Jump to content

Officiella guideböcker


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Det här med officiella guideböcker har jag nog aldrig fattat grejen med, fram tills dess att spelen börjat bli så stora och så komplexa att man ändå sitter jättemånga timmar på Wikipedia, Wikia och Fandom, för att inte tala om Youtube. Det har fått mig att tänka om och vissa spel kan jag bara inte begripa hur de kan skicka i fysisk kopia utan varken karta eller infohäfte. Horizon: Zero Dawn är ett sånt exempel.

Jag gillade alla smågrejer man kunde göra i RDR1 och därför såg jag fram emot den biten väldigt mycket i RDR2. Så småningom såg jag värdet i att faktiskt sitta med en kraftig, tung, inbunden guidebok och leta upp specialkartor för småsaker, jakt, djur och annat. Själva walkthrough:n ger jag inte ett jota för, det är ju fusk. Men att få läsa minsta lilla detalj om vilket vapen och vilken ammunition man ska använda för att jaga vissa speciella typer av djur i vissa speciella typer av natur för att få vissa speciella djurdelar för att skapa vissa speciella föremål, ja sånt kan jag gladeligen sitta hur länge som helst med.

Hur är det med er, köper ni guideböcker? Har ni gjort det förr, vill ni göra det framöver? Visa gärna några av era inköp! :)

Här är min inbundna guidebok till Red Dead Redemption 2:

RDR2_guidebok.jpg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Jag har bläddrat i den lite smått, men inte känt att jag behövt använda den än. Jag har runt 30-40h speltid i bagaget men har bara tagit mig till Chapter 3 än så länge. Åker mest runt och jagar, upptäcker nya platser och lootar. Har hittills använt den till att lära mig en del nödvändigheter om "Master Hunter" utmaningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

4 minuter sedan, antepanteboy skrev:

Jag har bläddrat i den lite smått, men inte känt att jag behövt använda den än. Jag har runt 30-40h speltid i bagaget men har bara tagit mig till Chapter 3 än så länge (Satte precis upp campet, har inte gjort några uppdrag än). Åker mest runt och jagar, upptäcker nya platser och lootar. Har hittills använt den till att lära mig en del nödvändigheter om "Master Hunter" utmaningen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

8 minuter sedan, antepanteboy skrev:

Jag har bläddrat i den lite smått, men inte känt att jag behövt använda den än. Jag har runt 30-40h speltid i bagaget men har bara tagit mig till Chapter 3 än så länge. Åker mest runt och jagar, upptäcker nya platser och lootar. Har hittills använt den till att lära mig en del nödvändigheter om "Master Hunter" utmaningen.

Najs, jag har också använt den till jakt men inte just Master Hunter (än). Den där tabellen över vilka vapen som är för kraftiga för vilka djur är en ordentlig vetenskap.

Jag kan tipsa om att skaffa Legendary Buck Trinket hos en Fence, som alltid ger dig 1 steg bättre pälsar automatiskt. Även om djuret som ligger på marken visar sig ha 2 stjärnor kommer din päls du plockar från den ha 3. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...