Jump to content

Vad ska du göra i sommar?


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Tjing!

Eftersom forumet går i en rejäl svacka just nu tänkte jag fråga vad folk har för sig. Det är ganska vanligt att sommaren är en väldigt stillsam period för forumets server, så då kan vi lika gärna dela med oss av vad som händer utanför IPB-ramarna de närmaste två månaderna.

Jag själv åker på dubbelturné med min studentorkester, denna gång för sjunde gången. Därefter sticker jag direkt med KTH:s studentorkester ned till Stuttgart. Vad som händer efter det är oklart, men det blir nog en hel del öl och grillat en dag i veckan. Jobb har inte löst sig särskilt bra men det ska nog gå att deltidsjobba på mitt bygge och ta a-kassa resten av tiden. I höst räknar jag med att kunna hitta ett riktigt jobb där jag äntligen kan bära skjorta till jobbet :)

Vi får se hur mycket sol och bad det blir för min del. Jag spelar gärna GTA Online på PC eller PS3 med folk, så ni kan adda mig (samma nick) så kör vi lite stötar ihop eller bara larvar runt :)

Vad händer hos er? :)

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min semester är uppdelad.

Jag har just kommit hem från en vecka i Göteborg där jag besökte familjen och festade loss på Summerburst.

I juli är jag ledig en vecka. Inte helt bestämt vad det blir än, förhoppningsvis antingen Emmaboda eller Sunny Beach.

I augusti är jag ledig två veckor. Just nu håller jag och vänner från högskolan på att planera en liten roadtrip i Europa, så förhoppningsvis blir det av.

Resterande dagarna ska jag jobba. Men på helgerna blir det mycket ölande i parkerna i Malmö och Köpenhamn! Och så är det Big Slap i Malmö den 1 augusti också vilket blir fett. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte hur det blir för mig i sommar, just nu har jag inte något sommarjobb men hos ett konsultföretag ville hyra ut mig till ett företag om jag lär mig ett nytt programmeringsspråk så det är vad jag sysslar med nu. Förhoppningsvis hinner man få lite lov/semester i sommar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Drar till Grekland på lördag efter klubben, hoppas på att inte vara allt för dragen. Chillar en vecka på Paros, åker sedan hem och packar om och flyger till Sthlm. Där blir det 10 veckor internship på NASDAQ OMX och sen flyger jag till Kanada och spenderar hösten där. #jetset

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir inte så exalterade för mig. Ska jobba, gymma, gå promenader, lära mig att cykla på bakhjulet, plugga omtenta (vad vore ett sommaruppehåll utan en omtenta som tynger ned en? :( ) och lira cookie clicker.

Har egentligen bara ett par grejer inplanerade; midsommar och en helg i juli i en polares sommarstuga. Det värsta är att jag inte har något schema än, så vet inte hur det kommer bli med det jag har planerat. I övrigt lär det nog bli som förra året. Mycket lite fest, men desto fler grillkvällar med polarna. Skönt också att man har sommarstugan nära så att man enkelt kan åka dit och hänga när man är ledig ett par dagar i sträck.

Edit: Fick mitt schema precis. Tror jag kan stryka det mesta från listan utom att jobba. :ermm:

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med risk för att låta skadeglad ser jag fram emot den här sommaren mer än på många många år. Det är nämligen min första semestersommar! 5 veckor! Ledigt med lön! Inga tentor! Jag kan inte ens göra något tråkigt ens om jag skulle vilja! Fattar ni vad sjukt?

Planen är att först spendera en halv vecka i Stockholm sen åka till Öland och hänga med familjen. Veckan därpå har jag bjudit 18 vänner till Öland när mamma och pappa åker bort, det blir festligt! Veckan efter det drar några av oss till Gotland (min första gång) och stannar där på obestämd tid, sen på slutet av semestern tänkte jag vandra i fjällen med en vän.

13 arbetsdagar kvar!

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Drar till Alicante på söndag där jag och min flickvän ska dricka drinkar och knulla på en takterass i en vecka! Sen blir det Stockholm i en vecka, följt av Luleå i typ en eller två månader, följt av antingen en till Stockholmsvistelse eller direkt återvändo till verkligheten i Göteborg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jobbar kvällar och helger varannan vecka på ett sjukhus som transportör. Helt ledig de andra veckorna, och då ska jag främst njuta av sommaren, samt jobba lite med min YouTube-kanal.

Försöker också få ihop en London-resa emot slutet av sommaren, samt den obligatoriska resan ner till Göteborg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick bekräftat av avdelningschefen i fredags att jag får fortsatt anställning, så det kommer bli att jobba i sommar.

Aryyyyyyyte!!

Jag ska dricka öl så ofta jag kan och repa så ofta jag kan. Jag fortsätter också mina distansstudier under sommaren så det är inte mycket som förändras.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gör som förra året och tar sex veckor semester, där två av veckorna egentligen är föräldraledighet.

Blev en dyrare semester förra året, så i år så blir det inga resor förutom att vi ska ta en kryssning till Finland och besöka Mumindalen samt JukuPark.

Annars är det inte så mycket planerat faktiskt, men det brukar bli rätt spontant. :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gör som förra året och tar sex veckor semester, där två av veckorna egentligen är föräldraledighet.

Blev en dyrare semester förra året, så i år så blir det inga resor förutom att vi ska ta en kryssning till Finland och besöka Mumindalen samt JukuPark.

Annars är det inte så mycket planerat faktiskt, men det brukar bli rätt spontant. :)

Vad då, är du papi? Vad har jag missat för något?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...