Jump to content

Star Wars: Episode VII – The Force Awakens


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

  • 1 year later...

En sak slog mig när jag tittade på den här videon...

Det här med att Kylo Rens morfar är Darth Vader gör historien om hans lightsaber lite intressantare. Darth Vaders lightsaber tappades i lavan och togs om hand om av Obi-Wan, som sedan gav den till Luke. Luke blev i sin tur av med den mot Vader i Cloud City, och på nåt sätt kom den till Maz Kanata. Det antyddes ganska tydligt att den historien skulle berättas ganska snart i episod VIII, eller möjligen dröja så länge som till IX, men jag reagerade inte mer på det än att det var ett starkt vapen för den goda sidan.

Först när jag tittade på videon ovan kom jag att tänka på att med tanke på hur mycket emo-fanboy Ren är av Vaders historia, borde inte episod VIII innehålla en stark driftkraft hos Ren att stjäla den och eventuellt till och med modifiera den till sin egen (röd, eller liknande)? Hans klyvarsabel är häftig och egengjord men jag tror inte att han har något särskilt stort affektionsvärde till den, eller att den har en särskild historia bakom sig. Visst sade Kylo något i slutet av filmen i stil med "that lightsaber, where did you get it"?

En helt annan tanke är att det är lite lustigt att Vader aldrig nämner något om den lightsaber Luke springer omkring med i episod V, när den rentav är hans egen. Först i ep VI nämner han den gröna lightsabern, men bara för att den är nybyggd av Luke.

Vad tror ni? Tankar?

Jag tror att han kommer att vilja stjäla den, iallafall. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...