Jump to content

Gissa vad andra forumiters nick kommer ifrån!


Siana
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jag tänkte att det var tid för en riktigt lättsam tråd.

Som topic säger ska vi alltså bara gissa vad andra forumiters nick kommer ifrån. Det är ingen lek eller tävling eller något, bara kör på.

Enda regeln är att ni måste vara utförliga i era svar. Ni kan inte till exempel säga "Han heter det för att han nickade det i CS" utan då måste ni i så fall veta varför han valde det namnet i CS.

De första jag kommer att tänka på:

StellHell tänker jag mig bara plockade sitt förnamn och satte ihop det med något som kändes fräckt på den tiden! happy_1182248_0.gif

Jag ser framför mig att Kebab satt och försökte hitta på ett nick och till slut kom fram till "Ptja, kebab är ju gott, så det kanske jag ska kalla mig för?"

Gissar på att Frenzy fick sitt nick från Kill Frenzy i GTA?

Jazz heter Jazz för att Jazz gillar jazz.

Redigerad av Siana
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Siana tror jag kände sig lite spanskinfluerad och positiv, så han tog Si. Det kändes ju kort som ett användarnamn, så kom han på att Saab är ju en jädra fin bil, men ville vara lite lurig så han tog 'Ana', som ju köptes upp av Saab 1960.

Någon annan förklaring kan inte finnas!

Redigerad av RavenE
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jodå. Jag tror att namnet uppstod hos Siana, Davids son.

:D :D :D

Tyvärr har ni fel bägge två.

Henkibojj tog sitt förnamn och gjorde det mer unikt/skönt crazy.

RavenE.. hmm, jag tror kanske Raven har något med flyplan att göra? Plus ett E som gissningvis är första bokstaven i hans efternamn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jazz heter Jazz för att Jazz gillar jazz.

Sant! Idag i alla fall, men ursprunget kommer från den här snubben som jag, under den tiden jag reggade mig, tyckte var jävligt cool:

Jag tänker mig att MisterWhopee och GTA3_Freak (stavning) inte är så svåra att luska ut men typ Flaskan och kobbe är lite svårare...

Flaskan: Autogenererades från en svensk nick-generator Flaskan hittade genom google.

kobbe: Heter egentligen Kristoffer men nickade kobbe på IT-caféet där han lirade mycket CS, kobbe följde med honom till forumet.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror okka heter okka för att han heter Oscar (Oskar?).

Rätt, men ändå inte. Hur förändrades Oskar till okka?

KalleR: han heter Rickard, och skapade kontot ihop med någon som hette Kalle, och de tänkte ursprungligen heta KalleRickard, men han råkade vara för snabb med musen och registrerade KalleR istället.

Vice.: han kom uppenbarligen inte på något bättre. Och råkade sätta punkt.

.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vice för attan blev kallad det av sin tjejkompis pga ett missförstånd.

Punkten är där för någon stal vice...

Återkommer under kvällen med svar på hur de flestas nick kom till

Ja, jag sitter på ett facit som NI har gett mig för en del År sedan...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Henkiboj försökte registrera sig på Lunarstorm med nicket Henki. Det var upptaget, så han fick förslaget Henkiboj istället.

Det känns så rätt! tänkte han. Det har följt med sedan dess!

Rätt, men ändå inte. Hur förändrades Oskar till okka?

KalleR: han heter Rickard, och skapade kontot ihop med någon som hette Kalle, och de tänkte ursprungligen heta KalleRickard, men han råkade vara för snabb med musen och registrerade KalleR istället.

Vice.: han kom uppenbarligen inte på något bättre. Och råkade sätta punkt.

.

Yngre syskon som uttalade det som okka såklart.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Henkiboj försökte registrera sig på Lunarstorm med nicket Henki. Det var upptaget, så han fick förslaget Henkiboj istället.

Det känns så rätt! tänkte han. Det har följt med sedan dess!

Nästan rätt! Jag registrerade mig mycket riktigt med nicket på Lunar för första gången, men inte för att Henki var upptaget. Istället var det så att jag egentligen inte tänkt skaffa Lunar, men gjorde det ändå eftersom alla andra hade det och inte gick att kontakta på nåt annat sätt längre. Alla på Lunar hade väldigt fåniga namn och språket med kjamizar och liknande stod mig lite upp i halsen. Hur satiriserar man språket på en sajt man inte vill joina men måste, samtidigt som man gör sig lite rolig? Man tar sitt förnamn, sätter ett fånigt epitet till det - och stavar det tokigt. Tadaa!

Sen växte det på mig lite. Särskilt fult var det inte längre efter ett tag, och eftersom jag inte hade nåt annat nick i rockärmen skaffade jag det även på den här sajten (och andra ställen därefter).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Henkiboj försökte registrera sig på Lunarstorm med nicket Henki. Det var upptaget, så han fick förslaget Henkiboj istället.

Det känns så rätt! tänkte han. Det har följt med sedan dess!

Yngre syskon som uttalade det som okka såklart.

Du får helt klart rätt för det! Det var mitt eget uttal av Oskar när jag var bäbiiiiis!

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

RavenE.. hmm, jag tror kanske Raven har något med flyplan att göra? Plus ett E som gissningvis är första bokstaven i hans efternamn.

Det senare stämmer helt!

Just Raven har jag ingen förklaring på. Det var min bror som använde nicket först på Lunarstorm har jag för mig, men jag snodde det. B)

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...