Jump to content

Rocket League


Mark
 Share

Recommended Posts

Logo-Website-141021-Rocket-League2.png

Soccer meets driving once again in the long-awaited, physics-based sequel to the beloved arena classic, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars!

A futuristic Sports-Action game, Rocket League, equips players with booster-rigged vehicles that can be crashed into balls for incredible goals or epic saves across multiple, highly-detailed arenas. Using an advanced physics system to simulate realistic interactions, Rocket League relies on mass and momentum to give players a complete sense of intuitive control in this unbelievable, high-octane re-imagining of association football.

Awesome features include:

  • All-new Season Mode that allows players to enjoy a full single-player experience
  • Extensive Battle-Car customizations with more than 10 billion possible combinations
  • Unlockable items and vehicles, stat tracking, leaderboards, and more
  • Addictive 8-player online action with a variety of different team sizes and configurations
  • Amazing 2-, 3-, and 4-player splitscreen mode that can be played locally or taken online against other splitscreen players
  • Broadcast-quality replays that allow you to fast forward, rewind, or view the action from anywhere in the arena
  • Competitive cross-platform gameplay with PlayStation®4 users

Årets överraskning? Kostar ca 200kr på Steam, inga mikrotransaktioner (du låser upp nya saker till din bil genom att faktiskt spela spelet). Det är ett enkelt spel att lära sig, men svårt att bemästra. Handkontroll rekommenderas, men jag har spelat i drygt 6 timmar med mus+tangentbord utan problem.

Spelet finns även till PS4, men man kan spela cross platform (PS4-spelare kan spela med PC-spelare).

Länk till Rocket League på Steam finns i loggan längst upp.

Jag rekommenderar spelet till er som tycker om att ha roligt.

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag rekommenderar spelet till er som tycker om att ha roligt.

:D

Ja, det gör ju faktiskt jag.

Men jag har sett lite streams av spelet och jag tycker inte det ser så jävla roligt ut alltså... Det verkar mest bara vara en clusterfuck av bilar som desperat försöker nudda bollen, det verkar inte finnas någon slags precision eller lagspel alls utan alla kör på bollen och hoppas på att den råkar studsa in i mål.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:D

Ja, det gör ju faktiskt jag.

Men jag har sett lite streams av spelet och jag tycker inte det ser så jävla roligt ut alltså... Det verkar mest bara vara en clusterfuck av bilar som desperat försöker nudda bollen, det verkar inte finnas någon slags precision eller lagspel alls utan alla kör på bollen och hoppas på att den råkar studsa in i mål.

Beror väl lite på vilka man spelar med, jag har tittat på några streams också och det har faktiskt varit spelare som spelat "målvakt" eller ja, försökt i varje fall. Kan tänka mig att det är både bättre och roligare när man spelar med några man känner och kan spela lite mera "bra" då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Polaren skaffade det här spelet igår. Så jävla kul att sitta tre lökiga killar i en varm lägenhet och skrika på varandra både när vi gör bra och dåliga saker. Har inte haft kul på det sättet sedan dagarna då man lanade CS och/eller CoD. Min plånbok ligger fasen i farozonen då jag blev sjukt sugen på ett PS4 bara så man kan lira med grabbarna även när man inte hänger tillsammans. :D

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Försöker streama någon timme Rocket League varje dag nu. Om ni är intresserade av helt okej gameplay så skulle jag uppskatta om ni kikade in och sa hej! http://www.twitch.tv/pavatv/

Spelar för det mesta Solo Standard där jag försöker ta mig från Unranked till åtminstone Gold I. Kan hända att jag spelar Standard ibland om jag lyckas få med mig några vänner som är sugna på att spela. 

Ingen mikrofon eller kamera idag dock pga bakfylla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Mitt första "off the wall"-mål som jag faktiskt själv blir imponerad över!

 

Har även ett team på gång nu, ska köra lite matcher nu till veckan för att se hur det går. Förhoppningsvis kan vi börja signa för ESL i framtiden! 

Redigerad av Mark
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
Skrivet (redigerad)

Nu sablar händer det grejer!

http://www.rocketleagueesports.com/

Psyonix teamar upp med Twitch för Rocket League Championship Series. Den första officiella ligan som förhoppningsvis är början till att sätta Rocket League på kartan inom e-sport. Det kommer att bli 3 månader långa säsonger där finalen kommer att spelas på ett live event, öppna kvalificeringar och prispotten kommer att ligga på $75,000. 

timeline_graph.svg

Dags att sätta ihop ett lag, är fett taggad på det här!

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...