Jump to content

Red Dead Online nu igång


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

94cccd2dee961a2f6090e9450333e15745631433

Red Dead Online lanseras som bekant i betaform och har släppts gradvis under veckan. Först ut var spelare som köpt Ultimate-versionen. Därefter kom de som spelade spelet på releasedagen. Sist ut kom de som spelat spelet någon gång fram till den allmänna lanseringen, som sker idag och är öppen för alla.

https://www.rockstargames.com/newswire/article/60717/Red-Dead-Online-Beta-Launch

Precis som i GTAO kommer det finnas "crews", eller posses som det heter. Vad jag minns fanns även posses i RDR1-multiplayer, men inte kopplat till Social Club. GTAsajten har en crew men jag är osäker på hur mycket den någonsin användes. Nystart till RDRO, kanske?

Jag bjöd in mig själv till att titta på när Vice. spelade RDRO, för jag själv har inget PS+konto för tillfället, och jag måste säga att det i ett tidigt stadium inte såg sådär skitskoj ut. Å andra sidan sprang han mest omkring och grievade folk i stäpplandet sydväst om Armadillo, så jag har väl knappt sett skymten av den fulla upplevelsen än.

Vad tror ni, kommer ni spendera hundratals timmar i RDRO eller håller ni er mestadels till SP? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter hur GTA Online spårade ut med grindiga uppdrag och dyra priser för att sälja shark cards hade jag i princip noll hopp om Red Dead Online då det var uppenbart att det skulle vara designat på samma sätt. Stämde väldigt bra.

Ekonomin är t.om värre än jag anade. Sälj en guldring så får du mindre pengar än vad det kostar att köpa en burk bönor. Och en burk bönor förbrukar man en gång för att fylla upp hälsan, sen räcker det typ med en encounter eller två och så kan man behöva en burk till. Skulle inte förvåna mig om dom medvetet gjort det lite extremare än tänkt till en början för att kunna "rätta till det" och få lite goodwill, och att folk då nöjer sig med mindre. Lite tvärt om som dom gjorde med GTA Online där dom efter ett antal månader nerfade payout och ändrade vissa uppdrag för att göra dom långsammare för att dom tyckte folk tjänade för mycket.

Jag störde mig lite på ekonomin i single player av RDR2 också, men av motsatt anledning. Man hade snabbt alldeles för mycket pengar, och hade inget behov att köpa det som såldes. Bryr mig inte om trägreppet på mitt gevär är 10% mörkare och en annan fiberriktning, eller om svansen på min häst är 15cm kortare.

Med det sagt, uppdragen, spellägena och att bara rida runt med några kompisar på prärien är onekligen kul ändå och värt att spendera några timmar på.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...

Spelet har ju fått stora förbättringar på sistone, och är gratis fram till 27e maj. Är det inga här som lirar? :o

Här är min gubbe. Siktade på nån äldre man med stor kagge och mycket pondus, som tyst skjuter hatten av folk utan att röra en min. Snygga kläder fick han också ;)

https://i344.photobucket.com/albums/p358/Henkibojj/RDR2/Red Dead Redemption 2_20190521115700.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 years later...

Är det nån som kör detta fortfarande? Minns att jag testade det för ca fem år sen men fastnade aldrig riktigt. Igår fick jag nåt ryck och dammade av det här spelet men nu tycker jag det är riktigt kul

 

Nån som spelar? Nån som har några råd att ge en glad amatör? Nåt man inte får missa? Är rank 5 för övrigt, glad amatör som sagt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2019-05-24 at 15:09, Henkibojj skrev:

Ja, spelet får man ju köpa förstås och det är vad jag vet bara gratis på Playstation, dvs att man inte behöver ha Plus för att spela. Det kanske är gratis på Xbox också, jag vet faktiskt inte :)

Vafan, jag var ju tvungen att skaffa ps plus för att spela online, stämmer detta verkligen??

 

 

EDIT: Såg nu att detta var ett halvt decennium gammalt inlägg, ni kan ignorera/radera mitt inlägg 😄

Redigerad av knurra
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

15 timmar sedan, knurra skrev:

Vafan, jag var ju tvungen att skaffa ps plus för att spela online, stämmer detta verkligen??

EDIT: Såg nu att detta var ett halvt decennium gammalt inlägg, ni kan ignorera/radera mitt inlägg 😄

Det där var under någon månads tid under betan, så det blev snabbt utdaterat.

Några tricks, ja, du kan ju börja med den här tråden om olika roller:

Sedan har det tillkommit två roller till: Naturalist/Hunter och Moonshiner. Jag minns inte längre i vilken ordning man bör göra saker, men jag vet att Moonshiner ger passiv inkomst vilket är bra att ha rullande utan särskilt mycket insats, Naturalist är skittråkigt, svårt att hålla reda på och ger inga pengar men efter lite levlande kan du skaffa dig ett Wilderness camp som efter ännu mer (fullt?) levlande går att göra Fast Travel ifrån.

Somliga menar att det är Bounty Hunter man ska göra först eftersom det är den enda roll som ger guld, och så långt är det väl sant, men Collector ger definitivt mest cash i början så det kan vara bra att starta så smått med. Dock kostar ju varje roll 25 guld att starta upp så det är lite svårt att säga vad som är bäst. Det kanske ligger något i det där med Bounty Hunting ändå. Trader är den roligaste enligt mig.

Det som ger mest guld över tid är ändå Daily Challenges, om du är ihärdig och får något gjort en gång om dagen. Förr var det bättre, då kunde man få 1 guld varje dag om man maxat sin streak och helt enkelt uppehöll sitt max, men det var tydligen inte ekonomiskt hållbart för stackars Rockstar så numera knockas man ner till noll varje gång man kommit till toppen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...