Jump to content

Overwatch


Mark
 Share

Recommended Posts

Först var jag inte så taggad på det här spelet, jag tyckte inte det verkade tillföra något särskilt nytt. Men efter att ha läst på om alla hjältar måste jag säga att jag har blivit jävligt taggad. Jag gillar hur det är lite åt moba-hållet att man lever längre och att spelet handlar mycket om hjältar. Hoppas verkligen jag får beta!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 10 months later...

Jag registrerade mig till betan i samma stund som jag såg den nya fliken i battle.net-klienten. Skulle vara kul att få en nyckel så man kan testa spelet. :D

Registrerade för beta så fort de visade upp spelet för första gången på Blizzcon förra året. Har haft tur med betanycklar på sistone, hoppas turen håller i sig ett tag till!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Jag är så satans taggad. Om jag inte kommer in i betan direkt, vilket egentligen är rätt troligt, kommer jag bli deprimerad.

Ikväll streamas spelet för första gången, helt oklippt. Klockan sju tror jag det börjar på dessa streams:
http://www.twitch.tv/Haylinic
http://www.twitch.tv/Ellohime

Hann kika väldigt kort på det, men det lilla jag såg verkade riktigt skoj alltså. Det påminner ju otroligt mycket om TF2, vilket är något positivt, men samtidigt så känns det så otroligt mycket bredare! Hoppas man får beta och hoppas att spelet blir bra sen när det väl släpps. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Mina stats säger att jag bara spelat i 44 minuter, men det är nog närmare fyra timmar.

Jag är inte säker på att det är sådär skitkul faktiskt, det känns rätt och slätt som en TF2-karbonkopia utan jättestora taktiska möjligheter. Visst var det roligare gameplay än SWBF (hur mycket nu det alls säger) men ganska snabbt märkte man att den där förbaskade tanken är hur OP som helst och att det inte finns mycket taktik att nyttja. Såvida inte ett helt team har nån superkombo som jag aldrig upplevde?

Men som med alla spel så blir det nog roligare med andra. Sammanicksomhär#2751 är min Battletag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
en timme sedan, Henkibojj skrev:

Mina stats säger att jag bara spelat i 44 minuter, men det är nog närmare fyra timmar.

Jag är inte säker på att det är sådär skitkul faktiskt, det känns rätt och slätt som en TF2-karbonkopia utan jättestora taktiska möjligheter. Visst var det roligare gameplay än SWBF (hur mycket nu det alls säger) men ganska snabbt märkte man att den där förbaskade tanken är hur OP som helst och att det inte finns mycket taktik att nyttja. Såvida inte ett helt team har nån superkombo som jag aldrig upplevde?

Men som med alla spel så blir det nog roligare med andra. Sammanicksomhär#2751 är min Battletag. :)

Det finns stora likheter mellan TF2 och Overwatch, det håller jag med om. Men att spelet inte skulle vara taktiskt är struntprat. Jag antar att du har spelat ensam med random spelare, då är det svårt att kommunicera och koordinera.

Jag och mina vänner (vi är typ 10st som har spelat betan de här dagarna, så vi har aldrig haft brist på full-premade grupper) har nött spelet hur många timmar som helst nu och lärt oss vilka hjältar och taktiker som fungerar bäst beroende på hur matcherna spelas ut. Om vi bara lattjade runt och inte brydde oss om taktiker skulle vi förlora match efter match.

Betan tar slut på tisdag, och som sagt så spelar jag i princip enbart med mina vänner. Men när spelet väl släpps och om du har tänkt köpa det så kommer det säkert finnas tid då vi kan spela tillsammans.

Pava#2319 på Battle.net. Bara fråga om du vill spela, men ta inte illa upp om jag inte kan!

 

För övrigt så ser mina overview-stats ut såhär. Som ni kan se har jag nästan uteslutet bara spelat Lúcio. Mest pga att jag tog på mig supportrollen då de andra är så jäkla kåta på att döda. Sen är Lúcio jävligt kul också.

kdFF49j.jpg

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

22 minuter sedan, Mark skrev:

Det finns stora likheter mellan TF2 och Overwatch, det håller jag med om. Men att spelet inte skulle vara taktiskt är struntprat. Jag antar att du har spelat ensam med random spelare, då är det svårt att kommunicera och koordinera.

Jag och mina vänner (vi är typ 10st som har spelat betan de här dagarna, så vi har aldrig haft brist på full-premade grupper) har nött spelet hur många timmar som helst nu och lärt oss vilka hjältar och taktiker som fungerar bäst beroende på hur matcherna spelas ut. Om vi bara lattjade runt och inte brydde oss om taktiker skulle vi förlora match efter match.

Betan tar slut på tisdag, och som sagt så spelar jag i princip enbart med mina vänner. Men när spelet väl släpps och om du har tänkt köpa det så kommer det säkert finnas tid då vi kan spela tillsammans.

Pava#2319 på Battle.net. Bara fråga om du vill spela, men ta inte illa upp om jag inte kan!

 

För övrigt så ser mina overview-stats ut såhär. Som ni kan se har jag nästan uteslutet bara spelat Lúcio. Mest pga att jag tog på mig supportrollen då de andra är så jäkla kåta på att döda. Sen är Lúcio jävligt kul också.

Ja, det var med randoms och jag körde mest som hon sniperbruden med giftfälla eftersom jag lyckades få 30+ killstreak med henne. Andra var det svårare med. Bytte ibland till clownen med granater för att bli av med sentrys och liknande, annars var jag Thorbjörn (eller vad han heter).

Jag brukar också i allmänhet vara någon form av support. Jag spelade nästan uteslutande Engineer i BF3 och om jag någon gång var Sniper så var det för att göra recon och targeting. Medic händer att jag spelar också men det brukar bli lite tafatt så det är i allmänhet någon form av demolitions, support, byggarebob eller möjligen Tank jag spelar :)

22 minuter sedan, Mark skrev:

Bara fråga om du vill spela, men ta inte illa upp om jag inte kan!

Lol, tror du att jag skulle sura på dig för att du inte vill gejma? :D

Är det några som lirar TF2 fortfarande, förresten? Jag vill minnas att jag tyckte det var kul, trots att det var på PS3 anno 2008.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Skrivet (redigerad)

Pava#2319.

Spelat på tok för mycket de senaste dagarna. Var ledig i tisdags, idag och kommer vara ledig imorgon också och sen är det hela helgen på det.

Längtar tills Blizzard släpper ranked!

Zenyatta är för övrigt boss. Lite knepig att spela om man inte vet hur man ska placera sig, men håller man sig långt bak och lägger upp Orb of Discord så kan man slakta som satan. Lätt min favvo.

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...