Jump to content

Refresh '15


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Kul att höra! Jag vill slå ett slag för min gamla tråd med två förslag på funktioner som jag tror att många skulle uppskatta. Dessa grejer kanske redan är implementerade i IPB4?

Vänligen

Babbe

Tror följande två bilder svarar på din fråga.

Jag är osäker på om notifikation ligger kvar för evigt, men det ser så ut.

post-2-0-76350000-1404245822.png

post-2-0-12941700-1404245823.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det ser så ut. De som har skrivit många inlägg har flera sidor med inlägg på sina profilsidor.

Men vi får nog vänta och se.

Okej, just nu rotar forumet fram 1000 inlägg, vilka är väldigt slumpmässiga känns det som.

Nåväl vi får se, kommer den tillbaka så blir jag glad, kommer den inte tillbaka så är det inte hela världen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, just nu rotar forumet fram 1000 inlägg, vilka är väldigt slumpmässiga känns det som.

Nåväl vi får se, kommer den tillbaka så blir jag glad, kommer den inte tillbaka så är det inte hela världen.

Den stora skillnaden är att man inte "söker" fram sina inlägg längre (vilket känns lite ostabilt), utan de listas en efter en på profilsidan (där det tidigare bara listades fem).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yeah! Nice. Just nu når jag forumet via en heltrött app vid namn IPBuddy eller något liknande då det är fantastiskt krångligt genom en browser.

Edit: Det kanske finns bättre alternativ än IPBBuddy? Hur gör andra foumiter för att nå sidan via en mobil?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yeah! Nice. Just nu når jag forumet via en heltrött app vid namn IPBuddy eller något liknande då det är fantastiskt krångligt genom en browser.

Edit: Det kanske finns bättre alternativ än IPBBuddy? Hur gör andra foumiter för att nå sidan via en mobil?

Jag använder chrome, med desktopinställningar för att slippa mobilvarianten av forumet. Vill minnas att det finns saker man inte kunde nå via mobilvarianten så jag slog över till det riktiga forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yeah! Nice. Just nu når jag forumet via en heltrött app vid namn IPBuddy eller något liknande då det är fantastiskt krångligt genom en browser.

Edit: Det kanske finns bättre alternativ än IPBBuddy? Hur gör andra foumiter för att nå sidan via en mobil?

Jag kör likt Simpa på Chrome med vanliga skrivbordsvyn av hemsidan. Ser inte riktigt något problem med det!

Jag använder chrome, med desktopinställningar för att slippa mobilvarianten av forumet. Vill minnas att det finns saker man inte kunde nå via mobilvarianten så jag slog över till det riktiga forumet.

Mobilskinet har varit borta sedan augusti förra året. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oops, men det kan nog stämma, för nu när jag kikade så hade jag inte ens skrivbordsinställningen ibockad. Ungefär vid den tidpunkten (Augusti förra året) bytte jag telefon. Så det var på den gamla jag hade skrivbordsvyn aktiverad. Jag surfar inte sajten så ofta på telefonen så när jag väl besökte sidan med nya telefonen så antar jag att jag kom direkt till skrivbordsversionen och tänkte aldrig på att jag inte mixtrat med några inställningar.

Med det sagt så kommer jag nog heller inte märka av det nya mobiltemat speciellt mycket heller, just eftersom jag sällan besöker sidan via telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 months later...

bump de la bump

Något jag väldigt gärna skulle se är stöd för markdown i texteditorn. Det är de facto standard för textinput på nätet idag och används i olika implementationer utav Reddit, Github och Stack overflow för att nämna några. BBCode känns gammalt och klumpigt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Markdown

Skulle det vara möjligt att köra som en plugg även här vore det mycket uppskattat!

Redigerad av Adrian G
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

bump de la bump

Något jag väldigt gärna skulle se är stöd för markdown i texteditorn. Det är de facto standard för textinput på nätet idag och används i olika implementationer utav Reddit, Github och Stack overflow för att nämna några. BBCode känns gammalt och klumpigt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Markdown

Skulle det vara möjligt att köra som en plugg även här vore det mycket uppskattat!

Den nya editorn är mer lik en ordbehandlings-editor (WYSIWYG). Mycket enkel att använda. BBCode är snart historia :)

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan också passa på att meddela om ytterligare förseningar för IPB4...

Inte nog med att produkten är kraftigt försenad (skulle vara klar Q2 2014), efter 8 beta-versioner och 6 RC-versioner är det fortfarande oklart när produkten släpps. Just nu är min bästa prognos "innan sommaren".

  • Gilla 6
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...