbevisa allas ideér, eftersom jag inte direkt har några egna. Jag tror inte på någonting, att vara naturalist är inte att tro alls, det är att "inte-tro". Om bevisen läggs på ett bord framför mig, då kommer jag självklart att VETA att det är sant. Men fram tills dess.... näe.

Bahaga! Mig knirkare? Vet jag ingenting om. Haho! Givetvis mein skribb, så är droganvändning en väldigt stor del av det som har kommit att bli min lilla livsfilosofi här. Tål dock att berättas att jag aldrig svävat på rosa moln, men förhoppningsvis är det något att se fram emot.

Och din skeptiska attityd gentemot den "insikt" som vi "knarkare" besitter, ligger djupt rotad i din egen domesticeringsbild. Jag satt och tänkte på ett citat från dig som står skrivet nånstans i den här tråden, där du förnekar att människan har en egen fri vilja ... och jag måste såklart instämma med dig ... människan är grundlurad... och vi har varit det sen den dag vi föddes, och långt innan våra egna farföräldrar ens tagit sina första steg på jorden osv.

Domesticeringsbilden är den information som blivit inmatat i våra sinnen genom upprepning. Med detta så menar jag att vi alla genom vår uppmärksamhet blivit vilseledda till att forma en alternativ verklighet som säger hur du ska bete dig i samhället, vad du ska tro eller inte tro, vad som är acceperat och vad som inte är accepterat, vad som är bra och vad som är dåligt, vad som är vackert och vad som är fult, vad som är rätt och vad som är fel. Alltsammans fanns liksom där redan... all kunskap, alla regler och dessa föreställningar om hur man ska bete sig i världen. Det som våra föräldrar förmedlade för oss, och det som deras föräldrar förmedlade åt dem... en ond cirkel av inbillade bestämmelser som vi har lärt oss uppfatta som det enda rätta. Samma trosföreställningar har lagrat en bild i ditt huvud där droger är förknippade med något hemskt och farligt.

Jag är ganska säker på att du inte vet att den mest potenta drogen som någonsin extraherats ligger djupt bäddad i din egen hjärna... jag pratar naturligtvis om talgkottskörteln... för där min vän, har du tillgång till världens starkaste psykedelia som någonsin upptäckts... talgkottskörteln producerar något som kallas DMT.. och du kan finna det här i nästan alla levande varelser, gräs, jord och träd... världens starkaste drog finns naturligt i oss alla och den är även olaglig, tänka sig? Vi producerar det här ämnet i våra hjärnor under djup sömn, och det sägs att vi även pumpar ut mängder av DMT under de sista sekunderna av våra liv. Och trippen? Ja vad ska man säga? En knapp fem-minuters personlig inblick till en värld inom mijarder andra världar. En värld så skruvad, så lysande och tillfredställande att det inte ens går sätta ord på det... en värld så långt bort från vår egen att våra egna hjärnor försöker skydda oss från att fullt delta i denna upplevelse. Och det är precis så det funkar... ju högre dos du får i dig, desto mer skyddar din hjärna dig, och du kan därför inte komma ihåg särskilt mycket även fast du bara fått i dig en låg dos... som en dröm som ju mer du försöker att minnas desto längre bort från spåret kommer du... så i princip kan man säga att vi alla ligger och trippar i åtta timmar varje natt, för att sedan helt och hållet glömma bort det. Keep in mind att det här är samma effekter som utövare av meditation sägs få efter åratal av intensiv meditativ träning... och inom den hinduiska tron är talgkottskörteln även benämnt inom de 8 chakrorna, placerad vid det så kallade tredje ögat.

Jag har glömt bort var jag ville komma med det här inlägget, helt ärligt... fan, det måste vara knirket. Hursomhelst... ingen är fri, its all in our minds... världen är skum, ingen kan förklara den och att ens försöka är att gräva sin egen grav.

Death to America

/Mulla

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...