Jump to content

President Donald Trump


Kebab
 Share

Recommended Posts

  • 2 years later...
  • 2 months later...

Det verkar återigen vara Florida-rösterna som kommer att spela den stora rollen i det här valet. Delstaten där George W. Bush en gång tog hem segern tack vare runt 300(!) röster. Jag kommer sova gott när prognoserna börjar strömma in inatt, men att affärsägare runt om i amerikanska städer börjar barrikadera sina affärer bådar ju inte direkt gott inför vad som komma skall, oavsett vem som vinner. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att det är såhär lika efter första natten tycker jag inte alls känns bra. Vi väntar ju på poströsterna, framförallt från Pennsylvania, men tidigare uttalanden från alla möjliga håll och kanter gjorde att man trodde det skulle vara annorlunda resultat den här gången, i detta skede. Nu sitter vi likt förbannat och väntar på sju-åtta stater bara för att tippa över vågskålen. Som sagt förväntade jag ett tydligare, mer positiv resultat än såhär :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag satt uppe inatt fram till det första distriktet i Florida kom in (lite småmosig nu efter arbetsdagen), och när de genast fastslog att Biden inte alls hade det försprång som mätningarna visat förstod jag att det skulle dra ut på tiden och gick till sängs. Vinner Biden ändå lyckas han med något ingen presidentkandidat lyckats med på länge, att vinna utan att ta Florida.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu när Minnesota, Wisconsin och Michigan avgjorts som blåa känns det betydligt mindre nervöst, men det är ju Pennsylvania som kommer vara den mest avgörande förändringen i detta okända läge. Jag själv kan tycka att det är märkligt att AP och Fox färgar Arizona blå redan vid 74% räknade röster så i den frågan kan jag förstå att Trump blivit vansinnig, men den verkar ju bestå.

Vi väntar också på Nevada och Alaska, men de kommer inte göra någon enorm skillnad tror jag. Desto mer nervöst är det kring Georgia och North Carolina, som jag inte tänker utgå från att de faller till utmanarens favör, vilket gör att även småstater som NV och AK kommer att bli viktiga om Pennsylvania skulle bli röd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu ikväll verkar det då ändå stå klart att Biden står som segrare till slut, om nu inte Trump drar igång sina rättsprocesser. Men jösses, USA är fortfarande minst lika splittrat, båda kandidater står med runt 70 miljoner röster var. Jag avundas inte det som väntar Biden inrikes. Jag har roat mig med en artikel om vilken musik som spelats på kandidaternas valmöten: https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-54644163

 

Att Donald Trump har med låtar som We Are the Champions med Queen, Macho Man med Village People och Proud to be an American är väl ganska typiskt. Men hajade till vid R.E.M.s Everybody Hurts? Allt har sin förklaring, den har tydligen använts för att retas med upprörda demokrater...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 years later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...