Jump to content

Har ni troféer kvar att fixa?


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Jag har alltid haft lite magont över hur sannolikt det är att Rockstar kommer släcka med servrarna till GTA IV innan jag hunnit skaffa de två jobbigaste troféerna, nämligen Wanted (nå level 10 = få fem miljoner i multiplayer) och Auf Wiedersehen Petrovic (vinn alla sorters multiplayer = ca 120 olika spellägen). Båda har sina svårigheter vare sig det gäller grinding eller tekniska problem. Man måste dessutom skaffa sig en kompis som vill ställa upp för en, såvida du inte råkar ha en till konsol och spela solo med, dubbelt.

Men igår lyckades jag med Wanted iallafall. Förr i världen hade det inneburit ca 70-90 timmar av konstant grinding av Hangman's NOOSE vilket alltid gjort att jag aldrig velat göra det. Sedan dess har man gjort så att utbetalningarna ger dubbelt så mycket pengar, men det är en klen tröst med 40+ timmar likafullt. Metoden jag använde kommer i en video nedan, som jag kan förklara om någon är intresserad.

Har du troféer kvar att göra? Vilka då? :)

Metoden jag följde:

Jag gjorde min egen version eller syntes av dessa två videor till en mertid som funkade aningen bättre. Jag tror att jag till slut bara behövde göra det två fulla gånger samt en runda som jag missade någon detalj i som gjorde att jag bara fick ut pengar nog för ett liv, inte fem eftersom jag fick slut på ammo och inte förstod hur man skulle fylla på. Metoden med en helikopter på taket är oduglig såvida man inte vill jobba två personer samtidigt, och det vet jag inte hur bra det kommer gå för personen i styrhytten. Kanske inte så dumt alls, men solo var det inte praktiskt.

Total tid för ca fyra mille: Tre-fyra timmar, efter att jag spenderat ett par kvällar med att öva upp mig. Totalt sett måste jag säga att det faktiskt var värt det och mer underhållande än man kan tro. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...