Jump to content

iPod-hjälp tack


Topp3
 Share

Recommended Posts

Jo tjena. Jag har lyckats ta död på min älskade iPod, och den reagerar inte på något. Kopplar in den i datorn, men datorn fattar inte att den är ikopplad. Och iTunes ger mig ingen hjälp heller.

Vad som har hänt har jag ingen aning om, jag gick som vanligt i plugget med den i fickan och sen när jag skulle hem funkade den inte. Död, kaputt, borta o.s.v.

Kopplade in den i datorn för att göra en återställning som vanligt (displayen hade slutat funka några gånger innan), och som sagt så reagerade inte datorn. Så jag kopplade in den i ett annat USB-tjofaderitta, men det funkade inte heller.

Jag har en instruktionsbok till den, men den ligger hemma hos farsan och.. dit.. jag åker inte dit helt enkelt.

Så till frågan som är helt oberoende av den fina texten här ovan; jag minns att det stod något om återställning i i-boken, något om att.. hålla ner meny-knappen i fem sekunder och lalalala. Någon med en iPod som vet hur man gjorde för att återställa den utan att koppla in i datorn?

Luddig förklaring? Ja. Förlåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mja, ingenting funkar. Kan inte spela musik eller nada.

Ska testa det där du sa, får be till hundarna att det funkar...

Det nicht funka. Och garantin är väck, ja. Den försvinner så fort man laddat batterierna eller lagt in musik eller hur det nu var. :P

Redigerad av Topp3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Humm näe då har jag ingen aning, läste lite i manualen men det står bara massa självklara saker där typ om iPod inte svarar, se till så du inte har hold på, bla bla.

Men vadå, jag har utnyttjat garantin två gånger. Iofs bara på lurarna och remoten. Varför skulle det inte funka om du har använt den? Bor du nära där du köpte den, du kan ju gå dit och snacka iaf.

Jag lider med mig, jag skulle brya ihop om min iPod blev stulen/trasig.. 4 lök ffs.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...