Jump to content

Heists släpps den 10:e mars


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

´Grand Theft Auto`

*

-ONLINE-

*

-HEISTS-

Nu på tisdag den tionde mars kommer så äntligen den stora uppdateringen alla GTA V-spelare väntat på: Heists, som efter mer än ett och ett halvt år i utveckling nu är färdigt. Uppdateringen kommer att tillföra fem/sex serier om cirka fem uppdrag som kräver väldigt stort samarbete, planering och inköp för att ge laget riktigt stora summor pengar att fördela mellan de fyra spelarna. Enligt färska recensioner tar varje stöt omkring tre timmar i sträck att genomföra och kan spelas om och om igen för att ge nya bonusar och nya utmaningar för varje spelare. Man tilldelas nämligen olika roller i förberedelseuppdragen och slutstöten, vilket ger spelbarhet för många fler rundor.

Uppdateringen släpps för samtliga konsoler (PS3, PS4, Xbox 360 och Xbox One) samt till PC när det väl är ute i handeln den 14:e april. Om du slutat spela GTA Online är det dags att damma av skivan för att spela ihop med polarna. Har du inte skaffat spelet än kan det här vara den enskilt största anledningen sedan det släpptes i september 2013 att öppna plånboken.

Hoppa över till GTA V-forumet för att para ihop dig med andra spelare eller få annan färsk info om släppet.

Väl mött i spelvärlden! :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har min update installerats, spelet är igång och jag brukar alltid som standard starta singelplayern först mest för att se vilka nya fordon/vapen/kläder som kommit. MEN här kommer det konstiga, jag är på flygplatsen i hopp om att ha fått nya stridsplanet bl.a. men till min förvåning så är för det första min köpta stridsvagn spårlöst försvunnen :s innan låg den i listan som kommer upp när man klickar "höger". och där va 2 nya fordon, en militärjeep, vanlig tråkig sak, liten med. och planet titan ( det stora planet som alltid funnits innan, inget nytt med andra ord..) så hur får man ta del av de nya sakerna i singelplayern ? går det ens?

och likadant, varför har man en hel hangar men kan enbart landa ett plan åt gången som man tagit? jag kan exempelvis inte sno två stridsplan o spara där för ett försvinner, dessutom försvinner det enda exemplaret dessutom om man Spawnar upp ett fordon från den där listan.. whats that about? :s så blir det ju inte i bil garaget..?

PS. jag kör ps4an.

Redigerad av DizzY
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur mekanismen för hangaren i SP funkar har jag skrivit om i en annan tråd. Jag vet att man bara kan spara ett plan i taget och de man köper kommer alltid finnas i listan, oavsett vad som står parkerat och oavsett om man pajat sina plan förr eller ej. Om man däremot inte köper något utan stjäl ett Lazer-jet till exempel, då finns det där hela tiden (efter att du förstör det eller ej) ända fram tills dess att du parkerar något annat eller klickar fram något annat. Oköpta, stulna plan försvinner när man placerar ett annat flygfordon där. Något liknande kanske har hänt med din stridsvagn, jag vet inte.

För övrigt går Hydran alldeles utmärkt att prova innan Heists. Gå bara in i Creator i onlineläget och skapa din egen bana. Jag vet inte vad den kommer att kosta i Online när man väl låst upp den, men jag har provat planet en halvtimme nu och tycker att det var rätt halvdåligt. Det flyger lika fort som Besran och Lazern, men med en ganska långsam accelerationssträcka de första 10 sekunderna. Att gå över från flyg- till hoverläge görs genom att trycka högerpil, men det är attans så långsamt att landa ett plan som går i full fart framåt. Enda anledningen att skaffa en Hydra istället för Buzzard är att man slipper "styra" ett plan när man ska långa sträckor till skillnad från helis som måste tiltas hela tiden. Annars är allting bättre i Buzzarden: Pris (troligen), manövrering, smidighet, start, landning, svängradie... Vill man prompt ha ett attackflyg är Lazern (som jag för övrigt också tycker är dålig) precis lika bra.

Jag köper en Buzzard istället när jag fått lite cash. Kan gissa att Hydran går på fyra miljoner och det är den fan inte värd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur mekanismen för hangaren i SP funkar har jag skrivit om i en annan tråd. Jag vet att man bara kan spara ett plan i taget och de man köper kommer alltid finnas i listan, oavsett vad som står parkerat och oavsett om man pajat sina plan förr eller ej. Om man däremot inte köper något utan stjäl ett Lazer-jet till exempel, då finns det där hela tiden (efter att du förstör det eller ej) ända fram tills dess att du parkerar något annat eller klickar fram något annat. Oköpta, stulna plan försvinner när man placerar ett annat flygfordon där. Något liknande kanske har hänt med din stridsvagn, jag vet inte.

För övrigt går Hydran alldeles utmärkt att prova innan Heists. Gå bara in i Creator i onlineläget och skapa din egen bana. Jag vet inte vad den kommer att kosta i Online när man väl låst upp den, men jag har provat planet en halvtimme nu och tycker att det var rätt halvdåligt. Det flyger lika fort som Besran och Lazern, men med en ganska långsam accelerationssträcka de första 10 sekunderna. Att gå över från flyg- till hoverläge görs genom att trycka högerpil, men det är attans så långsamt att landa ett plan som går i full fart framåt. Enda anledningen att skaffa en Hydra istället för Buzzard är att man slipper "styra" ett plan när man ska långa sträckor till skillnad från helis som måste tiltas hela tiden. Annars är allting bättre i Buzzarden: Pris (troligen), manövrering, smidighet, start, landning, svängradie... Vill man prompt ha ett attackflyg är Lazern (som jag för övrigt också tycker är dålig) precis lika bra.

Jag köper en Buzzard istället när jag fått lite cash. Kan gissa att Hydran går på fyra miljoner och det är den fan inte värd.

okej nu hänger jag med i hur hangaren fungerar men förklarar fortfarande inte försvinnandet av min tank, den är Köpt och låg tidigare under listan som kommer upp på högerpilen.. :/ känns lite surt då den ändå kostar nån miljon, men men..

Det där med att starta creator mode har jag aldrig tänkt på!? ska göra de nästa gång jag spelar.

testat första heisten för övrigt, kom dock in i själva rån delen och missade de innan men jag klarade borra mig igenom låset på nån minut medans min kompis som försökte först, inte kom igenom förrens över 20 fucking minuter, den väntan va DRYG... dessutom faila vi uppdraget därefter men klara de när jag borra istället och han körde. 143k fick jag :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

har själv inte stött på ett enda problem hittills, från att jag starta online joina jag först i första heisten och klarade den. sen köpte jag en high end lght då det alltid varit allmänt vetande att en sån behövs för att kunna starta egna heists ( iallafall trodde jag det..)

och såfort lägenheten va köpt ringde lester mig, träffa honom och direkt efter fanns det tillgängligt. spelar flera ggr, både egenstartad men mestadels joinat random och tjänat snabba cash :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

va på riktigt? jag har t.o.m klarat 3e heisten nu ,joinade igårnatt och det funka fläckfritt, även tidigare idag spelade jag igen, och även då utan problem. visst laddar det kanske nån sekund längre än de brukar ibland, men inget störande egentligen. det som tar mest tid är att invänta till att bli 4 spelare ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här börjar långt överskrida mitt tålamod.

100 procent av jobben tar bortåt tio minuter att få folk till.

90 procent av jobben avbryts efter cutscenen vid tavlan.

70 procent av jobben avbryts efter att någon dött och man ska starta om genom quick restart.

60 procent av jobben går bra men går inte att komma ut till freemode efter, vilket innebär att varken progress eller pengar sparas och man får starta om.

10 procent av jobben innehåller någon med headset som är vettig.

Jag har fortfarande inte kommit förbi Humane Labs del två och Prison Break tog tre dagar att försöka komma igenom. Helt jäkla värdelöst.

Jag börjar också fundera på vad syftet med hela GTA Online är. Visst, det har tillkommit en hel del sätt att få pengar, men vad hjälper det när man inte känner för att använda dem till något? Pang bom, jag kanske får den dyraste helikoptern, men sen då? Vad ska jag spela för, vad är det som gör det här spelet roligt? Det är fortfarande freeroam som ger mest behållning förutsatt att man inte blir överkörd av troll hela tiden. Single player har inget mer att erbjuda och Online är bara kul med polare, vilket jag inte direkt har några. Jag tror jag skiter i onlinespel snart och börjar umgås med mina kompisar på väldigt traditionella sätt. Ut och springa, gå på puben eller spela brädspel, för det här suger riktigt jäkla hårt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag börjar också fundera på vad syftet med hela GTA Online är. Visst, det har tillkommit en hel del sätt att få pengar, men vad hjälper det när man inte känner för att använda dem till något? Pang bom, jag kanske får den dyraste helikoptern, men sen då? Vad ska jag spela för, vad är det som gör det här spelet roligt? Det är fortfarande freeroam som ger mest behållning förutsatt att man inte blir överkörd av troll hela tiden. Single player har inget mer att erbjuda och Online är bara kul med polare, vilket jag inte direkt har några. Jag tror jag skiter i onlinespel snart och börjar umgås med mina kompisar på väldigt traditionella sätt. Ut och springa, gå på puben eller spela brädspel, för det här suger riktigt jäkla hårt.

Det som gjorde SA-MP så förbannat kul var RPG-elementen på vissa servrar... kanske blir möjligt till PC.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här börjar långt överskrida mitt tålamod.

100 procent av jobben tar bortåt tio minuter att få folk till.

90 procent av jobben avbryts efter cutscenen vid tavlan.

70 procent av jobben avbryts efter att någon dött och man ska starta om genom quick restart.

60 procent av jobben går bra men går inte att komma ut till freemode efter, vilket innebär att varken progress eller pengar sparas och man får starta om.

10 procent av jobben innehåller någon med headset som är vettig.

Jag har fortfarande inte kommit förbi Humane Labs del två och Prison Break tog tre dagar att försöka komma igenom. Helt jäkla värdelöst.

Jag börjar också fundera på vad syftet med hela GTA Online är. Visst, det har tillkommit en hel del sätt att få pengar, men vad hjälper det när man inte känner för att använda dem till något? Pang bom, jag kanske får den dyraste helikoptern, men sen då? Vad ska jag spela för, vad är det som gör det här spelet roligt? Det är fortfarande freeroam som ger mest behållning förutsatt att man inte blir överkörd av troll hela tiden. Single player har inget mer att erbjuda och Online är bara kul med polare, vilket jag inte direkt har några. Jag tror jag skiter i onlinespel snart och börjar umgås med mina kompisar på väldigt traditionella sätt. Ut och springa, gå på puben eller spela brädspel, för det här suger riktigt jäkla hårt.

  1. Självklart irriterande, men heist är ju byggt för co-op. Hitta några schyssta personer att spela med så slipper du denna väntan.
  2. Jag har aldrig varit med om detta. Måste vara en bugg på PS3, eller att randoms lämnar helt enkelt.
  3. Kör du på hard får ingen dö, då failar man direkt. Kör man på normal har man en respawn och på easy antar jag att man har två.
    Att folk dör är inte så konstigt om du spelar med randoms som inte kan kommunicera (vilket väl är extra vanligt på PS3 då få har mic)
  4. Återigen, bugg. Visst har vi väntat kanske någon minut på en laddningsskärm efter att en heist eller ett setup är avklarat, men aldrig fastnat, och de gånger vi blivit disconnectade var ändå pengarna kvar.
  5. Och det är problemet med randoms och PS3.

Jag tror att du får ta och söka upp ett gäng schyssta människor att spela med istället för att bjuda in randoms och hoppas att de har mic och är bra på spelet.

Spana efter svenska namn i lobbyn du är i, och skicka ett meddelande till dem och fråga om de har mic och vill spela heist. Lägg till dem på din friendlist så du har några vettiga personer med mic som brukar spela GTA Online.

Sen är det klart mycket svårare att göra något av det eftersom att PS3s online/friend/community-grejer är så dåliga.

Väldigt irriterande att bara kunna höra folk in-game och inte då man är i laddningsskärmar eller råkar bli disconnectad eller så. Party Chat är iaf för mig ett måste för onlinespelande.

Sen förstår jag inte det du frågade, om vad syftet med GTA Online var, vad värdet på den dyraste helikoptern var, och varför man ska köpa den. Man kan ställa samma frågor till single player. Vad ska man göra när man har de dyraste fordonen och har 100%? Finns ju så mycket mindre saker man kan hitta på när man kör runt själv i världen. Kör man online kan man utmana varandra, köra chicken race med flygplan, hoppa fallskärm i formation, köra demolition derby, ta sig an polisen tillsammans, köra ut en bil från ett plan och försöka landa på bankbyggnaden (tror dock att de har patchat så att titan-luckan inte går att öppna längre), ja bara fantasin sätter stopp.

Sen har pengar för första gången i GTA ett riktigt värde. Att saker är dyra och det krävs grinding för att få dem (om man bortser från att man kan köpa cash cards) gör att det är häftigare när man väl sparat upp till att köpa någonting. Och när man sen har den där helikoptern, då är det såklart att hitta på fula grejer att göra och bara leka runt i free mode. Men åter igen, det går ju bara om du har vettigt folk som kan snacka att spela med.

Sen behöver man inte köra runt i free mode om man inte tycker det är kul. GTA är ju så brett. Du kan spela det som ett racingspel och Bara köra race hela tiden, om du gillar det. Antingen det, eller Deathmatch, Capture eller Heists. Men oavsätt vad så måste du ju ha folk att spela med, som du kan prata med. Det är trots allt ett multiplayer-läge, och heists är co-op. Klart det blir dö-trist om du inte har någon att spela med, men det är väl inte spelets fel.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  1. Självklart irriterande, men heist är ju byggt för co-op. Hitta några schyssta personer att spela med så slipper du denna väntan.
  2. Jag har aldrig varit med om detta. Måste vara en bugg på PS3, eller att randoms lämnar helt enkelt.
  3. Kör du på hard får ingen dö, då failar man direkt. Kör man på normal har man en respawn och på easy antar jag att man har två.
    Att folk dör är inte så konstigt om du spelar med randoms som inte kan kommunicera (vilket väl är extra vanligt på PS3 då få har mic)
  4. Återigen, bugg. Visst har vi väntat kanske någon minut på en laddningsskärm efter att en heist eller ett setup är avklarat, men aldrig fastnat, och de gånger vi blivit disconnectade var ändå pengarna kvar.
  5. Och det är problemet med randoms och PS3.

Jag tror att du får ta och söka upp ett gäng schyssta människor att spela med istället för att bjuda in randoms och hoppas att de har mic och är bra på spelet.

Spana efter svenska namn i lobbyn du är i, och skicka ett meddelande till dem och fråga om de har mic och vill spela heist.

Jovars, jag har hittat en del bra människor från både Sverige och USA de senaste dagarna men det är fortfarande sjukt segt att få igång nåt. Jag joinade ett crew som heter Swedmaffia-nånting med nånstans kring 1000 medlemmar, men fa-an alltså. Alla är P12 och skriker och har sig. Kan inte tänka mig att det är bättre på de konsoler där alla medlemmar har headset. Det måste vara ännu fler skrikungar men förstås fler vettiga också, som kanske får sållas fram.

Att folk dör är väl okej i viss mån, men när quick restart leder till att man kickas ut till singleplayer för att servern strejkar är det ju värdelöst. Att lobbyservrarna tar tid och hänger sig finns det inget att göra åt, men jag har märkt att det är som värst mellan 17-21 då förmodligen amerikanska spelare kommit igång. Till och med när man säger att man ska köra med de spelare man just hookat med brukar det ta tid. Folk som AFKar, tappar connection, folk som inte fattar vilken roll de ska ha i heisten, folk som inte nöjer sig med procenten utan ska strejka tills timern går ut... Att hitta bra folk som inte springer huvudstupa in i stealthuppdrag, har bra headset, inte skriker och som man kan dösnacka lite med i mellansekvenserna är jäkligt sällsynta. Har spelat i 7½ år och kanske hittat ett tjugotal för en treveckorsperiod var.

Sen förstår jag inte det du frågade, om vad syftet med GTA Online var, vad värdet på den dyraste helikoptern var, och varför man ska köpa den. Man kan ställa samma frågor till single player. Vad ska man göra när man har de dyraste fordonen och har 100%?

Ingenting! Jag har aldrig spelat GTA längre än sina 100% utom möjligen VC i några veckor och SA för att flyga omkring. I Online finns det inget 100% och just därför behöver det vara roligt under tiden man rullar. Med de här servrarna går det inte att säkerställa någon progress och jag är inte säker på att jag tycker det är roligt längre ändå. Underhållande, ja, det är ett skojigt tidsfördriv. Men efter en hel dags spelande på tio timmar kan jag inte säga att det givit mig nånting när jag går och lägger mig. Har försökt peppa igång folk på sajten genom forummeddelanden, heisttrådar och annat men responsen är sval. Mina egna polare spelar inte tevespel (möjligen SC2 eller Skyrim på PC men inget annat) och då är jag fast med randoms från Online eller P12 från Swedmaffia.

Finns ju så mycket mindre saker man kan hitta på när man kör runt själv i världen. Kör man online kan man utmana varandra, köra chicken race med flygplan, hoppa fallskärm i formation, köra demolition derby, ta sig an polisen tillsammans, köra ut en bil från ett plan och försöka landa på bankbyggnaden (tror dock att de har patchat så att titan-luckan inte går att öppna längre), ja bara fantasin sätter stopp.

Jag vet inte om Xbox-universumet är radikalt annorlunda, men Online har i 17 månader bestått av att försöka undvika att bli skjuten eller överkörd av troll. Mors Mutual rings åtminstone två gånger per spelrunda. Har nog inte sett nån som fredfullt vill freeroama tokigheter, men hade det funnits sånt folk hade det nog varit mycket roligare.

Sen har pengar för första gången i GTA ett riktigt värde. Att saker är dyra och det krävs grinding för att få dem (om man bortser från att man kan köpa cash cards) gör att det är häftigare när man väl sparat upp till att köpa någonting. Och när man sen har den där helikoptern, då är det såklart att hitta på fula grejer att göra och bara leka runt i free mode. Men åter igen, det går ju bara om du har vettigt folk som kan snacka att spela med.

Jag menar att när nu heists finns kan man få hur mycket pengar som helst med viss ansträngning och det är ju toppen. Att fritt kunna köpa på sig prylar och leka runt med hela Elitas utbud och använda tjugo Zentorno om man så önskar. Men syftet med spelet är ju inte att skaffa pengar och samla på sig saker, utan att spela tillsammans med andra och ha roligt antingen genom teamplay eller att spela coop. Med tanke på hur folk brukar bete sig är det inte freeroam så mycket mer än ett singleplayerläge bland troll. Enda nöjet är känslan av att få mer och mer pengar att kunna köpa sig fler saker med, men när det väl är gjort till rimliga gränser finns det inte mycket kvar att syssla med. Vad hjälper väl en Savage, Buzzard och en herrans massa andra fordon när man väl fått dem? Det är jakten som är det roliga när man ändå inte har vettigt folk att spela ihop med. Väl när man har allt, försvinner hela nöjet. Och jag börjar tro att spelet är på väg att ha tömt sina sista resurser när alla blir snorrika och inom ett par veckor kommer bränna ihjäl varandra med Savage i innerstan. Största anledningen till att jag köpte ett ställe i Paleto Bay är för att jag där kan slippa folket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Henkiboyy, alltså jag har läst igenom alla dina klagomål i inläggen nu och jag har kommit fram till denna slutsatsen;

Sluta förvänta dig MIRAKEL från en väldigt utdaterad konsol som redan innan gick på högvarv för att ens klara av detta spelet alls, speciellt online delen.

Precis vartenda sak du klagat på från p12or till människor utan mikrofoner eller långa vänttider och tappad connection.( För övrigt, vad förväntar man sig när man joinar ett crew som heter swedmaffia..? på riktigt?) Jag har aldrig, en endaste gång upplevt något av det på ps4an, visst har laddningen varit nån minut extra ibland efter en heist men aldrig hängt sig och inga cash förlorade heller. Och sen ditt problem med att ingen pratar med dig och att alla är småbarn är för att många småbarn har ps3an nu, vi andra har köpt nya konsolerna och jag har sällan hört barn i servrar jag spelat på, dessutom är ps4an inkluderad mic så det är alltid några vettiga människor online att spela med. Jag fastnar oftast kvar online just för de jag snackar med är så trevliga och roliga att spela med, och jag har nästan aldrig spelat med samma människor två gånger, men lägger till alla jag diggat.

SÅ ja, SKAFFA PS4 eller sluta spela. (xbone & PC med såklart..)

Redigerad av DizzY
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Henkiboyy, alltså jag har läst igenom alla dina klagomål i inläggen nu och jag har kommit fram till denna slutsatsen;

Sluta förvänta dig MIRAKEL från en väldigt utdaterad konsol som redan innan gick på högvarv för att ens klara av detta spelet alls, speciellt online delen.

Precis vartenda sak du klagat på från p12or till människor utan mikrofoner eller långa vänttider och tappad connection.( För övrigt, vad förväntar man sig när man joinar ett crew som heter swedmaffia..? på riktigt?) Jag har aldrig, en endaste gång upplevt något av det på ps4an, visst har laddningen varit nån minut extra ibland efter en heist men aldrig hängt sig och inga cash förlorade heller. Och sen ditt problem med att ingen pratar med dig och att alla är småbarn är för att många småbarn har ps3an nu, vi andra har köpt nya konsolerna och jag har sällan hört barn i servrar jag spelat på, dessutom är ps4an inkluderad mic så det är alltid några vettiga människor online att spela med. Jag fastnar oftast kvar online just för de jag snackar med är så trevliga och roliga att spela med, och jag har nästan aldrig spelat med samma människor två gånger, men lägger till alla jag diggat.

SÅ ja, SKAFFA PS4 eller sluta spela. (xbone & PC med såklart..)

Jag skulle inte kalla det ett mirakel att få en spelkonsol med folk som inte skriker och en server som inte hänger sig. Det första är svårt att påverka, men det andra tillhör standardkravet på en köpt produkt. Det beror ju inte på konsolen att servrarna inte orkar synka. Skrikiga ungar tror jag att man måste stå ut med oavsett konsol, men PC-genren är nog mer befriad från sånt eftersom det är en markant högre prisklass.

Ja, att crewen heter något töntigt kan ju förstås vara ett varningstecken för att klientelet inte är det bästa, men det är ändå den största svenska crewen som finns så det borde ju innebära vissa fördelar. Jag har hittat några bra, men de är ju inte online varje dag och har lust att spela samma saker som en själv vid just det tillfället.

Det är inte omöjligt att jag köper en PS4 i framtiden, men för GTA Vs räkning blir det nog närmast en PC-version som blir aktuellt.

För övrigt, hur kan det bara vara vi två som skrivit något i den här forumdelen sedan två veckor tillbaka? Svårt att få ihop nån communitykänsla på det här viset :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...