Jump to content

Red Dead Redemption 2 kommer 26/10 2018


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

6cff08109cc9096e816240f6b154f725f4fd17de

För knappt två veckor sedan fick vi till slut ett datum för releasen av 2018 potentiellt bästa spel*: 26:e oktober i år kommer vi återigen tämja vildhästar och skjuta från höften i vilda västern.

https://www.rockstargames.com/reddeadredemption2/

Vi har inte jättemycket information om storyn än så länge, men klart är att det utspelar sig före det första Red Dead Redemption. Vad jag tycker vi kan se så spelar vi inte som John Marston, eller? Det varken ser ut eller låter som honom, men vem vet.

(*Själv låter jag The Last Of Us 2 tampas om förstaplatsen ^_^ )

49c7d29293f89dfef95969fde62f5c27e7cc780c

I ren chansning slog jag in adressen https://www.rdr2.com/ och trodde att Rockstar skulle ha redirectat sin sida, men det var en fansida jag stötte på istället. Den verkar rätt bra, så den kan jag rekommendera att spana in med jämna mellanrum! :) Allmän fråga: Är inte spelhype lite granna av 00-talets kännetecken? Jag kan inte minnas några spel från 2010 och framåt som skapat särskilt mycket uppståndelse innan sina releaser.

Det gjorde mig lite nostalgisk faktiskt, hur länge sen var det inte man samlade all sin info om GTA: VCS eller GTA IV från fansidor och ryktesspridning? Jag själv spenderade ju mängder av timmar åt att vara redaktör på GTANytt och trots att det fanns en hel del dåliga sidor så var det också en rätt rolig tid. Hypen steg från dag till dag och när så spelet släpptes var det förstås inte så mycket att rapportera längre, men desto mer att upptäcka och jämföra med vad man hade fått rykten om sedan tidigare. Communitykänslan var enorm och all input till de nya artiklarna var rolig att läsa både på sidan och här på forumet.

Det sägs ju att det kommer bli ett nytt GTA: Online-liknande läge, och hur vi än känner kring detta så hoppas jag att vi kan samlas nån gång i november och upptäcka vildmarken tillsammans :)

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Haha, jag minns väldigt väl min sommar 2011 då jag spelade RDR online en hel del. Till slut fick jag samtliga troféer i onlinedelarna plus Outlaws to the End-co-op-paketet. Ändå har jag inte platinum ens nu sju år senare, för det fattas en enda trofé. Man ska vinna fyra teammatcher i rad, men jag spelade ju alltid bara tillsammans med andra så den genren har jag inte ens plockat upp. Det är väl bäst att göra, så man kan slå sista spiken i kistan innan Rockstar själva gör det med sina servrar och den för evigt inte längre kommer att gå att skaffa. :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...
6 timmar sedan, VickeX skrev:

Kan väl dela med mig här också... Hade turen och äran att få detta fina paket från Rockstar:

Hypen bygger!

Alltså fett! Jag har nästan glömt hypefenomenet i spelvärlden, särskilt Rockstars spel. Senast var ju GTA V och det var ändå mer än fem år sedan. Kul att se att du är ihågkommen och trevligt att du delar med dig! ^_^

Kanske blir vi ett community igen i västra vildmarken :D

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2018-08-15 at 08:38, Henkibojj skrev:

Alltså fett! Jag har nästan glömt hypefenomenet i spelvärlden, särskilt Rockstars spel. Senast var ju GTA V och det var ändå mer än fem år sedan. Kul att se att du är ihågkommen och trevligt att du delar med dig! ^_^

Kanske blir vi ett community igen i västra vildmarken :D

Hypen finns absolut kvar! E3 och andra reveal-events är fortfarande som julafton för mig och mina vänner, och dom där mest efterlängtade spelen get också hypekänslan när det börjar närma sig på riktigt.

Men jag måste säga att det känns som om något blivit annorlunda dom senaste 5-6 åren. Om det är för att fansites känns ha mindre vikt med alla YouTubers, att det börjar komma så mycket stora spel att man inte har tid att hypa några specifika allt för mycket, att man helt enkelt ändras med åren eller något annat kan jag inte sätta fingret på.

På tal om hype älskar jag fortfarande ("redan"?) att diskutera och spekulera om nästa GTA. Även om GTA Online fortsatt lär få nya uppdateringar något år till tror jag att det lär vara dags för ett nytt om 2-3 år, och tiden går fort. Dom lär ju vilja ge RDR2 lite andrum också. Ser fram emot dagen forumet får en GTA VI-kategori! Ju förr desto bättre, kanske redan ett par månader efter RDR 2 släpps... Blir ju en ny period då GTA V äntligen (efter 5 år) inte längre kommer att vara det senaste spelet R* släppt. Låt spekulationerna och ryktena börja!

Vi får absolut hoppas att det blir mer aktivitet efter Red Dead Redemption 2 släpps. Ska komma ihåg att komma tillbaks hit och diskutera spelet, sen får vi se till att ses ute på prärien också. :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...