Jump to content

Välkomna till GTAsajtens Forum 2015!


Hultenius
 Share

Recommended Posts

GTAsajtens Forum har moderniserats enligt Refresh '15. För mer information om vad detta innebär, se tråden Uppgradering 28-29 juli.

Den här uppgraderingen har varit stor, kanske till och med den största i forumets historia. Vi har hoppat över flera stora lanseringar av den underliggande forum-mjukvaran för att landa direkt på det senaste av det senaste. Ungefär som en uppgradering från Windows XP till Windows 10 för att ta ett aktuellt exempel.

Dessutom har ett stort antal special-script körts i för att värna om forumets historiska inlägg. Det största ingreppet går under namnet operation "Suck The Internet". Med hjälp av archive.org, YouTube API och gammal bild-data från gtasajten.com har en stor del material (speciellt bilder) återställts. Trasiga bilder som inte kunnat återställas samt YouTube-klipp som inte längre är tillgängliga har ersatts med tydlig information.

Trots flera test-migreringar är det svårt att testa allt. Jag har redan identifierat några konstigheter som jag kommer lägga fokus på.
Det är viktigt att ni rapporterar ev. dataförluster ni hittar (t.ex. trasiga länkar som inte var trasiga förut, text och bilder som har försvunnit etc.).
Det är svårt att åtgärda dataförluster i efterhand.

  • Gilla 6
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska också påpekas att allt är långt ifrån klart. Jag har pushat för att få igenom uppgraderingen först och fixa all kuriosa i efterhand.

Några områden som det kommer jobbas på:

  • Epost. Fungerar inom alls just nu.
  • Logo/header omarbetning. Var tyvärr väldigt svårt att få den att se bra ut i alla upplösningar.
  • Forumikonerna fungerar lite sådär.
  • Flytt av trådar till de nya forumen.
  • Översättning saknas lite här och där. Kontinuerligt arbete.


Om du läser det här innan kl. 23 så är också risken stor för att en del nyare inlägg ser lite konstiga ut, men det är ingen fara. Forumet har spenderat över 24h på att bygga om alla inlägg och är snart klar. 

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är hypen äkta! Känns jävligt ovant, men riktigt kul!

Får man ställa en ärlig fråga, Hultan? Hur kommer det sig egentligen att du har drivet kvar att uppdatera (och betala för) det här forumet efter alla långa år sedan huvudsidan lades ner? Vill passa på att tacka.

 

Men bara så att ni vet, ifall GTASajten någonsin blir utslaget av en meteorit så ses vi på /r/forat.

 

Edit: Ser ett litet misstag bara, jag verkar inte ha fått mina adminrättigheter än. 

Edit2: Man kan se sina gamla varningar nu ifall man går in på profilen. :lol: :withstupid:

Redigerad av Kebab
  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lols? Ser du även moderatorers anteckningar? Vi har egna kommentarfält där, det vore bra om de inte var publika.

 

Passar på att fråga om det finns ping-funktion. Här vore det bra med det, El Hulto.

Nej, för mig står det bara vem som utdelade varningen och hur många poäng den låg på.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hallå, herr Hultenius?

Jag kan inte ladda upp en bild som omslagsbild. Den är .png och knappt 2MB stor.

 

There was a problem processing the uploaded file. -200

Jag hade inga problem!

Lols? Ser du även moderatorers anteckningar? Vi har egna kommentarfält där, det vore bra om de inte var publika.

 

Passar på att fråga om det finns ping-funktion. Här vore det bra med det, El Hulto.

Ja, testa att lägga till en kommentar på min senaste varning så ska jag kontrollera.

 

Warning

Spam, jävligt onödigt att skriva i stil med, "höhöhöhöh öhh höhöh". Ironiskt? Ja! Störigt? Så in i helvete.

Warned by Nord, 22 sep 2006

 

:D<--------------------KOLLA VAD SOM ÄR TILLBAKA!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hallå, herr Hultenius?

Jag kan inte ladda upp en bild som omslagsbild. Den är .png och knappt 2MB stor.

 

There was a problem processing the uploaded file. -200

Jag såg ett liknande problem tidigare som jag glömde bort. Gick bra med filer upp till 1 mb. Ska titta på det.

Jag hade inga problem!

Ja, testa att lägga till en kommentar på min senaste varning så ska jag kontrollera.

Intressant att du kan posta så mycket info om din varning. För mig innehåller ditt inlägg en massa avancerad grafik och kontroller.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Intressant att du kan posta så mycket info om din varning. För mig innehåller ditt inlägg en massa avancerad grafik och kontroller.

Skulle kunna vara att han Ctr-C:at texten och en av grejerna (Warnings) var en hyperlink. Kebabs post ger mig inget mer än en text samt en hyperlink som leder till flashpopup vid mouseover.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får man ställa en ärlig fråga, Hultan? Hur kommer det sig egentligen att du har drivet kvar att uppdatera (och betala för) det här forumet efter alla långa år sedan huvudsidan lades ner? Vill passa på att tacka.

Har man åtagit sig en sak får man fullfölja det ;)
 

Jag kan inte ladda upp en bild som omslagsbild. Den är .png och knappt 2MB stor.

Ska vara fixat nu. Testa igen.

  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...