Jump to content

Streamingtjänster


Henkibojj
 Share

Streaming  

15 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

HBO Nordic fick jag för jag bytte abonnemang under deras kampanj. Den fick alla som tecknade ett visst typ av abonnemang, gick på TV hela tiden.

Viaplay tror jag alla deras kunder fick. Jag fick ett SMS som informerade mig om det men du kanske inte tar emot deras SMS. Oavsett tror jag du kan få det genom den här länken:

http://www.tele2.se/viaplay

Okej tack! Viaplayerbjudandet gällde visst inte Sport, och enda anledningen för mig att skaffa Viaplay igen skulle vara just för sporten.

Jag får sms från Tele2, men aldrig om några erbjudanden. Bara när det kommer nya abonnemang eller när jag glömt betala en faktura. :P

Hur länge tror ni att Popcorn Time kommer existera? Jag har en känsla av att det blir en ganska kort historia...

Svårt att säga, själva programmet är väl inte värre än vilken Bittorrentklient som helst, och det har ju funnits ett tag nu. Jag kan däremot tänka mig att Popcorn Time får lite uppmärksamhet eftersom det går så otroligt smidigt att leta fram och titta på saker.

Däremot så tror jag att det finns en god chans att det kommer kopierade program om Popcorn Time skulle bli nedlagt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kanske bara är ett problem genom mina hörlurar då... Det är alltså inte extremt, men jag kommer aldrig upp i den lite högre volym som jag gillar att ha när jag ser film.

Du kan spela upp via VLC. Där kan du väl vrida upp nästan hur högt du vill?

Hur länge tror ni att Popcorn Time kommer existera? Jag har en känsla av att det blir en ganska kort historia...

Det har redan blivit nerlagt en gång. Återuppstod under förra hösten.

Redigerad av Gof
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har redan blivit nerlagt en gång. Återuppstod under förra hösten.

Åfan! Antar att så länge det finns eldsjälar som driver på så finns det ingen anledning att tjänsten ska upphöra... Kolla bara på TPB...

Kan inte fatta att jag aldrig hade hört talas om popcorntime tidigare!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Netflix till serier och filmer samt Csports till hockey. Hoppas verkligen att Viasat i framtiden får SHL-rättigheterna för den enda match jag sett via den tjänsten bräcker fan alla Csports-sändningar jag sett. Mycket nöjd med Netflix vill jag tillägga.

Viasat hockey är så jävla sunk jämfört med cmore. Har själv CmoreMax (och således CmorePlay) men när Leksand skulle köra kval låg det ju givetvis på Viasat. Nu fick jag tillgång till ViasatPlay och jag spyr. Jidhe kan dö av andnöd av sin egen penitz i halsen.pinch_1182596_0.gif

-----

T: Numera Netflix (amerikanskt/Svenskt), Cmore Play, Viasat Play.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

Köpte en elektronikpryl, fick 3 månader Viaplay att börja nyttja före denna månads slut. "Gäller bara nya kunder" står det, men jag har redan ett konto. Billigare än standardpris dessutom, men det är en annan historia.

Vad är det som hindrar att jag stoppar mitt nuvarande konto, skapar en hejsansvejsan @hotmail.com och startar tre gratismånader där? Har de IP-spärr för såna saker, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

9 timmar sedan, Henkibojj skrev:

Köpte en elektronikpryl, fick 3 månader Viaplay att börja nyttja före denna månads slut. "Gäller bara nya kunder" står det, men jag har redan ett konto. Billigare än standardpris dessutom, men det är en annan historia.

Vad är det som hindrar att jag stoppar mitt nuvarande konto, skapar en hejsansvejsan @hotmail.com och startar tre gratismånader där? Har de IP-spärr för såna saker, eller?

Tror inte det är något som hindrar dig. Möjligtvis att de inte går med på det pga att ditt bankkort är kopplat till ett annat konto, men det känns som att skjuta sig själv i foten eftersom deras egentliga önskan torde vara att en person betalar för fler än ett konto. 

Tror verkligen inte det ligger i deras intresse att blockera en sådan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2017-03-16 at 23:21, Henkibojj skrev:

Köpte en elektronikpryl, fick 3 månader Viaplay att börja nyttja före denna månads slut. "Gäller bara nya kunder" står det, men jag har redan ett konto. Billigare än standardpris dessutom, men det är en annan historia.

Vad är det som hindrar att jag stoppar mitt nuvarande konto, skapar en hejsansvejsan @hotmail.com och startar tre gratismånader där? Har de IP-spärr för såna saker, eller?

2017-03-17 at 08:37, Kebab skrev:

Tror inte det är något som hindrar dig. Möjligtvis att de inte går med på det pga att ditt bankkort är kopplat till ett annat konto, men det känns som att skjuta sig själv i foten eftersom deras egentliga önskan torde vara att en person betalar för fler än ett konto. 

Tror verkligen inte det ligger i deras intresse att blockera en sådan sak.

Det verkar ha fungerat alldeles utmärkt. Man får dock tänka på att säga upp sitt vanliga konto i god tid. Jag hade turen att vara såpass gammal kund att man betalade i efterhand för den månad man redan nyttjat tjänsten, men för dagens kunder betalar man i förskott. Det vore med andra ord för sent påkommet att den 27/3 säga upp sitt abonnemang för att nyttja en sån här kupong för april månad. Man kommer fortfarande att kunna lösa in den, men det vanliga kontot har redan betalat för april så man gör bäst i att säga upp det den 27/2 istället.

Dagens tips :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

6 timmar sedan, Siana skrev:

Jag betalar gärna för en streamingtjänst om jag hittade en värdig att betala för. Jag förstår att det är väldigt svårt för dem att få breda utbud men de är bara för begränsade. Svårt att inte gå till Cyro/Superchillin/Torba/Popcorn Time...

Det knepiga om man vill vara laglig med filmer är ju att de ofta finns hos sin streamingtjänst, men vad fanken gör man om den fattas då? Netflix får man inte ens kolla utbudet på utan att vara medlem först, till skillnad från Viaplay. Sak samma dessutom, man måste fortfarande registrera sig minst en månad för en hunka och därefter hyra filmen om den inte ligger i standardpotten. Det är bisarrt. Vad gör man istället, om det nu inte är Popcorntime eller Piratebay (etc) som får användas? Inte tusan tror jag folk skriver upp sig på tre-fyra-fem tjänster för att få tag på en gammal film som knappt går att få tag på, eller ens de nya som oftast är tidsbegränsat exklusiva till en viss tjänst det första året.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...