Jump to content

GOD JUL ÖNSKAR GTASAJTENS MODCREW!


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Nåväl, även detta år tycks jag ha varit sen på knappen, men skam den som ger sig!

Julen firades i år med hela tjocka släkten, men utomhus och med distanstagande i den aktning man kunde bringa. Mycket småbarn även detta år, ja ännu fler rentav, och vartefter Kalle Anka började stå för dörren försvann alla hemåt utom jag och tjejen, som stannade kvar hos brorsan för att öppna paket med lillpojken. Jag hade redan tidigare fått en liten påse med godis, men inslaget sådant utan uppenbara ledtrådar för en tvååring att förstå att det var choklad i. Således gick han gång efter gång tillbaka och sa "till dig" med förväntan om att jag skulle öppna paketen nån gång ^_^

Annars har det varit lugna gatan på sistone, utom med det musikprojekt jag har haft. Svårt att hinna med att träna, spela, spela in, producera och publicera en video om dagen till en kalender men för det allra mesta har det fungerat bra. Nya jobbet flyter också på när de inte har it-problem. Känns bra och lagom spännande för stunden :)

Hur firar/firade ni julen i år? Hur firar ni nyår?

God jul! :blues:

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter som en ganska bra jul under rådande omständigheter! Kul att du har så mycket på gång också med musik, spel, träning, jobb och allt annat som hör till!

Själv var vi några stycken hemma hos min syster, sammanlagt 6 personer som höll avstånd, som hade en traditionell jul; julmat, Kalle, Svensson Svenssons jul och klappar. Inget som stack ut från en vanlig jul förutom antalet människor, och trevligt var det absolut!

God jul och god fortsättning!

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

47 minuter sedan, Xersize skrev:

träning

Haha, jag fattade först inte vad du hade fått det ifrån men sen läste jag min post lite noggrannare. Nej, jag tränar inte, jag övade låtarna :)

Men faktiskt så köpte jag ett gymkort för 12 månader på direkten den 23:e när lönen hade kommit för att jag i mitt nya jobb har friskvårdsbidrag att plocka ut, fullt belopp även för 2020 trots att jag bara varit där under december månad. Det var brådskande att köpa och registrera i pengaportalen om jag ska få tillbaka pengarna på nästa lön, så det gjorde jag bums. Ett helt års gymkort helt gratis säger man ju inte nej till! :D Gäller bara att börja nyttja det efter jul också.

Låter iallafall som om du också fick en bra jul! Det gläder mig att höra :)

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

God fortsättning! Jag och tjejen var på en snabb visit hos hennes föräldrar, sedan har vi varit själva hela julen. Resten av min familj har träffats ändå, vilket helt klart har känts jobbigt, men jag kände verkligen att det skulle kännas både dumt och oansvarigt att träffas 16 personer när åtminstone två stycken redan har hälsoproblem som det är.

Nyår firades med klassisk parmiddag.

I övrigt har jag nästan inte gjort något under ledigheten, vilket såklart är en följd av coronan, men det har varit en välbehövlig vila efter en intensiv jobbhöst.

Hoppas att ni alla har det bra!

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...