Jump to content

Hedagarden


Hedagarden
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 87
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag tror nog inte det blir några nya grejer på ett tag, för det är så här...jag får en idé. Kollar sen på www.gta3forums.com och då är det redan nån annan som har gjort vad jag tänkte göra... :D

Som nu tex...har jag tagit av taket på perential...(hur fan man nu stavar det) och då är det ju förstås nån som redan har gjort det...fast jag har problem...när jag byter peren.dff till min moddade peren.dff hakar sig spelet när man är på gång att se den... :blink:

Har screenshot, men mitt ftp program är cp...har dock planer på att försöka konvertera några bilar från Carmageddon TDR 2000.

Fixat ftp nu...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror nog inte det blir några nya grejer på ett tag, för det är så här...jag får en idé. Kollar sen på www.gta3forums.com och då är det redan nån annan som har gjort vad jag tänkte göra...  :D

Som nu tex...har jag tagit av taket på perential...(hur fan man nu stavar det) och då är det ju förstås nån som redan har gjort det...fast jag har problem...när jag byter peren.dff till min moddade peren.dff hakar sig spelet när man är på gång att se den... :blink:

Har screenshot, men mitt ftp program är cp...har dock planer på att försöka konvertera några bilar från Carmageddon TDR 2000.

Fixat ftp nu...

Låter nice. Jag har försökt att lära mig ZModeler, men jag tycker det är lite småknepigt. Men men, jag ska försöka igen, banne den som ger sig :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, nu har jag lagt in bilen i spelet, men som ni ser är texturerna lite konstiga. Har inte en aning om hur jag ska lösa detta, men förhoppningsvis kan jag få några tips nånstans...

Angående det där med CTDR2000 bilar...kan nog bli lite svårt att göra, för jag lyckas inte få in dem i editorn...har försökt öppna CTDR2000 bilarna i 3DStudioMax, men utan lyckat resultat... :-(

Man kan dock öppna Midtown Madness 2 bilar i ZModeler så jag ska nog prova det...men för att konvertera bilar från MM2 till GTA3 är det nog en massa grejer som måste ändras...tex ta bort däcken, göra dummies, göra så att bilen blir skadad mm. Men jag ska titta på det...jag kan ju som sagt ingenting om ZModeler... :-(

**Notis**

Om ni vill veta hur man kör omkring med döing i bilen så ska jag berätta det...

1. Öppna default.ide med anteckningar.

2. Gå till raden 100, manana, manana, car, MANANA, MANANA, poorfamily, 10, 7, 0, 161, 0.7

3. Ändra till 100, corpse, corpse, car, MANANA, MANANA, poorfamily, 10, 7, 0, 161, 0.7

4. Du bör också gå in i carcols.dat och ändra färgerna på corpse, till tex corpse, 58,1, 69,1, 22,1, 18,1, 32,1, 45,1, 13,1, 34,1 (Samma färger som manana) annars kommer din manana bara ha en färg och det är lite tråkigt.

5. Klart, spela

Tror nog att det stämmer... :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle precis posta det här igår, men just då la serverna av... så jag postar det nu istället.

Okej, nu har jag lagt in bilen i spelet, men som ni ser är texturerna lite konstiga. Har inte en aning om hur jag ska lösa detta, men förhoppningsvis kan jag få några tips nånstans...

När du importerar bilen i ZModeler så MÅSTE du ha texturerna till bilen i samma mapp som DFF-filen. Annars sparas bilen utan texturer när du exporterar.

Läs mer här: (under "IMPORTING")

http://www.gtasajten.com/news/text/DFF.txt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...