Jump to content

Just Cause 3


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

 

Fick just se en annons om Just Cause 3 och tänkte höra lite vad ni hört, tror och tycker om spelet. Jag tyckte att ettan verkade helgrymt men min dator klarade inte av det på den tiden. När tvåan kom tror jag att det antingen var samma sak då eller att jag hade annat för mig, så det blev aldrig att jag spelade det. Nu känns det som så länge sen att det knappt är idé att börja (men rätta mig gärna om ni tycker att jag borde spela det).

Just Cause 3, om det är lika bra som jag hört att de andra spelen ska vara, kan faktiskt bli att jag köper tidigt nästa år efter att Star Wars BF tagit slut. Visuellt påminner det mycket om Uncharted 3 medan gameplay mer verkar vara av GTA Online till naturen.

Blir det ett köp för er, och borde det bli ett köp för mig? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...
2015-11-24 at 21:52, Pixiegnom skrev:

Jag är taggad! Älskade tvåan och även det första spelet som tyvärr har åldrats väldigt illa. Jag började spela tvåan igen för några dagar sedan och det håller fortfarande.

Ska bli kul att försöka bemästra wingsuiten. :)

Hur gick det sedan? :)

Jag köpte JC2 på PS3 för ett tag sedan och har lirat det i våras och somras. Kommer med stor sannolikhet sätta Platinum på det, även om det just nu känns drygt att fylla de där sista ~15 procenten upp till 75% avklarat. Det är den jobbigaste trofén tror jag, för alla andra är redan färdiga med undantag för att klara spelet på de två svåraste nivåerna. Den biten ser jag mer som ett framtida nöje när jag vill plocka upp det igen, för nu fattar jag helt och hållet hur spelet fungerar och det kommer vara enklare att klara det på svårare nivåer eftersom jag redan kan kartan till stor del utantill.

Något JC3 blir det nog inte för min del, om jag inte hittar det i en reaback i framtiden. Jag har alldeles för mycket spel kvar att bli färdig med både till PS3 och PC, så jag behöver inte plocka på mig ännu fler :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte det först till PS4 där jag spelade en del, men blev så trött på bilduppdateringen som droppade hela tiden. Sen köpte jag det till PC efter att jag hade köpt nytt grafikkort, men även där visade sig spelet vara väldigt dåligt optimerat och betedde sig konstigt, så jag fick uppgradera till 16GB RAM vilket hjälpte en del.

Spelet i sig är väl okej, men jag har inte lika kul som jag hade med tvåan. Sen har problemen lämnat en sur eftersmak som är svår att få bort och jag har tappat en hel del respekt för Avalanche.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...