Jump to content

GTA VI i VC?


Xersize
 Share

Recommended Posts

Först och främst; detta är bara rykten. MEN!

 

YouTubekanalen The Know har fått information från en anonym källa hos Rockstar som berättar lite om vad som är tänkt för GTA VI. Enligt dessa rykten så ska det utspela sig i Vice City, men man ska även kunna resa till Sydamerika, de ska ha sin första kvinnliga huvudkaraktär, det har även pratats om releasedatum kring 2021-2022. Allt detta är som sagt rykten, men The Know är en ganska respektabel kanal så det är inte alls omöjligt att de faktiskt fått information från en insider hos R*, även om jag så klart tar det med en nypa salt.

 

Vad tror ni? Kolla på videon nedan och låt oss diskutera!

 

GTA VI Rumors by The Know

Redigerad av Xersize
Fixade länk
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känns på många sätt rätt logiskt. Dom verkar bestämt vilja återbesöka dom etablerade städerna, och med Liberty City och San Andreas ur vägen kan nog dom flesta relatera till att man undrat när Vice City kommer. Särskilt med tanke på att det nog är en av deras mest efterfrågade städer för ett återbesök. Att koppla ihop det med Sydamerika skulle vara ett bra sätt att kunna få lite variation i spelvärlden och i uppdragen. Visst att det vore kul att se dom göra något helt nytt, men R är så duktiga på att utveckla sig för varje spel. Jag kan inte påstå att jag kände mig besviken av spelvärlden i V. Det enda jag saknade var känslan som flera städer i samma spel gjorde för SA.

Storymässigt finns det ju miljoner vägar att gå oavsett när det utspelar sig. Kan lätt se heist-liknande smugglingsuppdrag där man försöker planera en väg förbi gränspolisen. Politiskt finns det så många trådar att dra i och R är ju inte direkt några nybörjare när det kommer till sånt, bara spekulationerna gör mig ganska taggad.

En kvinnlig huvudkaraktär känns nästan obligatoriskt, vet inte vad mer man kan säga. Long time coming, förstår inte varför dom inte gick den vägen med V när dom ändå hade flera karaktärer i mixen.

Allt som allt, att vara tillbaka i "ryktenas tid" (© 2018 GtaSajten) känns mer än mysigt och nostalgiskt. Jag skulle inte bli förvånad om dom här ryktena hade sanning i sig, men man vet aldrig vad dom gör. Rätt vad det är får vi GTA Tokyo. Skulle se fram emot det också. 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan också tänka mig att åttiotalet är en obligatorisk faktor när det kommer till Vice City,men jag vet inte hur det praktiskt skulle gå till nu när de gjort hela interfacet som mobil istället. Å andra sidan hade vi ett anteckningsblock som interface i LA Noire så helt svårt kanske det inte är.

Däremot skulle jag tycka det var häftigt med sjuttiotal istället, eller kanske rentav sextiotal. Det finns hur mycket musik som helst därifrån och om det är söderut vi kommer spela kanske kubakrisen kommer att ha en roll.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Hoppas och föreställer mig att GTA VI kommer att utspela sig i ett neofuturistiskt Vice City med retroinspiration - typ år 2032.
Jag snackar inte Star Trek eller nåt sånt, snarare en ganska nära framtid fast med stark inspiration från 80-talet. Nästan som att 80-talsandan levde vidare. Tänk er filmen Drive.

Tommy Vercetti (Ray Liotta återvänder som rösten) är numera en NPC och en åldrad mentor till huvudkaraktären.

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
3/24/2018 at 18:44, Arman skrev:

Hoppas och föreställer mig att GTA VI kommer att utspela sig i ett neofuturistiskt Vice City med retroinspiration - typ år 2032.
Jag snackar inte Star Trek eller nåt sånt, snarare en ganska nära framtid fast med stark inspiration från 80-talet. Nästan som att 80-talsandan levde vidare. Tänk er filmen Drive.

Tommy Vercetti (Ray Liotta återvänder som rösten) är numera en NPC och en åldrad mentor till huvudkaraktären.

Ett GTA som utspelar sig i en nära framtid, speciellt Vice City, men ändå med stark 80-talskänsla, eller rent av lite smått åt cyberpunk-hållet vore riktigt grymt! Iofs är Cyberpunk 2077 på G men det känns lite för långt i framtiden och sci-fi. Tänker mig mer 2032 som du säger.

Men oavsett tidsperiod känns Vice City som det mest troliga valet när det kommer till nästa GTA. Var mycket snack om det redan innan GTA V annonserades och det är fortfarande utan tvekan den stad man hör mest folk prata om. Jag tror inte att det är så sannorlikt att Las Venturas skulle bli ett spel helt för sig själv, och det var bara ett par år sedan Watch Dogs 2 kom ut med en mycket bra modern spelversion av San Francisco, så San Fierro känns inte heller speciellt troligt. 

Hoppas egentligen att Rockstar ska försöka sig på någonting utanför USA, då först och främst troligtvis London, eller åtminstone en ny stad, förslagsvis Chicago eller Washington D.C. Finns det över huvud taget något mer eller mindre modernt open-world spel som utspelar sig i London? Assassin's Creed Syndicate, visserligen, men London såg rejält annorlunda ut 1868.

Men men, i slutändan jag lär nog vara nöjd oavsett!

Redigerad av VickeX
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...