Jump to content

Metal Gear Solid


Jacker
 Share

Recommended Posts

jag rensade hårddisken inatt så att jag fick plats till att installera mgs2 substance igen ^_^ har köpt en ny gamepad (ps2-kopia) så nu kan man spela det utan att ha ett par fingrar på tangentbordet hela tiden :) den gamla hade bara 6 knappar :D

har dock kört fast nästan i början av spelet :unsure:

Redigerad av ^MeTaNoLiC^
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 2,6k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hur är MGS2: Substance på PC om man kör med tangentbord & mus? :unsure:

förmodligen helt kasst... jag har bara spelat med gamepad med 6 knappar + lite tryckande på tangentbordet med lillfingrarna samtidigt ^_^ det blev så jobbigt så jag tog bort spelet...

för övrigt är det ett jävla bra spel... jag spelar enbart bilspel i vanliga fall... såna här "vanliga, tråkiga, tänka, skjuta osv"-spel brukar inte fånga mitt intresse alls..

Redigerad av ^MeTaNoLiC^
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, jag har aldrig lirat ett MGS spel. Jag sitter nu och tänker på vad jag ska lägga mina pengar till spel på. Finns det nån story i MGS spelen?

Borde man köpa nåt spel innan nåt annat för att storyn hänger ihop? Vilken av spelen i serien borde man lägga sina pengar på om man är ny i denna serie?

Spelar det nån roll? Hört om att MGS 3 släpptes nyligen. Ska man köpa 1:an, 2:an, 3:an?

Jag hade tänkt att köpa PS2-versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag är inte rätt person att svara på detta men jag gör det ändå...

jag har ingen erfarenhet av något annat Metal Gear än Solid 2: Substance/Sons of Liberty (same shit, different name?) och jag tycker det är bra ändå :unsure: det är ett av dom få spelen jag skulle rekommendera någon att skaffa... fast det är ju en del saker i storyn man inte riktigt fattar... massa tjat om Liquid och Shadow Moses osv ^_^

eller jo, jag har ju spelat Metal Gear på NES men det räknas väl inte hit :)

Redigerad av ^MeTaNoLiC^
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, jag har aldrig lirat ett MGS spel. Jag sitter nu och tänker på vad jag ska lägga mina pengar till spel på. Finns det nån story i MGS spelen?

Borde man köpa nåt spel innan nåt annat för att storyn hänger ihop? Vilken av spelen i serien borde man lägga sina pengar på om man är ny i denna serie?

Spelar det nån roll? Hört om att MGS 3 släpptes nyligen. Ska man köpa 1:an, 2:an, 3:an?

Jag hade tänkt att köpa PS2-versionen.

skiter du i storyn kan du köpa vilket spel som helst, men annars rekommenderar jag dig till att starkt skaffa MGS1 & MGS2 innan MGS3, då hela serien har en väldigt komplicerad story (den är gigantisk och fantastisk också :huh: ), som det kan vara svårt att förstå något av om man hoppar rakt in i MGS3. Men om du bara köper ett spel skulle jag nog rekommendera MGS3, då spelet är en prequel till MGS1 & MGS2.

Det går helt att skita i storyn och bara ta allt som det kommer, men vill man uppleva MGS bör man nogrannt följa storyn. MGS-serien är, enligt mig spelserien med den absolut mest välskrivna storyn. ^_^

Jag är rätt trött nu, inlägget blev antagligen lite felformulerat, men jag hoppas du fattar vad jag snackar om :P

Liten sammanfattning: Om MGS har en story? Serien har fan den bäst skrivna story någonsin!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag varvade precis 2'an nu ^_^ hade bara 1 speluppehåll under hela spelet :huh: kollade på varje filmsnutt och allting... minst sagt komplicerad story... ju mer man försöker följa storyn desto mindre fattar man..

edit: hur är 1'an? värt att skaffa? bättre/sämre än 2'an?

Redigerad av ^MeTaNoLiC^
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mr. M: extremt förenklad handlar den om en grupp - The Patriots - som hemligt styr över informationsflödet i världen. Det finns folk som tror sig tillhöra The Patriots, och också dem som vill hitta dem. Storyn är full med konspirationer. Om man itne tar storyn särskilt seriöst, då kan man istället fokusera sig på följande: en grupp terrorister tar en stor robot - Metal Gear - och hotar världen med den. Du ska som spelare ta den tillbaka.

Meta: jo, ettan är lätt värt ett köp, den enda man får dras med är den lnågot föråldrade grafiken, men det skiter man totalt i (w00t)

Vill du följa storyn tycker jag att du ska köpa MGS1, och inte The Twin Snakes, eftersom det är en liten specialversion som inte är skapad av Kojima. Vad jag har förstått saknar TTS bitar av storyn, eller berättar den på ett annat sätt, så därför är det i min åsikt bättre att skaffa orginalet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, jag har aldrig lirat ett MGS spel. Jag sitter nu och tänker på vad jag ska lägga mina pengar till spel på. Finns det nån story i MGS spelen?

Borde man köpa nåt spel innan nåt annat för att storyn hänger ihop? Vilken av spelen i serien borde man lägga sina pengar på om man är ny i denna serie?

Spelar det nån roll? Hört om att MGS 3 släpptes nyligen. Ska man köpa 1:an, 2:an, 3:an?

Jag hade tänkt att köpa PS2-versionen.

Om det finns nån story i MGS- spelen? Skojar du, eller? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yay! Nu har jag bestämt mig för att köpa en färdigchippad PStwo från PSXcare.com och köpa MGS3 från spelbutiken.se (importerad så klart) ;):) Då kan jag spela MGS3 mycket tidigare.

Skönt att man har bussiga föräldrar som hjälper till att betala lite ;)

Köper maskinen på måndag om den finns i butiken och beställer också spelet på måndag. Så får vi hoppas att den skickas hit så fort som möjligt.

Men jag får inte ha för höga förväntningar, det är inte säkert att det finns i butiken. Förhoppningsvis går allt bra. Om ni vill ha bevis sen så får jag plocka fram digitalkameran (w00t)

Ni andra för ju fan se till att skaffa skiten så vi har något att diskutera här :D:P

Vigge, ang. storyn i Twin Snakes, det är exakt den samma. Men det folk klagar på att alla övernaturliga cutscenes (som för övrigt är mycket bra gjorda) inte har kvar den gamla MGS-känslan eftersom att de innehåller bullettime, bakåtvolter osv. Även rösterna är de besvikna på, själv tycker jag bara att Naomi och Mei Ling är sämre än i orginalet. Snake's röst är kanske lite väl mörk ;P Annars är de kanon. :wub: Eftersom att jag spelade MGS efter MGS2 fick jag inte riktigt samma intryck äv det som alla andra som spelade det när det var nytt... det är därför jag gillar TTS mer än de flesta andra.

Cortez, MGS-spelen har ju typ den bästa storyn någonsin i spelvärlden.

^MeTaNoLiC^, köp ettan! Du kommer nog inte att imponeras så mycket förutom den grymma storyn. Grafiken är ju inge vidare som vigge sa, spelet kom ju 98 till Playstation.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lyllo dig! :P

Fast ett tips: Lita inte på spelbutiken.se! ;)

Varför? Är dom sega med att skicka spelen? :o Eller skickar dom inte spelen alls? :P

Cortez, om du ska köpa trean måste du importera det, bara så du vet :ph34r: Eller göra som jag, beställa det från nån affär som redan har importerat det.

Redigerad av Fredrico
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför? Är dom sega med att skicka spelen? :o Eller skickar dom inte spelen alls? :P

Cortez, om du ska köpa trean måste du importera det, bara så du vet :ph34r: Eller göra som jag, beställa det från nån affär som redan har importerat det.

gör det inte, när jag beställde Substance till PC av dem fick jag PS2-versionen levererad ;)

Jacker: nej, inga expansioner, men sen finns det ju Special/Vr Missions till MGS1 och Substance till MGS2 :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

gör det inte, när jag beställde Substance till PC av dem fick jag PS2-versionen levererad ;)

Jacker: nej, inga expansioner, men sen finns det ju Special/Vr Missions till MGS1 och Substance till MGS2 :P

Men nu finns det ju bara MGS3: SE till PS2 som är USA-importerad... jag kan ju inte få nåt annat än ett annat spel och det vore ju lite konstigt :P Om du vet ett annat ställe att köpa det på, så säg det gärna :o

Det finns ju ingen annan svensk sida där man kan beställa MGS3. Spelbutiken är den enda jag hittat, sen finns det ju amerikanska sidor, men då blir det så jobbigt med betalningen, och om jag får fel spel eller nåt blir det jobbigt att skicka tillbaka :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men nu finns det ju bara MGS3: SE till PS2 som är USA-importerad... jag kan ju inte få nåt annat än ett annat spel och det vore ju lite konstigt :ph34r: Om du vet ett annat ställe att köpa det på, så säg det gärna :P

Det finns ju ingen annan svensk sida där man kan beställa MGS3. Spelbutiken är den enda jag hittat, sen finns det ju amerikanska sidor, men då blir det så jobbigt med betalningen, och om jag får fel spel eller nåt blir det jobbigt att skicka tillbaka ;)

Spelbutiken krånglar vädligt mycket, om man hade beställt SA där fick man ingen manual. Jag hade försökt hitta en annan affär, finns inte det får du väl beställa från spelbutiken och hoppas på det bästa :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelbutiken krånglar vädligt mycket, om man hade beställt SA där fick man ingen manual. Jag hade försökt hitta en annan affär, finns inte det får du väl beställa från spelbutiken och hoppas på det bästa :o

Fan, nu blev jag orolig :P

Jag sitter och letar som fan. ;) Om ni vill får ni gärna hjälpa mig att hitta en svensk sida där man kan köpa MGS3 :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bojkotta spelbutiken.se!

Beställde GTA3 PS2 därifrån. Stod att jag skulle få det om 3-4 dagar, men i själva verket tog det 17 dagar. ;) Och grejen är att detta var i maj 2002, då tycker man att den värsta beställningsruschen borde va över. :ph34r:

Fredrico: Om du inte hittar nån svensk sida kan du alltid leta efter en brittisk. Dom har många borde internetbutiker som säljer MGS3 import. Och sen är det mycket enklare att handla från Storbrittanien än USA! :P

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...