Jump to content

Windows 8


Weener
 Share

Recommended Posts

Ey yo! Har skaffat nytt grafikkort och tänkte installera om hela jävla datorn och funderar på på Windows 8. Nån som har det och tycker det är bra? Hört mycket skit om det nämligen.

I övrigt kan ju detta bli en officiell tråd.

Har inga problem som helst med Windows 8.1. När Windows 8 kom så var det väl en hel del som var olikt den smått felfria Windows 7, men det ändrades i och med 8.1 (som är en gratis uppdatering till åttan). Själv gick jag direkt från 7 till 8.1 och tycker att det är hur bra som helst. Offtopic, men vad har du skaffat för grafikkort? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inga problem som helst med Windows 8.1. När Windows 8 kom så var det väl en hel del som var olikt den smått felfria Windows 7, men det ändrades i och med 8.1 (som är en gratis uppdatering till åttan). Själv gick jag direkt från 7 till 8.1 och tycker att det är hur bra som helst. Offtopic, men vad har du skaffat för grafikkort? :)

Okej! Låter fint det. Har en rätt grym dator jag la ner 10 000 på för drygt 2 år sedan. Vet inte exakt vad jag har för specs då en polare byggde det åt mig och jag inte är så insatt men det jag har köpt nu är ett asus radeon r9 290. Hoppas kunna lira Far Cry 4 och GTA 5 på go upplösning. Kan väll försöka vaska fram lite duglig information i övrigt om datorn då.

Nuvarande grafikkort är ett NVIDIA Geforce GTX 570.

Processor : Intel Core i7-2600 cpu @ 3.40 GHz

16 gb ram

Typ...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej! Låter fint det. Har en rätt grym dator jag la ner 10 000 på för drygt 2 år sedan. Vet inte exakt vad jag har för specs då en polare byggde det åt mig och jag inte är så insatt men det jag har köpt nu är ett asus radeon r9 290. Hoppas kunna lira Far Cry 4 och GTA 5 på go upplösning. Kan väll försöka vaska fram lite duglig information i övrigt om datorn då.

Nuvarande grafikkort är ett NVIDIA Geforce GTX 570.

Processor : Intel Core i7-2600 cpu @ 3.40 GHz

16 gb ram

Typ...

Nice! Det blir nog bra drag i den datorn! Sitter själv och kikar på R9 290 nu inför spelhösten...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har Win8 köpte en nyckel för ca 150kr laglig har gått genom aktiveringsprocess drygt fyra gånger första vid när man ska packa upp Win8 filerna o bränna allt på skiva sen vid installationen från skiva. Samt när jag kom in i Windows efter installationen o efter jag hade uppdaterat till 8.1 funkar prima o nyckeln är legit helt o hållet.

Finns även ett addon att ladda ner till Win8 som tar tillbaka Win7 menyn tror det hette Pokky eller Porkys eller nåt samt att du kan stänga av att du inte vill logga in i "metro" menyn utan att du kan komma direkt till skrivbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jo, men jag tycker ändå det är dumt att w8 är gjort för pekskärmar.

Äsch, så länge man kan stänga av sakerna utan att behöva pilla i registret eller ladda hem tredjepartsprogram så ser jag inget fel i att implementera nya funktioner. Hade det däremot inte gått att stänga av, det vill säga att man blev påtvingad massa funktioner som bara var i vägen, då hade det varit riktigt dåligt. Då hade jag förmodligen gått tillbaka till W7 illa kvickt.

Nu använder inte jag w8 men öppnar inte sig vissa program i modern UI?

Hur menar du? Att program öppnas som fullskärm istället för fönster?

Det enda programmet jag stött på där jag störde mig på det var Skype, men det var bara att installera skrivbordsvarianten istället så fungerade det på precis samma sätt som innan.

Det är nog bara Microsoftrelaterade program som öppnas som applikation vad jag märkt. Alla andra program man installerar fungerar på det gamla vanliga sättet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äsch, så länge man kan stänga av sakerna utan att behöva pilla i registret eller ladda hem tredjepartsprogram så ser jag inget fel i att implementera nya funktioner. Hade det däremot inte gått att stänga av, det vill säga att man blev påtvingad massa funktioner som bara var i vägen, då hade det varit riktigt dåligt. Då hade jag förmodligen gått tillbaka till W7 illa kvickt.

Hur menar du? Att program öppnas som fullskärm istället för fönster?

Det enda programmet jag stött på där jag störde mig på det var Skype, men det var bara att installera skrivbordsvarianten istället så fungerade det på precis samma sätt som innan.

Det är nog bara Microsoftrelaterade program som öppnas som applikation vad jag märkt. Alla andra program man installerar fungerar på det gamla vanliga sättet.

Alla microsoft-program kan öppnas på båda sätten.

------

Förstår verkligen inte folks Win8-hat. Ingen startmeny, vad har du den till som du inte har i win8? Snälla, kollaborera. Lovar att allas hat är ren och skär okunskap.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla microsoft-program kan öppnas på båda sätten.

------

Förstår verkligen inte folks Win8-hat. Ingen startmeny, vad har du den till som du inte har i win8? Snälla, kollaborera. Lovar att allas hat är ren och skär okunskap.

Det är exakt det det handlar om. Jag hjälper många med sina datorer men så fort jag får se en dator med Windows 8 så säger jag nej. Jag är så van med hur Windows alltid har fungerat att det är läskigt att upptäcka att allt man har kunnat inte är till någon hjälp. Allt tar sådan tid, jag vet inte hur länge jag satt bara för att hitta de förbaskade gömda menyer som finns överallt. Varför ändra ett helt OS när man vet att alla kan det och det fungerar? Det förstår inte jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Nu har även jag skaffat Windows 8.1 och min första fråga är naturligtvis hur jag får bort Metro-skärmen från startknappen. Jag har lyckats stänga av alla sidoscrollfeatures som bara stör, men den gamla hederliga startmenyn har jag inte lyckats få fram.

Den finns inte i 8.1. Däremot kan du högerklicka på startknappen för att få fram en smidig meny.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...