Jump to content

Star Wars: Episode VII – The Force Awakens


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Folkens, folkens! Snart är det dags! Biljetterna är släppta och hypefaktorn ett faktum. Jag har extremt höga förväntningar på denna film(serie) och med tanke på vilken stjärnregissör JJ Abrams är och framförallt hur enormt fan han är av Star Wars-serien, tror jag inte ett ögonblick på att vi får något sämre än episod III levererat. Den katastrof som Episod I var är helt enkelt inte möjlig att upp(ned?)nå, och Episod II hade potential men kastade bort den på Hayden Christensen och noll verkliga miljöer för skådespelarna. Allt var greenscreen.

I episod VII har de istället satsat mycket på grit, vilket gör att miljöerna ser verkliga ut och förhoppningsvis leder det till bättre skådespel. Plus att de inte har Hayden Christensen med. Nämnde jag förresten att de inte har med Hayden Christensen?

Jag har köpt biljetter btw, det här kommer bli super :D

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är så barnsligt, löjligt jävla uppspelt inför det här! Har nördat ner mig i teorier och analyser sedan länge. Älskade den nya trailern, skådespelet verkar ju helt jävla outstanding, miljöerna är precis så retrogritty som man önskar och alla farkoster och karaktärer man älskar är tillbaka! Helt otroligt! Köpt biljetter jag med!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Antagligen är Luke försvunnen och det är hela premissen för filmen. Antagligen gått i exil på nån planet och blivit en Obi-Wan / Yoda - figur! Jag personligen tror att Rey (kvinnliga leaden) är

Lukes dotter

men hon vet inte om sitt eget öde.

Redigerad av Henkibojj
Eventuella spoilers
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har faktiskt haft en liten Star Wars period. Sett igenom filmerna och även serien Clone Wars. Kommer givetvis inte att stödja den internationella plutokratin genom biobesök etc. utan det blir att finna Kraften i busken.

Oroa dig inte, den internationella plutokratin kommer få sin beskärda del. Tro mig. Jag är en av dom som gladeligen bidrar. Du kan sitta hemma och sura och se filmen på  en mjäkig plattv

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nah, det är en kass teori. Det är Kylo Ren, filmens skurk som spelas av Adam Driver, han är besatt av Darth Vader och samlar på Sith-artefakter. Han i sin tur arbetar under order av Supreme Leader Snoke som spelas av Andy Serkis, va det är för en karaktär är oklart men det spekuleras i nån sorts kejsare. Även Max von Sydow spelar okänd bad-guy men man vet så oerthört lite. Det spekuleras dock i att Kylo Ren är

Luke Skywalkers son.

Dock är allt ovanför spekulationer typ.

Redigerad av Henkibojj
Eventuella spoilers
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nah, det är en kass teori. Det är Kylo Ren, filmens skurk som spelas av Adam Driver, han är besatt av Darth Vader och samlar på Sith-artefakter. Han i sin tur arbetar under order av Supreme Leader Snoke som spelas av Andy Serkis, va det är för en karaktär är oklart men det spekuleras i nån sorts kejsare. Även Max von Sydow spelar okänd bad-guy men man vet så oerthört lite. Det spekuleras dock i att Kylo Ren är

Hidden Content

Dock är allt ovanför spekulationer typ.

Hmm, vi får ju se snart hur mycket sanning som ligger i dessa påståenden, men tills vidare skulle jag uppskatta om du spoilermarkerade alla teorier för oss som hellre kommer till biografen med helt tomt sinne.

Jag minns väl hur mycket spekulationer som cirkulerade kring GTA V och vilka saker i storyn som kunde eller inte kunde vara sanna. Även om mycket av det var dösnack var det också en hel del förhoppningar som inte alls uppfylldes genom antaganden om vilka features och kartegenskaper som det aldrig blev något av, enbart för att fans hade spekulerat och spekulerat. Till slut trodde man att allt skulle uppfyllas och spelet blev ett ännu större tågvrak än det spel som faktiskt ligger på skivan. Jag skulle väldigt gärna undvika att få det fenomenet upprepat genom spoilers eller falska förhoppningar. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ha, jag har läst den också och avfärdar den enligt principen Occams rakblad. Det är helt enkelt en för krånglig lösning/scenario för att det ska vara rimligt. George Lucas ville ha en fånbäng idiot som skulle kunna locka femåringar till skratt helt enkelt, men den vuxna fanskaran blev fly förbannade på honom så Binks skrotades.

I så fall håller jag mig hellre till den här teorin om Chewbacca och R2D2 som de enda som är seriens huvudpersoner och hemliga agenter: A New Sith, or Revenge of the Hope . Måste läsa den igen vid tillfälle :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ha, jag har läst den också och avfärdar den enligt principen Occams rakblad. Det är helt enkelt en för krånglig lösning/scenario för att det ska vara rimligt. George Lucas ville ha en fånbäng idiot som skulle kunna locka femåringar till skratt helt enkelt, men den vuxna fanskaran blev fly förbannade på honom så Binks skrotades.

I så fall håller jag mig hellre till den här teorin om Chewbacca och R2D2 som de enda som är seriens huvudpersoner och hemliga agenter: A New Sith, or Revenge of the Hope . Måste läsa den igen vid tillfälle :)

Jar Jar is the key to all of this. Visualize what you can't see. Search your feelings, you know it to be true. I want to believe. Kappa.

Jag vill ärligt tro på teorin. Jar Jar Binks är utan tvekan Fantomhotet. En jävla sithlord som dunklat våra syner i alla dessa år!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Jag har sett den.

Jag är nöjd.

Jag är glad. Väldigt glad.

Dock finns det vissa saker som jag kan tycka var lite väl "recycled" från originalfilmerna, men det är helt okej eftersom det gjordes med smak och stil. De vet om vad som funkade i gamla trilogin och har undvikit det som ogillades som mest från de nya.

Framförallt har de ett berättarsätt som påminner mycket om Episod III utan att ta med en enda bit av de dåliga sakerna därifrån. Scener får ta den tid de behöver, saker kastas inte i ansiktet lika mycket och karaktärerna känns trovärdiga allihop. Dialogerna är bra, inte övertydliga, inte överspelade och de väger mycket delikat fram vad som är roligt, vad som är viktigt, vad som behöver förklaras och lämnar tillräckligt mycket osagt för att tittaren ska kunna få chansen att lägga ihop ett och ett själv.

Mitt betyg, som film: 9/10. Mitt betyg som Star Wars-film: 9/10.

Min lista över hur bra filmerna är, efter att ha synat dem i sömmarna:
Första plats: Ep V, Ep III och Ep VII
Andra plats: Ep IV och VI
Tredje plats: Ep II
Sista plats: Ep I

Jag tycker att det är en rättvis fördelning. Jag är gammal nog att se objektivt på filmerna som filmer och som Star Wars-filmer, plus att jag fått distans till allihopa tills jag kollade igenom ett maraton förra veckan i Machete Order (4-5-2-3-6). På så sätt tycker jag att jag kan veta vad som egentligen, objektivt är bra och vad som i sanningens namn var överskattat. Episod VI har jag alltid tyckt brottats med Ep V om förstaplatsen, men så tycker jag inte längre. Det finns alldeles för lite story i den, om man tänker efter. Ep II har jag alltid tyckt varit en skitfilm, men den har minsann sina poänger; framförallt i hur viktig den är för hela Prequel-storyn. Inte riktigt värdig Ep IV och VI dock — inte för att Ep II lider brist på bra grejer, bara att det finns för mycket dåliga grejer som drar den närmare Ep I än Ep V.

Ep VII är en helt klart värdig Star Wars-film, väl avvägd och balanserad, som påminner starkt om vilken inverkan Episod III hade på serien samtidigt som den kryddar med gamla favoritdetaljer ur Episod IV-VI. Jag kan å det varmaste rekommendera den.

Och så är den jävligt häftig också. Jag vill ha den på Bluray senast för en timme sen. Fan vad bra film. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...