Jump to content

Hjälp! Försvunnen .txt-fil


Ma__Cipriani
 Share

Recommended Posts

Begriper inte hur det kunde hända men jag har haft ett anteckningsdokument på mitt skrivbord som jag under typ två års tid fyllt på med ett hundratal "intressanta ord och uttryck" till hjälp för låtskrivning och idag upptäcker jag att det är helt försvunnet!

Jag har lyckats hitta genvägen till det i "C:\Användare\Alexander\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Tidigare" men det finns inga tidigare versioner tillgängliga varken under den filens egenskaper eller under skrivbordsmappens egenskaper. Jag har inte heller råkat byta namn på dokumentet.

Finns det någon möjlighet att hitta ett slags kommando, eller vad det heter, som gjordes efter sista gången dokumentet ändrats antingen av mig eller datorn själv via datumsökning på allt som hänt under en viss period och göra något med den informationen? Typ att någonting gjordes med papperskorgen för jag minns själv inte om eller när jag lagt något i den ellertömt den. Som den bifogade bilden visar.

Törs inte greja för mycket med nåt återställningsgrejs då jag aldrig gjort det tidigare men det är visserligen bara tre dagar sen så jag tror inte nåt viktigt skulle gå förlorat. Nån som skulle ge grönt ljus för att göra en återställning eller är det inte så man gör?

Tacksam för hjälp! Det är väl inte hela världen om det är försvunnet för alltid men jag hade jävligt många idéer där...😢

hjälpmignå.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, nu är alla spår av filen plötsligt försvunna. Går inte ens att hitta via samma sökning som i bilden ovan. Provat EaseUS Data Recovery Wizard också men utan resultat.

Om det åtminstone kunde ha varit vilken annat tomt "Nytt Textdokument (2)" som helst men nej, det skulle jävlar bums vara exakt just det som skulle upphöra att existera.

Får fan bli stengravyr framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Tack för svar! Tyvärr efter några googlingar så kan jag konstatera att jag inte kommer att göra det då det rådes att jag ska göra en backup på alla viktiga filer men då jag som sagt sysslar med musikinspelning/skrivning och har bägge hårddiskarna knökfulla (mest troligt en enorm anledning till att det hände) med tiousentals filer utspridda till höger och vänster så känns det inte alls värt att äventyra det.

Lyckligtvis är jag av nån anledning på gott och ont rätt "obrydd" gällande det mesta så det är såklart jättetråkigt att det har hänt men jag tar det som att jag får börja om på ny kula och inse att shit happens.

Redigerad av Ma__Cipriani
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Skrivet (redigerad)
2019-06-06 at 00:38, Henkibojj skrev:

Nja, backupa  hela nuvarande disken först till extern hårddisk och kör sedan återställning? Värsta som händer är att du slösat tid och sedan återställer nuvarande läge från den externa. Men jag tror fortfarande på återställning.

Tack för förslaget men det är för mycket görm för min del. Har insett att den minimala andel av det nedskrivna materialet som faktiskt kom till användning samt att behöva köpa en extern och gå igenom hela den processen inte väger över. Jag har börjat anteckna saker på papper.

2019-06-06 at 19:20, Pixiegnom skrev:

Jag hjälpte en kollega som hade råkat radera alla sina foton och använde då programmet Recuva. Så länge det blocket på disken inte har rörts så borde det fungera. Kan vara värt ett försök. :)

Vilket grymt program! Fungerar mycket bra, har scannat en 10-12 år gammal hårddisk och har hittat mycket intressanta raderade grejor :) Men mycket porr..oj, oj, oj, så mycket porr...😑 99% porr faktiskt.

Redigerad av Ma__Cipriani
  • Gilla 1
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

06/18/2019 at 23:51, Ma__Cipriani skrev:

Vilket grymt program! Fungerar mycket bra, har scannat en 10-12 år gammal hårddisk och har hittat mycket intressanta raderade grejor :) Men mycket porr..oj, oj, oj, så mycket porr...😑 99% porr faktiskt.

Är det bra material kan du skicka det till bojjan@vadbetyderrunka.nu. :yes:

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...