Jump to content

Pokemon GO


VaXXoR
 Share

Recommended Posts

Så vilka här spelar? 

Fångat något grymt eller har ni någon rolig händelse som hänt er under jakter?

Tycker det är sjukt kul att se folk gå runt och lira. Inspekterade ett pokestop vid Eriksdalsbadet i Stockholm och såg en grupp sitta där i gräset. Feg som man är vågade man inte gå fram och snacka men roligt att man kan locka till sig både människor och pokemons! 

 

Fångade nästan en Onix idag men självklart ska skiten hänga sig när den är i pokebollen. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är kluven till om jag tycker det är helfestligt eller rakt av idiotiskt. Vi behöver inte ännu en trafikfara som gör mobilanvändare ännu mer zombies på cykelbanorna än de redan är. 95% av alla fotgängare och cyklister som beter sig som idioter gör det pga sina mobiler eller för att de har lurar på sig/i sig.

Vad själva spelet beträffar så tycker jag det är en kul grej att göra geocaching med AR, men vad gör man sen då? Vad händer med de man samlat, och varför ska de gymmas? Slåss de mot varandra eller vad går det ut på? Är det lika poänglöst som samlarkort efteråt eller?

Det sociala är lite roligt ändå, även om de ser helt pantade ut så har de ju roligt ihop och främlingar kan interagera med varandra. Men jag har sett en hel del småglin gå omkring på universitetet, där de för all del har tillstånd att vara, men inte borde. Undrar om vi ska dras med hela skolklasser av ungar samtidigt som när studierna sätter igång. Ett trivialt problem, men kyrkogårdar, byggarbetsplatser och skyddsobjekt då? Finns det inga spärrar mot sånt i programmet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

 

23 timmar sedan, Xersize skrev:

Väntar till det släpps på Play Store. Det är en ganska enkel procedur att installera ändå, men jag orkar helt enkelt inte ta mig de sekunderna.

Ute nu! Både på Android & iOS

7 timmar sedan, Henkibojj skrev:

Jag är kluven till om jag tycker det är helfestligt eller rakt av idiotiskt. Vi behöver inte ännu en trafikfara som gör mobilanvändare ännu mer zombies på cykelbanorna än de redan är. 95% av alla fotgängare och cyklister som beter sig som idioter gör det pga sina mobiler eller för att de har lurar på sig/i sig.

Vad själva spelet beträffar så tycker jag det är en kul grej att göra geocaching med AR, men vad gör man sen då? Vad händer med de man samlat, och varför ska de gymmas? Slåss de mot varandra eller vad går det ut på? Är det lika poänglöst som samlarkort efteråt eller?

Det sociala är lite roligt ändå, även om de ser helt pantade ut så har de ju roligt ihop och främlingar kan interagera med varandra. Men jag har sett en hel del småglin gå omkring på universitetet, där de för all del har tillstånd att vara, men inte borde. Undrar om vi ska dras med hela skolklasser av ungar samtidigt som när studierna sätter igång. Ett trivialt problem, men kyrkogårdar, byggarbetsplatser och skyddsobjekt då? Finns det inga spärrar mot sånt i programmet?

Nu tycker jag du verkligen inte ska vara så, det finns ju verkligen ingen spärr till att varför yngre personer inte skulle få vara på universitets områden (Speciellt ute), nej det är kanske inte superroligt om man har någon pokemon på ens tomt och det slutar med att det dräller spelare där, men just på ett allmänt område där dom för all del ska få vara om dom vill så är det ingenting negativt tycker jag. Det är värre på gamla "historiska" platser där det är pokestops osv (Som till exempel Auschwitz) och där tycker jag dom absolut borde ta bort så att det inte finns något utav värde där.

Nu har jag ju inte spelat så länge så jag har inte så stor koll på vad man gör med sina pokemons men man tränar dom väl osv

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker det är askul. Under en runda här i mitt lilla förortsområde så har jag nog stött på 15-20 pers av olika åldrar.

Dessutom är det kul att folk dras till platser de aldrig hade besökt annars. Även om man fokuserar mycket på spelet så lägger man märket till skulpturer/konstverk man annars hade ignorerat.
 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm, jag har ett problem. Där jag bor så finns det absolut inga Pokemon, jag vet inte om det beror på att jag bara är level 6 eller vad det är frågan om men i vilket fall som helst så finns det inga. Jag har testat säkert gå runt 2-3km här och inte hittat någon, under "Nearby" så är det inga heller.

Det är typ ~200M till närmsta Pokestop & gym, det är ytterligare 100m tills nästa pokestop, någon som vet vad det beror på? Är det på grund utav andra har fångat alla, eller?

Hemma hos tjejen så kan vi sitta i hennes soffa och säkert fånga 10 pokemons på en timma, typ.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

13 minuter sedan, iweX skrev:

Hm, jag har ett problem. Där jag bor så finns det absolut inga Pokemon, jag vet inte om det beror på att jag bara är level 6 eller vad det är frågan om men i vilket fall som helst så finns det inga. Jag har testat säkert gå runt 2-3km här och inte hittat någon, under "Nearby" så är det inga heller.

Det är typ ~200M till närmsta Pokestop & gym, det är ytterligare 100m tills nästa pokestop, någon som vet vad det beror på? Är det på grund utav andra har fångat alla, eller?

Hemma hos tjejen så kan vi sitta i hennes soffa och säkert fånga 10 pokemons på en timma, typ.

Vad jag fattat det som så spawnar det mer pokemon i större städer, så mindre samhällen får ta smällen som vanligt.

Ute hos morsan o farsan bor det 300~ pers och finns 1 pokestop, det är allt. Kanske kunde hitta 2-3st pokemon under en promenad runt bygden, medans jag och två polare var ute igår kväll och fångade 70-80st under en 3timmarsperiod. Drog även 2½lvls och har väl typ 20.000dust nu.

Väntar på lvl 9, då får jag ett lucky egg(dubbel xp) sen ska jag evolva pidgey som FAN!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yes, pokemons spawnar beroende på hur mycket mobiltrafik det är i området. Du kommer alltid hitta fler inne i stan än ute på landet.

Pokestops och gyms är kopierade nästan rakt av från positionerna av portals i Niantics tidigare spel, Ingress.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, men det konstiga är att det är två Pokestops alldeles där jag bor (Inom 300M max) och jag har i varje fall sett typ ~30 spelare bara på två dagar, medans hos tjejen så har jag inte sett en käft och närmsta Pokestop är 1KM bort. Lite underligt är det menmen, vad vet jag.

Mobiltrafiken i området borde det inte alls vara några problem med tycker jag då jag bor där det är mycket folk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2016-07-19 at 16:47, iweX skrev:

Jo, men det konstiga är att det är två Pokestops alldeles där jag bor (Inom 300M max) och jag har i varje fall sett typ ~30 spelare bara på två dagar, medans hos tjejen så har jag inte sett en käft och närmsta Pokestop är 1KM bort. Lite underligt är det menmen, vad vet jag.

Mobiltrafiken i området borde det inte alls vara några problem med tycker jag då jag bor där det är mycket folk.

Det beror också på vilken typ av område som pokemon go tror att det är. Tex så hittar jag alltid pokemon på fotbollsplanen men bara ibland på andra ställen. Är väldigt olika.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...