Jump to content

SVT Dold har eventuellt ditt hackade lösenord


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Krypterade hälsningar!

SVT Dold har en hemsida där du kan undersöka om ditt lösenord är hackat. Det fungerar på det enkla sättet att de via omvägar och källor fått stora databaser med läckta lösenord och vill offentliggöra det för dig att ditt konto eventuellt är hackat.

Jag kollade samtliga mina epostadresser och mina två gmail var orörda, men min gamla hotmail och min studentmail var hackade. När jag begärde mer info från dem visade det sig att det inte är själva e-posten eller dess lösenord som är läckt, utan istället konton på diverse sajter som blivit hackade. I mitt fall var det Last.fm och Dropbox som läckt. Eftersom jag har olika lösen på så gott som samtliga sajter på webben är jag säker, och ärligt talat var det inte direkt starka lösenord jag hade på just dessa två sidor.

Kolla era konton och byt lösen på dem. Om sajten tillåter tvåstegsverifiering är det bra att aktivera detta för viktiga konton.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1 timme sedan, Adrian G skrev:

https://haveibeenpwned.com/

Har ett lite större register än SVT (6 sajter för mig vilket inkluderade de 2 på SVT) och kan skicka ut ett mail till dig när nya dumpar med din mail läckt. :)

Inte illa!

Jag hade även en från Adobes hemsida såg jag. Vad jag vet är alla tre sidor jag är pwnad på helt ointressanta för hackare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...