Jump to content

Kent lägger ner.


Gof
 Share

Recommended Posts

Har ända upp i vuxen ålder haft för mig att jag avskyr Kent. Det är inte förrän de allra senaste åren som jag har insett att den enda anledningen till det är att jag på något sätt försökte göra revolt min mina storasystrar som spelade sönder Kent när jag var yngre... De är ju faktiskt ganska bra... Men det skulle fortfarande ta emot att sätta igång ett album.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror ändå det är bra att lägga ner i tid, eller hur jag ska uttrycka mig. Att bli gubbrockare kanske inte riktigt är deras grej? Och de kanske känner att de förmedlat det de vill vid det här laget.

 

Deras musik, i alla fall hitlåtarna, har ju funnits med under hela uppväxten sådär i bakgrunden, men frälst kan jag inte kalla mig. Efter nyheten så slog jag dock till idag och köpte ett begagnat ex av "Du & Jag Döden" som min gode vän Arvid håller som deras bästa. Tio spänn kan det ju vara värt för att se om de kan växa lite på mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bryr mig egentligen inte det minsta om Kent, men efter jag hörde nyheten bestämde jag mig för att maratonlyssna på dem idag. Nu är jag deppig och sorgsen över att de lägger ner.

Det roliga är att man troligen blir deppig av ett Kent-maraton vare sig de ska lägga ner eller inte :mf_doof:

Det finns mycket bra i deras första fem plattor, sen har jag nog ingen koll. Hagnesta Hill är förbannat bra alltså.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bryr mig egentligen inte det minsta om Kent, men efter jag hörde nyheten bestämde jag mig för att maratonlyssna på dem idag. Nu är jag deppig och sorgsen över att de lägger ner.

Tror bara att du har lyssnat lite för mycket på Kent! :D

Tillägg: Borde läs Henkibojjs inlägg innan jag uttalade mig...

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker som Misterwhoopee att det är bra att de lägger ner i tid. Jag blir faktiskt inte så förvånad att de väljer att sluta nu då jag upplevt deras tre senaste plattor som ganska trötta och upprepande och utan samma "själ" som tidigare album. Sammantaget från början till nu har de dock producerat en låtskatt som saknar like i svensk musikhistoria och det ska de ha credd för.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...