Jump to content

GTA Online för PS3/360 stänger i december i år


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

0kxuhjIP_400x400.jpeg

GTA Online för den förra (förrförra?) generationen stänger den 16:e december i år. Det är alltså PS3 och Xbox 360 detta gäller. För somliga kommer detta som ett sorgligt besked, andra har redan flyttat över till PS4/Xbox One för länge sen - eller mer sannolikt: PC.

Några detaljer om att flytta över till någon annan konsol har ännu inte sagts, men det är inte säkert att det blir av alls. De hade en sådan övergångsperiod när den nuvarande generationen tog över, men den var kort och har sedermera stängts utan att öppnas igen.

Som bekant för en del av er kommer PS5 att få en egen version av GTA V, odetaljerat kallad "New and improved", där onlinedelen kommer att vara gratis under en period.

Förra generationen har emellertid inte fått några nya uppdateringar sedan CEO-uppdateringen, och heists dessförinnan. Om du inte spelat något sen dess har du gått miste om en hel del, men smaksak: kanske också inte.

Jag vet inte absolut att jag sörjer beslutet, den bästa perioden är redan förbi och i slutet blev det riktigt jävla olidligt att spela. Serverproblem, buggar, långa laddningstider och en och annan modder, som vad jag vet inte blivit bättre under åren. Jag gjorde Criminal Mastermind Challenge efter att först ha gjort det på PC, sen efter dito på PS3 övergav jag eländet med ungefär 26 miljoner på kontot. Good times.

Mer läsning:

https://www.rockstargames.com/newswire/article/51989315o2aa3a/gta-online-for-playstation-3-and-xbox-360-will-shut-down-on-december-1

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Henkibojj changed the title to GTA Online för PS3/360 stänger i december i år

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...