Jump to content

Uppgradering 28-29 juli


Hultenius
 Share

Recommended Posts

[*]Nya forum

Det väldigt breda forumet "Musik, Film & Grafik" delas in i tre nya forum. Musik, Film & Video och Övrig kultur. Siktet är även inställt på att slice:a "Allmänt" i framtiden.

Blir det nya forum "inom" Musik, Film & Grafik eller kommer de ligga helt fritt i Allmänna diskussionsforum?

Tycker det är lite synd att signaturer och trådbeskrivningar försvinner. Tänker då främst på en hel del äldre trådar som ibland kan en del roliga... om än krystade beskrivningar. Dito för äldre medlemmars signaturer. De övriga sakerna som försvinner gråter jag nog inga krokodiltårar över, även om jag ganska ofta använt "tiny" för youtube-spelaren.

I övrigt verkar ju det mesta riktigt positivt, kraschtålig databas kommer inte en dag för tidigt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här låter alldeles förskräckligt.

Bortsett från de rent tekniska bitarna så är det enda som är att betrakta som en förbättring att Administratörer får utökade rättigheter gällande styret av forumet. Fast inte ens det behöver nödvändigtvis vara något positivt beroende på hur befogenheterna tillämpas.

Resterande bitar gällande "likes"/signaturer etc. ser jag som ett allvarligt angrepp på "GTAsajten-upplevelsen", vilken förvisso varit under ett lågintensivt angrepp från diverse håll under en lång tid. Samtidigt som etablerade medlemmar, ja tillochmed moderatorer och administratörer, förfasar sig över forumets nedgång och minns "den gamla goda tiden" så ser de inte sambandet mellan förgörelsen av den rena forum-karaktären jämfört med den härdsmälta vi går mot som endast i folkmun kan kallas för Lunarbook.

Mot det moderna forumet!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det är bara positiva saker som kommer faktiskt om jag ska vara ärlig, visst så är signaturer roliga men det är någonting extremt gammalt som inte behövs längre (Tycker jag i varje fall).

Samma sak med "Vänner" och AP, Likes och följningar låter mycket mera modernt tycker jag. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det låter fint, tycker jag. Det kanske känns märkligt att signaturer och trådbeskrivningar försvinner men samtidigt är det nästan ingen som ändrar sin signatur någonsin längre, och trådbeskrivningarna är bara jobbiga att komma på hälften av gångerna (ja, jag vet att man inte behöver fylla i den egentligen men man känner sig på något sätt tvingad när den finns där!).

Men nu när signaturer försvinner hade det varit kul om vi kunde tillåta lite större avatars (förlåt, profilbilder) tycker jag.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir det nya forum "inom" Musik, Film & Grafik eller kommer de ligga helt fritt i Allmänna diskussionsforum?

De kommer ligga platt under "Allmänna diskussionsforum". Subforum har inte varit någon hit än så länge - ett extra klick har tydligen stor negativ påverkan.

Jag ser hellre att vi kan donera pengar än att ha reklam.

Problemet med donering är att det bara är en liten klick personer som donerar, speciellt nu när forumet har så få aktiva medlemmar. Man skulle behöva köra kampanjer varje månad för att få det att gå runt. Jag tror det är bättre att visa reklam, speciellt för de ca 4000 besökare/månad som aldrig besökt forumet tidigare och som aldrig kommer besöka det igen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Problemet med donering är att det bara är en liten klick personer som donerar, speciellt nu när forumet har så få aktiva medlemmar. Man skulle behöva köra kampanjer varje månad för att få det att gå runt. Jag tror det är bättre att visa reklam, speciellt för de ca 4000 besökare/månad som aldrig besökt forumet tidigare och som aldrig kommer besöka det igen.

Lönar sig ens reklam längre på såhär relativt små sajter? Många kör adblock nu för tiden och vanligtvis får man väl betalt för klick och inte visningar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

post-2-0-17875600-1437995276.png

Lönar sig ens reklam längre på såhär relativt små sajter? Många kör adblock nu för tiden och vanligtvis får man väl betalt för klick och inte visningar?

Vi får se, skulle gissa på någon hundralapp/månad i dagsläget. Kanske inte den bästa ersättningen efter att ha lagt ner över en vecka på migrerings-förberedelser, men men, det är något i alla fall. På tre år blir det dock några tusenlappar, så jag är lite ångerfull över att jag inte fixat det tidigare... >_<

Angående Adblock så tror jag inte du inser målgruppen. Reklamen är inte riktad till medlemmar, den är riktad till den stora massan besökare (90+%) som söker efter något på Google och hamnar här. Skulle gissa att få av dessa ens har hört talas om Adblock.

En annan intressant statistik är att 35% kör iOS eller Android. Windows/PC tappar ganska hårt månad efter månad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...