Jump to content

Är du vaccinerad mot covid-19?


Misterwhoopee
 Share

Är du vaccinerad mot covid-19?  

23 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

14 timmar sedan, Henkibojj skrev:

Jag resonerade likadant när svininfluensan gick, men då gick nyheterna om att det bara var en säsongsgrej och jag stannade till 95% hemma ändå när det pågick. Dessutom tyckte jag att om det var något ställe jag skulle bli smittad på så skulle det vara genom att trängas i en vaccinationskö med hundratals andra varav en tredjedel lär bära på den vanliga influensan eller vinterkräksjukan. Det var dessutom med ett snabbt utvecklat vaccin i en otestad familj vaccin, och så gick det som det gick med narkolepsifallen. (Jag känner för övrigt den enda i Sverige som fick svininfluensan och ja, i hans fall var han faktiskt nära döden rätt länge.)

Den här gången är det annorlunda. Vaccinet har testats på miljarder människor redan och ger inte de formerna av biverkningar. Det är istället många gånger farligare att få själva sjukdomen.

Du kanske inte träffar mycket folk nu, men covid-19 går nog inte att utrota om inte vaccinationsgraden går upp nära 100%-gränsen. Gå och vaccinera dig, är du snäll.

Det kommer jag inte göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

10 timmar sedan, Hey Arnold på svenska skrev:

Orsaken är att jag mår bättre utan så enkelt är det, för jag slipper biverkningar och allt annat elände och dumheter.

Många får inga biverkningar alls, och jag var väl en av dem som fick värre biverkningar än de flesta och det var ändå inte så illa, jag fick gå och lägga mig ett par gånger under dagen bara.

Frågan är inte hur du ska göra för att slippa bli hängig, för det kommer du att bli oavsett. Valet du har är att antingen bli det genom en spruta och bli färdig med det på en dag, eller att bli smittad på riktigt och bli sjuk i många veckor och därefter drabbas av postcovid med försämrad lungkapacitet. Kanske till och med läggas in på sjukhus med intubering ner i halsen.

Vad är det för "elände" som en vaccinering innebär menar du, och på vilket sätt skulle det vara värre än att bli drabbad av själva sjukdomen? Den kommer du inte slippa ifrån, vet du. Vad det är för "dumheter" du menar är jag också nyfiken på - är det Bill Gates chippning?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

15 minuter sedan, Henkibojj skrev:

Många får inga biverkningar alls, och jag var väl en av dem som fick värre biverkningar än de flesta och det var ändå inte så illa, jag fick gå och lägga mig ett par gånger under dagen bara.

Frågan är inte hur du ska göra för att slippa bli hängig, för det kommer du att bli oavsett. Valet du har är att antingen bli det genom en spruta och bli färdig med det på en dag, eller att bli smittad på riktigt och bli sjuk i många veckor och därefter drabbas av postcovid med försämrad lungkapacitet. Kanske till och med läggas in på sjukhus med intubering ner i halsen.

Vad är det för "elände" som en vaccinering innebär menar du, och på vilket sätt skulle det vara värre än att bli drabbad av själva sjukdomen? Den kommer du inte slippa ifrån, vet du. Vad det är för "dumheter" du menar är jag också nyfiken på - är det Bill Gates chippning?

Man borde lyssna på Dr Tom Barnett.

Dr. Tom Barnett (thebigvirushoax.com)

"Vad är det för "elände" som en vaccinering innebär menar du" = Allt som kommer hända i kroppen några få år senare, men det slipper jag.

"Vad det är för "dumheter" du menar är jag också nyfiken på - är det Bill Gates chippning?" = Mycket värre än så och det är därför jag kommer inte ta "sprutan".

"och på vilket sätt skulle det vara värre än att bli drabbad av själva sjukdomen?" = Är det en sjukdom eller en virus för dessa saker är inte samma sak?

"Valet du har är att antingen bli det genom en spruta och bli färdig med det på en dag, eller att bli smittad på riktigt och bli sjuk i många veckor och därefter drabbas av postcovid med försämrad lungkapacitet. Kanske till och med läggas in på sjukhus med intubering ner i halsen." = Du älskar mainstream media heller hur.

Vad som än händer tänker jag inte vara dum nog och ta "sprutan" som man påstår är inte tvång.

Och varför ska folk än bryr sig om jag inte ta skitet om ni tror på skitet att den fungerar som borde då skydda er, för ni tror väl inte att skitet fungerar bara om andra också ta skitet, för annars är det som att en skyddsväst fungerar inte om inte förövaren som skjuter dig inte också ha på sig en skyddsväst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1 timme sedan, Hey Arnold på svenska skrev:

Man borde lyssna på Dr Tom Barnett.

Jag behövde bara fem sekunder på den där sidan så hade jag redan sett rubriker som Bill Psycho Gates (och hans quest for world dominance) och The Aids Hoax, där det stod att virus inte ens existerar som livsform och att alla såna sjukdomar därför är bluff. Tack du, men den där skiten behöver jag inte ägna många sekunder till av mitt liv med. Det är tydligt att du inte kommer att ta något vaccin, så fortsätt gärna med att inte ha med folk att göra. Blir nog bäst för alla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

4 timmar sedan, Henkibojj skrev:

Jag behövde bara fem sekunder på den där sidan så hade jag redan sett rubriker som Bill Psycho Gates (och hans quest for world dominance) och The Aids Hoax, där det stod att virus inte ens existerar som livsform och att alla såna sjukdomar därför är bluff. Tack du, men den där skiten behöver jag inte ägna många sekunder till av mitt liv med. Det är tydligt att du inte kommer att ta något vaccin, så fortsätt gärna med att inte ha med folk att göra. Blir nog bäst för alla.

"den skiten behöver jag inte ägna många sekunder till av mitt liv med" = Det förklarar allt. 

 

Redigerad av Hey Arnold på svenska
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

en timme sedan, Misterwhoopee skrev:

Är du generellt mot all form av vaccinering, eller gäller det enbart covidvaccin?

För mitt egen bruk är jag generellt mot all form av vaccinering, men jag bryr mig inte om andra tar det och få ta konsekvenserna i framtiden.

Vi alla vet ju att människan har en immunförsvar och den ska man inte skada på något sätt.

Redigerad av Hey Arnold på svenska
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

9 minuter sedan, Hey Arnold på svenska skrev:

Vi alla vet ju att människan har en immunförsvar och den ska man inte skada på något sätt.

Med största sannolikhet har du fått sprutor mot stelkramp, polio och mässlingen som liten. Det var dumt gjort av dina föräldrar, menar du?

Det handlar förstås också inte om att skada immunförsvaret, snarare att lära det agera mot något nytt. Läs på hur antikroppar fungerar så har du gjort en god gärning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

9 timmar sedan, Henkibojj skrev:

Med största sannolikhet har du fått sprutor mot stelkramp, polio och mässlingen som liten. Det var dumt gjort av dina föräldrar, menar du?

Jag vet att jag fick aldrig sprutan för stelkramp, men dem andra minns jag inte om jag fick dem.

Jo jag tycker att det var dumt av dem, för väldigt många barn över hela världen har inte fått sprutorna och dem mår bra och inte utvecklar autism eller något andra problem.

Jag själv fick högfungerande autism, men efter man börja äta rätt och hålla sig borta från vissa ämnen har min högfungerande autism försvunnit. 

"Läs på hur antikroppar fungerar så har du gjort en god gärning." = Du är helt fel person att be någon läsa något.

Redigerad av Hey Arnold på svenska
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2021-10-07 at 23:14, Hey Arnold på svenska skrev:

Jag själv fick högfungerande autism, men efter man börja äta rätt och hålla sig borta från vissa ämnen har min högfungerande autism försvunnit. 

Vet precis vad du menar!

Fick en släng av cancer för ett tag sen, men då käkade jag en 90-grammare från det lokala burgarhaket och blev botad PÅ PLATS!

  • Gilla 2
  • Tack! 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv fick jag skolios så min ryggrad såg ut som ett S, men efter att jag blev vegan så har min ryggrad rätat upp sig och är nu mer rak än någonsin!

Sen får vi inte glömma att jag var blind en liten stund, men efter att ha ätit tillräckligt många flugsvampar så har jag nu en syn så bra och skarp att jag ser rakt igenom all AntiVaxx-bullshit!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill mest bara säga: 

fantastiskt trevligt att vad som krävdes för att återuppliva forumet, var en konspiratorisk och felinformerad ny medlem vars huvudsakliga intressen är Hey Arnold och vaccinmotstånd. Forza GTAsajten.

Och för att svara på trådens fråga: jag är självfallet vaccinerad. Jag är en klok och ansvarsfull människa som respekterar mina medmänniskor, bryr mig om min hälsa samt läser och tar till mig fullgod information från officiella kanaler och myndigheter, därefter fattar jag pragmatiska beslut. 

Var inte som Hey Arnold-grabben. Utbilda dig, var förnuftig och ta hand om dig själv.

  • Gilla 2
  • Tack! 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2021-10-10 at 10:43, okka skrev:

Var inte som Hey Arnold-grabben. Utbilda dig, var förnuftig och ta hand om dig själv.

Kunde inte sagt det bättre. Det där var en idioti och ignorans på en så hög nivå att det är främmande för mig. Att tro att en diet kan "bota" autism och välja att inte ta vaccinet för att man inte vill "förstöra" sitt immunförsvar... Helt absurt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En stor studie har visserligen konstaterat att "the real deal" ger ett effektivare skydd (Covid-smitta gav bättre skydd etc.) men det gör då inte att jag skulle vilja utsätta mig för det för att ge immunförsvaret en boost, med tanke på vad följderna för många smittade blivit. På samma sätt som att jag inte direkt hade njutit av att ha haft mässlingen som barn för att bli supermänniska senare. Vanliga förkylningar får träna mitt immunförsvar istället. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"The joy of predictive programming!"

"These are highlights from the 1979 German Sci-Fi psychological thriller, "The Hamburg Syndrome," or "Die Hamburger Krankheit", directed by Peter Fleischmann. The film's has striking similarities to the present-day COVID-19 global 'pandemic' storyline, and shows an eerily similar psychological manipulation waged by government and the medical/pharmaceutical industrial complex"

Clips from "The Hamburg Syndrome" (1979), German pandemic Sci-Fi film - YouTube

"a vaccine is not supposed to be used if more than 25 total die there are thousands already but its still being used"

661 people die after taking the vaccine in Maine - BestGore.Fun - Can Death Be Funny?

"Australia's Northern Territory imposes the strictest vaccine mandate in the world. Those who don't comply by Nov. 13 will be fined $5,000."

RIP Australia - BestGore.Fun - Can Death Be Funny?

"JOE BIDEN & THE MANDATED COVID DEATH JAB ~ WEAPONIZED VACCINE WILL EXTERMINATE MILLIONS"

JOE BIDEN & THE MANDATED COVID DEATH JAB ~ WEAPONIZED VACCINE WILL EXTERMINATE MILLIONS - BestGore.Fun - Can Death Be Funny?

"Republican Texas Governor Greg Abbott, responding to what he called 'bullying' by the Biden administration, barred all COVID-19 vaccine mandates in the state by any entity, including private employers"

Texas governor bars COVID 19 vaccine mandates - BestGore.Fun - Can Death Be Funny?

"Covid Vaxx Side Effects"

Covid Vaxx Side Effects - BestGore.Fun - Can Death Be Funny?

 

Jag kommer aldrig ta "vaccinet" så enkelt är det.

 
Redigerad av Hey Arnold på svenska
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...