Jump to content

Här hypear vi PC-releasen


Kebab
 Share

Recommended Posts

Setat och spelat en bra stund nu. Spelet kraschade stup i kvarten för mig tills jag insåg att det var min överklockning som sög :P

Otroligt roligt och bra optimerat! Över förväntan! Skönt att slippa slitet man hade med GTA IV när det släpptes. En sak som jag stör mig på dock är FOV på first person läget är hemsk. Man ser ingenting och det går inte att ställa in den som man vill. Antingen så har du väldigt lite syn eller lite syn.

Det går alltså inte? Herregud, trodde rockstar skulle fixa detta. I alla fall på PC versionen. Förhoppningsvis kommer det mer FOV på både konsolerna och PC.

FOVn nu är hemsk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelet verkar kosta 430 kronor på Codes N Stuff, men de bytte ägare alldeles häromdagen. Törs man lita på't? "Ej i lager" står det, men de kanske syftar på en fysisk kopia?

Annars finns det för 434 kronor på Oneplay, men beskrivningen är otydlig och full av Google translate-misstag. Någon av kommentarerna undrar på norska/danska varför hans kod inte fungerar.

Jag väntar nog ytterligare ett par veckor.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte igår på steam, hann bara spela ett par timmar. Men så jävla nice det är!

Hur mycket tycker ni man bör spela story mode innan man börjar köra online? Vill inte spoila spelupplevelsen typ genom att flyga jetplan innan det introduceras "dramaturgiskt".

Ah, så du har aldrig spelat spelet? Grattis, du måste vara en av få som har den biten kvar! :)

Någon dramaturgikurva liknande Los Santos -> Whetstone i GTA: San Andreas finns inte. Efter en viss tid i spelet låser du upp en annan karaktär som befinner sig på en annan plats än den du börjar med, vilket på sätt och vis är ett miljöskifte. Men sådär dramatiskt skulle jag inte säga att det är.

Eller ja, jo, personen har faktiskt en viss sträcka att åka så jag rekommenderar dig att i så fall spela så långt att alla karaktärer är upplåsta innan du upptäcker resten av kartan i Online. Jetplan och helikoptrar får aldrig någon introduktion alls, så det finns ingen flygkyrkogård-stämning att invänta.

För min egen del var nästan det första jag gjorde att ta en bil och åka hela ön runt på Route 68 med ett kvickt stopp i Bone County för att försöka stjäla ett stuntplan, vilket jag misslyckades med för att jag sprang in i propellern ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går alltså inte? Herregud, trodde rockstar skulle fixa detta. I alla fall på PC versionen. Förhoppningsvis kommer det mer FOV på både konsolerna och PC.

FOVn nu är hemsk.

Hittade en liten mod som gjorde att du kan nu ställa in fovn lite bättre. Dock ändras den inte i fordon, vilket var varför jag ville ändra den tyvärr xD

http://www.pcgamesn.com/grand-theft-auto-v/gta-v-fov-mod-frees-first-person-from-artificial-slider-limits

Testad och funkar!

En annan sak som jag upptäckte var att mitt spel kraschade hur som helst! Ibland dog grafikkortet och ibland fick jag felmeddelande;

err_GFX_D3D_INIT

Jag verkar ha fixat detta genom att stänga av TESSILATION. Gjorde inte så jättemycket skillnad på prestandan genom att stänga av den och nu verkar det fungera, om någon annan upplever samma sak så prova detta.

Edit: Med andra ord hade det inget med min överklockning att göra :P

Redigerad av Joe Dirt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...