Jump to content

Red Dead Redemption 2 försenat


Merkky
 Share

Recommended Posts

Rockstar postade precis det här på sin sida.

Citera

This outlaw epic set across the vast and unforgiving American heartland will be the first Rockstar game created from the ground up for the latest generation of console hardware, and some extra time is necessary to ensure that we can deliver the best experience possible for our fans.

We are very sorry for any disappointment this delay causes, but we are firm believers in delivering a game only when it is ready. We are really excited to bring you more details about the game this summer.

Dom bjöd också på några nya prints.

fb251063185633d076705addacb36d6bbf9e8d7e

4cea5d512cd936e570ce17261a4b697b959b26a2

d0d67b9e853c2cebe6eb01a89cb524274fc949bc

ead1fdd384d1dc96107ef78f9397637efd3e9d4f

c6a4b95cdb837c0dcace6e17f986be52b8c9e968

f57f491f8dd4c91ba4a5266e4f55896ea750cf11

 

Måste säga att det här spelet ser väldigt mysigt ut. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vem är förvånad?

https://www.polygon.com/2017/5/23/15677612/rockstar-games-delayed-red-dead-redemption-2

För min del kan jag bara säga att det både var väntat och nästan rentav önskat. Det vrak som kallades GTA Online var ospelbart den första månaden, och när de nu bygger ett sorl från grunden till den nya generationen får det mer än gärna göras rätt från början.

Det dröjer innan jag får full valuta för min PS4 iofs, men det ger också möjlighet att spela andra spel som sjunkit i pris lagom till releasen av RDR2.

Med det sagt så måste jag hålla med, det ser fantastiskt ut! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1 minut sedan, Henkibojj skrev:

Vem är förvånad?

https://www.polygon.com/2017/5/23/15677612/rockstar-games-delayed-red-dead-redemption-2

För min del kan jag bara säga att det både var väntat och nästan rentav önskat. Det vrak som kallades GTA Online var ospelbart den första månaden, och när de nu bygger ett sorl från grunden till den nya generationen får det mer än gärna göras rätt från början.

Det dröjer innan jag får full valuta för min PS4 iofs, men det ger också möjlighet att spela andra spel som sjunkit i pris lagom till releasen av RDR2.

Med det sagt så måste jag hålla med, det ser fantastiskt ut! :D

Det är ju ändå Rockstar, så nej, jag är inte ett dugg förvånad. :lol: Och jag håller med, jag har hellre ett välarbetat spel lite senare än ett risigt spel lite tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

46 minuter sedan, Flaskan skrev:

Skulle vara villig att offra hela min familj samt bli munk för en PC-release av det här. Får väl hoppas att det kommer ut en aning senare i likhet med GTA IV och V.

Annars är nog ta mig fan detta spelet det som får mig att skaffa en konsol igen.

Konsoler är rätt billiga nuförtiden, och vill man bara ha en för ett spels skull kan man nog komma undan billigt genom att köpa en begagnad konsol som du sedan säljer när du känner dig färdig med spelet.

Jag undrar hur stor RDR-Online-delen kommer att bli i det här. Om man är lika fast i det som man varit i GTA Online genom åren kommer jag behöva betala dyra slantar över tid för att ha onlineaccess. Ett halvår med PS+ är ett helt spel bara det. Vill man ändå betala är ju PS+ en bra deal, för det finns många ordentliga rabatter och så de 2 spel man får varje månad för att avnjuta ända till den dag man säger upp sin prenumeration, men ändå. Jag hade föredragit en tjänst utan förmåner men som var gratis istället, som PS3.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

14 minuter sedan, xstreem skrev:

Så de har inte uttalat sig med säkerhet ifall det kommer till PC eller inte?

R*, pls.

Jag har inte hört nåt sånt. Men vilket spelföretag i världen har under de senaste fem åren släppt en AAA-titel som inte senare släppts till PC, om den inte från början var företagsexklusiv? Tänker då främst på The Last Of Us, till exempel. Xbox har jag dålig koll på.

Skulle tro att det blir till PC också eftersom de insett vilken kassako GTA V blev.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

19 timmar sedan, VaXXoR skrev:

Själv hoppas jag på en Edition till PC där första spelet kommer med. Hade varit grymt nice. Dock så vet jag inte hur mycket jobb som ligger bakom en Remake till PC. Men hade varit grymt!

Jag tror att det är ganska besvärligt, särskilt med tanke på att last-gen konsolerna körde väldigt udda processorer som inte följer samma arkitektur som PC gör. Dagens konsoler kör x86 vilket gör portarna lite enklare. Men sen har vi ju saker som att anpassa spelet till en massa olika GPUs och sånt. Tänk bara alla grafikalternativ GTA V har för dom med svagare datorer, allt det fick dom bygga just för PC. 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

4 timmar sedan, Merkky skrev:

Jag tror att det är ganska besvärligt, särskilt med tanke på att last-gen konsolerna körde väldigt udda processorer som inte följer samma arkitektur som PC gör. Dagens konsoler kör x86 vilket gör portarna lite enklare. Men sen har vi ju saker som att anpassa spelet till en massa olika GPUs och sånt. Tänk bara alla grafikalternativ GTA V har för dom med svagare datorer, allt det fick dom bygga just för PC. 

Fast vadå, 360 körde väl x86 trodde jag? Det var väl hela anledningen att spel i början var lättare att göra till Xbox än PS3, vilket typ bara Naughty Dog bemästrade från start.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2017-05-26 at 19:53, Henkibojj skrev:

Fast vadå, 360 körde väl x86 trodde jag? Det var väl hela anledningen att spel i början var lättare att göra till Xbox än PS3, vilket typ bara Naughty Dog bemästrade från start.

Nä, vad jag kan läsa så använder 360 Microsofts egna XCPU, som dom kallade för Xenon. Den är baserad på IBMs PowerPC arkitektur. Minns att jag läste mycket om hur positivt det var att dom gick över till x86 på den här generationens konsoler.

Xenon@Wikipedia

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...
  • 4 months later...
  • 2 weeks later...
  • Henkibojj changed the title to Red Dead Redemption 2 försenat
18 timmar sedan, Merkky skrev:

Definitivt trådmaterial!

(..nya trådar är väl bra?)

Så sant som det är sagt! Nu ligger trådarna precis intill varandra vilket ju är lite konstigt, men vi kan lika gärna låta nästa tråd bli officiell. Jag bytte namn på denna och kommer även byta namn på den nya när det blir dags. :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...