Jump to content

Star Wars: Battlefront


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Jag dubbelpostar lite hära.

http://starwars.ea.com/starwars/battlefront/buy

Det verkar finnas fyra paket:

SWBF - standardspelet, 599 kr. Men det är billigare på andra sajter, så det är underligt.
SWBF Deluxe - Inget annat än lite skräp-content? För hundra spänn extra?
SWBF Season Pass - Jag tolkar detta som en motsvarighet till Premium i BF3 och BF4? 499 kr.
SWBF Ultimate Edition - 1198 för kombinationen av SWBF Deluxe och Season pass.

Jag undrar om ni vet mer om detta. Primärt kommer jag köpa grundspelet på nån sajt för en billigare peng än 599 och så får vi se om det blir nåt season pass för mig. Jag köpte till slut BF3 Premium när det sänkts i pris och det var fortfarande dyrt, men åtminstone mer prisvärt än att hoppa på från start.

Sidan http://www.allkeyshop.com/blog/buy-star-wars-battlefront-cd-key-compare-prices/ visar SWBF regionsfritt för bara €38,10 eller $42,62.

Finns det någon anledning att inte ta detta erbjudande? :)

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag dubbelpostar lite hära.

http://starwars.ea.com/starwars/battlefront/buy

Det verkar finnas fyra paket:

SWBF - standardspelet, 599 kr. Men det är billigare på andra sajter, så det är underligt.
SWBF Deluxe - Inget annat än lite skräp-content? För hundra spänn extra?
SWBF Season Pass - Jag tolkar detta som en motsvarighet till Premium i BF3 och BF4? 499 kr.
SWBF Ultimate Edition - 1198 för kombinationen av SWBF Deluxe och Season pass.

Jag undrar om ni vet mer om detta. Primärt kommer jag köpa grundspelet på nån sajt för en billigare peng än 599 och så får vi se om det blir nåt season pass för mig. Jag köpte till slut BF3 Premium när det sänkts i pris och det var fortfarande dyrt, men åtminstone mer prisvärt än att hoppa på från start.

Sidan http://www.allkeyshop.com/blog/buy-star-wars-battlefront-cd-key-compare-prices/ visar SWBF regionsfritt för bara €38,10 eller $42,62.

Finns det någon anledning att inte ta detta erbjudande? :)

Så länge du har läst vad sidan har skrivit (Dvs, hur du måste aktivera den) så borde det vara helt okej att köpa det. Annars finns ju både CJS & g2play som säljer spelet för ungefär samma pris!

 

Angående vad dom olika är, så är ju season pass helt enkelt så att du får alla DLC's som släpps antar jag med i det - det kan vara värt att handla om du kommer spela mycket, har ingen aning dock om dlc'sen kommer vara bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte det nu för 400 spänn på GamesDeal. Får hoppas att allt går vägen för det var en jäkla härva med betalningsinfo. Jag vet inte ens om jag blev registrerad för Pre-ordern som innebär ett gratis DLC. Risken finns att jag bara köpt en spelkod som släpps på releasen, och inte köpt en förhandsbokning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte det nu för 400 spänn på GamesDeal. Får hoppas att allt går vägen för det var en jäkla härva med betalningsinfo. Jag vet inte ens om jag blev registrerad för Pre-ordern som innebär ett gratis DLC. Risken finns att jag bara köpt en spelkod som släpps på releasen, och inte köpt en förhandsbokning.

Jag blev visst inte det men de gjorde en avbeställning och så köpte jag det med Jakku-paketet för €45,68 istället. Roligt nog fick jag behålla mina bonuspoäng från förra köpet så det blev billigare. Inte mycket, bara tie spänn, men principiellt roligt :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har spelat rätt länge ikväll. Det känns som att det skulle kunna utvecklas till att bli ett rätt bra spel, men just nu är det som om samtliga spellägen är "40 mot 1-deathmatch" oavsett vad spelreglerna gäller. Helt omöjligt att ha några strategier. Miljöerna är antingen helt öppna vilket bjuder in till sniperfest, eller så är det såpass omöjligt att se något att man blir skjuten från alla håll samtidigt. Det känns inte som att man har nån chans man mot man heller, för standardpuffran delar till synes inte ut någon skada. På sex timmar har jag nog bara lyckats med tio kills på konventionellt sätt i en duell (dvs inte campat). Nästan alla mina kills är via granat eller fragsteal från andra.

Singelplayer var rätt kul ändå, jag hoppas att det ska bli roligare på co-op. Men alla dessa uppdrag lär man tröttna på efter ett par veckor.

Flyglägena är de enda som håller viss kvalitet men de är än så länge inte någon som imponerar så avsevärt mycket att jag föreställer mig 200 speltimmar i detta.

Men det är otroligt snyggt alltihopa, man blir verkligen bortskämd med grafiken.

Hittade denna sida ( http://starwars.ea.com/starwars/battlefront/forums/discussion/8315/please-rollback-the-driver-requirements-for-nvidia-gtx860m-owners ) för mitt grafikkorts drivers är rubbade. SWBF tvingar mig att installera den senaste drivern, men när jag startar dör antingen programmet eller så säger den att mitt kort inte stöder DX11, vilket det gör. Om jag avinstallerar drivern och kör nån äldre kommer en automatisk popup som säger att jag måste skaffa senaste, den som inte funkar. Omvägen var att ta en gammal driver och döpa om en dll-fil i \System32 till vad som helst, så funkade det :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, börjar bli lite bättre på det här nu. Mycket riktigt var det standardpuffran som var värdelös och redan med nästa vapen blev spelet mycket bättre. Nu hamnar jag åtminstone i mitten av scoreboarden för det mesta och får ibland in riktigt bra träffar och strategiska vinster. Det dröjer ett tag till innan man blir MVP och sådär men jag känner att det kan bli bra, det här! :)

Är det några som spelar detta, då? Jag köpte det delvis för att kunna spela ihop med andra istället för att sitta ensam i GTA Online.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag spelar, har så jävla dålig K/D ratio, aldrig vart såhär kass. Man blir spawnkillad hela tiden och upplever allt jävligt rörigt. Kanske blir lättare när man lär sig banorna! Jävligt frustrerande hitills!

Indeed, jag ligger väl numera på 8/20 kanske, förr 3/30. Så snart man fått ordning på kartorna, sina cards och lite bättre blasters ska man nog kunna närma sig ettan. Å andra sidan har jag aldrig varit en bra fotsoldat i något spel alls. BF3 var inget undantag trots att jag var skitbra på det. 0,8 säkert.

Vad nickar du? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Indeed, jag ligger väl numera på 8/20 kanske, förr 3/30. Så snart man fått ordning på kartorna, sina cards och lite bättre blasters ska man nog kunna närma sig ettan. Å andra sidan har jag aldrig varit en bra fotsoldat i något spel alls. BF3 var inget undantag trots att jag var skitbra på det. 0,8 säkert.

Vad nickar du? :)

Ja okej, HoggertWeener! Adda mig så gejmar vi!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävlar vad lite som finns i spelet om man tänker efter. Spelet ser bra ut och ljudet är underbart, men mer än det tycker jag inte det är.

Ja, precis. De enda vettiga spellägena som finns är ju egentligen Walker Assault och... och... ja? Deathmatchläget har jag inte spelat eftersom jag vet hur deathmatch funkar och varför det inte funkar. De har gjort en twist på det i två lägen, nämligen Heroes vs Villains och Hero Hunt. Den sistnämnda är extremt bristfällig eftersom det går ut på att en person blir Hero och ska då döda så många andra vanliga innan han själv blir dödad. Den som vinner är den som under sin tid som Hero har fått flest kills. Men det fördelas inte jämnt vem som blir hero, på något sätt: Endast den som lägger sista stöten på aktuell hjälte blir själv hjälte nästa gång. Inte, således, den person som egenhändigt gjort 95% skada mot hjälten i sitt korta liv. Nä, det är den som fragstealar som blir det. Vafan! Frag steal är väl utplånat från spelvärlden sedan CS 2001? >_<

Lägg därtill att alla heroes är värdelösa sånär som på Darth Vader och eventuellt också Luke Skywalker. Boba Fett dör inom en minut på Hero Hunt, alla gånger. Han Solos förmågor är ett skämt, och Leias egenskaper är inte heller mycket att hänga i julgranen. Emperor Palpatine är duglig men inte att jämföra med någon som har ljussabel. Den innebär odödlighet emot grupper upp till fem personer, speciellt om den kan kastas (som Vader kan).

Heroes vs Villains är lite mer balanserat men egentligen inte roligare. Alla hjältar mot alla hjältar samt undersåtar på bägge sidor. Även här anser jag att sitherna har bättre läge.

Nä, det finns en del att fixa i det här spelet men som videon ovan säger så har man lagt en väldigt bra grund. Synd bara att spellägena är så få, att kartorna är ännu färre och att det inte känns som ett balanserat spel.

Jag skulle hellre betala för en BF3-klon i SW-tappning än att betala för det mycket smala SW-originalspel vi nu har fått. Jag väntar på nästa DLC och så får vi se vad det ger. Jag är mycket tveksam till ett Season Pass iallafall. :confused:

Faktum är att det jag haft roligast åt är singleplayergrejerna. Att LANa Survival mot datorn med evigt ökande svårighetsgrad är en rolig utmaning och känns som rättvisare än vad multiplayerläget har att erbjuda.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Gah, survival på hard på Sullust. Att det ska vara så svårt! Jag blir galen! >_<

Är det nån som lirar co-op-uppdragen? Kan vara kul att köra ihop. Jag och brorsan spelar men det blir inte så ofta tyvärr.

Videon visar vilken karta det är. Deras strategi är bra mycket tråkigare och fegare, men den visar några poänger jag också har.

EDIT: Jag klarade den till slut, men det krävdes ett antal strategier som jag själv arbetat ut. Jag har inte kollat på några videos före detta inlägg.

  • Jag använder alltid T-21B. Den ger 1-shot kill på vanliga stormtroopers och ett fåtal på snipers, samt kanske 10 headshots på Shock Troopers. Den har bra sikte och bra fire rate/cooldown. Som att kötta shotgun med kikarsikte.
  • Använd inte Marksman-korten, de suger. Ta istället Soldier för att få jonkanonen. Varken vapenstabilisatorn eller scannern använder jag ändå, så enda skillanden är att byta ut en kass sniperrifle (som man ju redan har en bra av i T-21B) mot en jonkanon. Den är kritisk.
  • Det gäller att vänta med drop pods tills man klarat nästan hela vågen, annars blir den ockuperad och varje försök att ta tillbaka den leder till att man blir övermannad.
  • AT-STs ska tas ut så snart som möjligt, men de brukar behöva vänta eftersom stormtrupper är fler och enklare att döda.
  • Värst av allt är TIE-fighters, som inte kan undvikas på samma sätt som andra fiender. Med flyg i luften kommer man aldrig gå säker trots bra gömställen, så det är bäst att vänta ut en flygräd, ställa sig upp och sikta med jontorpeden tills den vänt och går för nästa räd. TIE-fightersarna skjuts ner 90% av gångerna man låser på dem i sin inflygning. Att skjuta efter dem direkt efter sin räd är lönlöst eftersom deras u-sväng skakar av sig låsningen.
  • I slutet på varje våg, när det bara finns en eller två fiender kvar, ska man söka upp drop pods och fylla på sin "fyra" med diverse powerups. Töm de drop pods som ligger som mest otillgängliga till, eftersom man aldrig hinner till dem i stridens hetta. På så vis är de närmaste drop podsen alltid fulla eller tillgängliga när det hettar till nära basen.
  • De bästa powerupsen är Vehicle Turret, Infantry Turret och Blaster Cannon (eller vad den heter, den som inte är en kulspruta utan snarare en heavy machine gun med granatskott). Turretsen kan sättas upp på höga punkter nästan när som helst, de kommer alltid att vara användbara. Utposten mellan kanontornen är bra. Blaster Cannon är bäst när det börjar ryka ihop sig och man har ett tiotal stormtrupper framför sig som man inte har möjlighet att ta själv. Proximity Mine är inget vidare, sätt ned den på nåt smart ställe så fort du fått den, men inte där du själv kan råka ut för den. Orbital Strike är svårkontrollerad men används lämpligen på AT-STs i början av deras intåg, alternativt som sista utväg när du jagas av 20 stormtrupper.
  • Kanontornen ska förstöras inför varje våg om de har för lite HP kvar, dvs under 50. Egentligen kan man skjuta sönder dem redan vid 75, det tar nämligen bara 60 sekunder att spawna en ny. Det högra tornet har bättre skottlinje än det vänstra.
  • Varje ny våg ska börjas först efter att man claimat drop pods, fyllt på sin "fyra" från den bortersta poden, hämtat alla extraliv och liknande samt att man förnyat kanontornen och satt sig i det högra. Då kommer det i allmänhet att gå rätt smidigt. :)
Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har äntligen börjat stacka lite kills efter att ha rankat till lvl 17. Vapnet CR-17 (eller?) var det enda som dög i lägre levels, fast man var tvungen att skjuta en hel del. Nu har jag äntligen låst upp EE-13 som duger gott tills T-21B kommer så småningom.

Beträffande Survivals så var den efterföljande banan Endor sjukt lätt. Mitt första försök solo gick till level 12 och redan på det första försöket med brorsan (dvs mitt egna andra försök) klarade vi det. En baggis. Strategin med drop pods gick att tillämpa även där, fast den typ aldrig behövdes.

Vilka lirar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...