Jump to content

Star Wars: Battlefront


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

swbf-home-hero.jpeg

STAR WARS: BATTLEFRONT 2015

Efter att ha spenderat ca 400 timmar i Battlefield 3 och aldrig plockat upp Battlefield 4 är det med största sannolikhet dags för mig att istället börja hypa för detta spel. Med Star Wars: Episode VII som släpps i december kommer denna senhöst bli rejält Star Wars-fylld för mig.

Spelet ser grymt bra ut och eftersom jag har mer förtroende för DICE än för Rockstars tågkrasch till servrar och genomförande av GTA Online har jag höga förhoppningar inför mitt nyfödda PC-spelande. Något PS4-köp är fortfarande inte aktuellt för mig på länge och min PS3 börjar göra mig mer och mer besvärad över bristen på vettiga kommunikationsmöjligheter. Jag gillar konsolspelande men det är tydligare och tydligare att onlinespel gör sig bäst på dator medan storydrivna spel gärna får avnjutas i soffan med en polare bredvid sig.

 

 

En DN-artikel med en intervju av DICE-chefen hittas här:
http://www.dn.se/ekonomi/star-wars-nasta-steg-for-det-svenska-spelundret/

Fuck to the yeah, jag kommer att göra mig till en elitspelare i X-Wing och TIE-fighter :mf_doof:

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SWBF15 är rätt sämst

Hm, tråkiga nyheter. Vad ska DLC-paketen innehålla, då? BF3-paketen var ju riktigt bra grejer och jag får hoppas att det kommer fler fordon, kartor och gamemodes för det är det jag tycker verkar mest snålt i förstautgåvan.

Och vadå, AT-AT kommer inte vara spelbara? Videon ovan visar ju tydligt vid 2:30 hur man skjuter och väljer olika airstrikes etc? :huh:

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, men man kan inte styra dem. De kommer gå i ett visst bestämt mönster, likt AC-130-planen i BF3.

Mja. Det ser jag väl inte som någon enorm nackdel. AC-130 gick ju att göra vissa strategier med trots det fixa mönstret.

Undrar mest vad de kommer ta betalt för hela alltet. Spel för 448 kronor plus motsvarande platinum edition, vad kan det sluta på? 900? No way i så fall. 150 kan jag ge extra om det är ett bra spel och om DLC verkar lovande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Fyfan vad stelt det ser ut. Till och med Jedi Knight Dark Forces 2 såg mindre stelt ut. Det där kommer jag nog inte lägga mycket tid på. Jag lär bli flygare i spelet, är jag rätt säker på.

Ja, verkligen. Jag är inte ens taggad på spelet från början, tycker mest det är intressant att se hur det blir med tanke på att det är DICE som gör det, men efter att ha sett videorna så tycker jag att själva fightingen ser riktigt medioker ut...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, verkligen. Jag är inte ens taggad på spelet från början, tycker mest det är intressant att se hur det blir med tanke på att det är DICE som gör det, men efter att ha sett videorna så tycker jag att själva fightingen ser riktigt medioker ut...

Jag syftade mest på hjältarnas specialmoves som helt och hållet är animerade på platt mark. Det finns ingen interaktion mellan animationen och terrängen, vilket är tidstypiskt för sena 90-talsspel. Riktigt kass alltså, det här skulle potentiellt kunna dömas ut som en rejäl kalkon om det visar sig att allt bara är till för att göra "ett starwarsspel" så snart som möjligt inför VII. Det har jag ju misstänkt ända från början men jag har åtminstone väntat mig lite kvalitet. De där animationerna får mig att misstänka att det kanske inte är något att vänta sig, men sålänge luftstriderna är bra, fordonsdelarna är intressanta och fotkrigen är helt okej så spelar sånt ingen roll. Jag går in med en tanke om att det kan vara kul att nörda ned sig i några månader, inte att jag ska spendera 400+ timmar på det som i BF3.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har lekt runt lite på betan som startade idag och är väl inte direkt imponerad.

+ Ljuden är riktigt nice.

+ Var kul att flyga, dock lite för lätt.

+ Explosioner och effekter.

 

- Obalanserat som fan, tänker på Hoth. Sjukt svårt att vinna som Rebellerna.

- Man kan inte ha cockpit view på AT-ST's och AT-AT's.

- Inga rymd krig

Känner att jag vill gilla det här eftersom det är Star wars, men tycker det kändes som en helt vanlig shooter. Hoppas Dice tar till sig av feedbacken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helvete vad less jag blir på överhypade spel. Bara för att just JAG inte spelar Battlefront så ska man väl inte behöva bli dumförklarad? Hela kompisgänget lirar betan och prisar spelet till skyarna.

"Har du laddat ner betan än, Mark?"

"Nä."

"Varför inte?"

"Det ser inte så jävla roligt ut."

"Men då kan du ju fortsätta spela Rocket League om du ska vara bitter"

 

Minns att det var samma sak med The Witcher 3. Spelet tilltalar mig inte, så varför ska jag spela det?

-_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helvete vad less jag blir på överhypade spel. Bara för att just JAG inte spelar Battlefront så ska man väl inte behöva bli dumförklarad? Hela kompisgänget lirar betan och prisar spelet till skyarna.

"Har du laddat ner betan än, Mark?"

"Nä."

"Varför inte?"

"Det ser inte så jävla roligt ut."

"Men då kan du ju fortsätta spela Rocket League om du ska vara bitter"

 

Minns att det var samma sak med The Witcher 3. Spelet tilltalar mig inte, så varför ska jag spela det?

-_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_-

Va? Haru inte spelat Star Wars eller??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helvete, trodde jag var inloggad. Vaxxor strikes again.

En sekund där tänkte jag "nämen vad kul, det här med gästkonto fungerar ju faktiskt! Vi har lite randoms om skriver inlägg". Heh, nope.

OnT: Tänkte pröva det här när jag får ny dattamaskin i veckan. Mina vänner har hyllat det.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som kan förklara detta? De påstår att mitt grafikkort inte stöder Dx11 vilket det gör enligt tillverkaren.

dx11 geforce.PNG

EDIT: Nevermind. Avinstallerade de drivrutiner som installationen tvingade mig att skaffa, och tankade näst senaste versionen från Nvidias hemsida, efter rekommendation från lite googlande. Hann spela en timme eller så tills servern inte längre fanns och spelet inte längre går att starta. Betyder det att betan är slut?

Jag kan tänka mig skaffa detta spel men var köper man det som lämpligast? Spelbutiken har en download på 480 spänn medan EA själva säljer det för 600. Jag är osäker på hur mycket DLC jag vill skaffa rakt av, för de 1200 spänn de vill att man ska punga ut från start kan de glömma.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...