Jump to content

Skräckfilmsmördare


Kalan
 Share

Vilken skräckfilmsmördare föredrar du?  

332 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 2,1k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vart kan man få tag på dem filmerna? Är de råa? Ljudet behöver inte vara dåligt på alla utgåvor, speciellt inte om det är på dvd.

Det ska gå att få tag på guiena pig boxen via webhallen eller discshop, men det är inte lätt! Personligen så letede jag i busken för att se vad det var för något. Ja, den är rätt rå, men det var ingenting jag direkt reagerade på förutom ögonbolls-sugning. Det är mest att effekterna är häftiga, men fyrtiominuters hand-arm-fot-hals-knäskåls-avhuggning är varken intressant eller fascinerande!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har nån sett rullen Killer Klowns from outer space? Den e ju sjukt härlig, med alla clowner och det flygande circustältet osv. Var får man tag på den på DVD? Har inte sett den som DVD-utgåva nån gång.. :P

Hittade den på swedisc i specialutgåva på dvd. Ska antagligen köpa.

Läs bara detta:

"Info: It is late Friday night and Cove Crescent police precinct is being swamped with emergency calls about a bunch of giant clowns with orange fringe hair, big red noses, baggy polka dot suits and size 50 shoes who are zapping people into candy-floss cocoons and sucking their blood through striped curly straws!"

;)

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som ni kanske vet ska det komma en remake på The Evil Dead snart. Dessvärre så ska Bruce Campbell (som spelade Ash i de tidigare filmerna) och Sam Raimi (som regisserade de tidigare filmerna) bara producera denna film, och inget annat. Visst, filmen kan bli okej iallafall, men jag ser nog mer fram emot den än så länge icke namngivna zombiefilmen med Bruce Campbell som ska komma.

"He said the movie should be shooting sometime fairly soon this year by Dark Horse Comics. It is a small town in Oregon that gets overrun by zombies and some dumb **** recognizes Bruce Campbell from the Evil Dead series and has the "great" idea to give him a double barrelled shotgun and a chainsaw. In short, he said, "the whole town mistakes me as Ash, and I've never shot a gun, nor used a chainsaw." Bruce commented on this saying something like, "and I don't know **** on how to use either one, so I actually cause more deaths than the zombies." I mostly asked this to get a title out of him 'cause this would be bigger news, but for now it is "Bruce Campbell Untitled" I think, or something close to that. Either way, it's untitled as of yet."

LÄS MER HÄR!

Kan nog bli mycket bättre än Evil Dead Remaken! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför ska dom göra remakes hela tiden för? visst pengar för bolagen, men låt klassiker som bla Evil Dead förbli klassiker och inte en film som folk minns tillbaks som en sunkig remake, nu ska jag inte säga för mycket eftersom den inte har kommit ut än men....

Kalan> menar du inte att den kan bli bättre än Dawn of the dead remaken? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gud vad jag hatar remakes!!

Se t.ex. på Motorsågsmassakern-remaken: BULLSHIT!

Eller på remaken av Psycho: Också Bullshit!

Visst, dawn of the dead va ett undantag, men originalet e ju 10 ggr bättre.

BTW: Såg om Saw nyss! Längtar till denna: http://www.bloody-disgusting.com/features.php?id=89 ;P:)

Motorsågsmassakerns remake är ju bra :)

Psycho remaken går ju att se på, har iförsig inte sett orginalet och antagligen är det mkt bättre...men de är inget större fel på remaken... :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som ni kanske vet ska det komma en remake på The Evil Dead snart. Dessvärre så ska Bruce Campbell (som spelade Ash i de tidigare filmerna) och Sam Raimi (som regisserade de tidigare filmerna) bara producera denna film, och inget annat. Visst, filmen kan bli okej iallafall, men jag ser nog mer fram emot den än så länge icke namngivna zombiefilmen med Bruce Campbell som ska komma.

LÄS MER HÄR!

Kan nog bli mycket bättre än Evil Dead Remaken! :)

NEJ!!!

Om dem nu sak vara tvungna att göra en remake på Evil Dead så ska iallafall Vruce Campbell ha huvudrollen!

BTW: Ska införskaffa mig en sådan där snäll och trevlig Freddy figur och Chucky Collection :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en kompis som är livrädd för varulvar. Han har sagt att en av de värsta filmerna han sett är Howling. Vad tycker ni om Howling-filmerna (Varulven på svenska)? Jag har inte sett någon av dessa 6 filmer, men den första och del 5 ska vara rätt bra har jag hört. An American Werewolf in Paris har jag sett, men inte den första filmen i serien, An American Werewolf in London. Vad tycker ni om dem?

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en kompis som är livrädd för varulvar. Han har sagt att en av de värsta filmerna han sett är Howling. Vad tycker ni om Howling-filmerna (Varulven på svenska)? Jag har inte sett någon av dessa 6 filmer, men den första och del 5 ska vara rätt bra har jag hört. An American Werewolf in Paris har jag sett, men inte den första filmen i serien, An American Werewolf in London. Vad tycker ni om dem?

Ville se dom, men avskräcktes när jag hörde att Varulvarna var skitdåligt gjorda i 3d! ^_^

An American Werewolf in Paris tror jag att jag har sett när jag varyngre, är det den där dom hoppar bungyjump eller fallskärm från.. det.. där tornet? Kommer inte ihåg vad det heter för tillfället, kommer bara ihåg pariserhjulet.. (:!!!:) Hoppas du förstår.. -_-

Och Scream är ?

En klassisk slasher, i allmänhetens okunniga ögon, en skräckfilm.

Redigerad av vinnecool
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ville se dom, men avskräcktes när jag hörde att Varulvarna var skitdåligt gjorda i 3d! ^_^

An American Werewolf in Paris tror jag att jag har sett när jag varyngre, är det den där dom hoppar bungyjump eller fallskärm från.. det.. där tornet? Kommer inte ihåg vad det heter för tillfället, kommer bara ihåg pariserhjulet.. (:!!!:) Hoppas du förstår.. -_-

En klassisk slasher, i allmänhetens okunniga ögon, en skräckfilm.

3D tror jag då inte, filmerna är ju från 80-talet, förutom del 6 som kom på början av 90-talet. Del 3, 4 och 6 är ju billiga iaf, funderar på att köpa för 45:- stycket på DVD.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...