Jump to content

EDM-Tråden


Siana
 Share

Recommended Posts

Sjukt fet! Mer sånt!

Vet inte om Cazzettes senaste hade fallit dig i smaken. Kanske.

http://www.youtube.com/watch?v=gGsvOtT-_-I

Savants senaste platta är väldigt intressant. Disko-ish.

Och så avslutar vi med lite Big Room, "fläsk", "pumpa i bilen"-House.

Redigerad av Siana
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
Skrivet (redigerad)

Dags för en uppdatering! Här är ett axplock av senaste releaser från div. elektroniska musikartister. Jag har försökt att blanda genrer lite.

Svårt att ha undgått att ha hört talas om norsken Kygo som bara blir mer och mer populär för varje dag som går. Igår släppte han och Parson James "Stole the Show":

Deep House verkar vara relativt populärt på forumet. Här är två nya släpp från Spinnin' Deep:

Inget jättenytt släpp men nytt för mig. Lite progressiv house utan vocals. Glad, energifylld musik som kan falla i smaken för de som saknar old school Avicii:

... Så måste vi givetvis avsluta med lite hederlig pumpa-i-bilen-House! Maxa volymen och upp med händerna i luften osv. Tiëstos senaste!

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Den här har ju ni säkert alla hört redan, men jag ville ända lägga upp den. Axwell /\ Ingrosso - Ony My Way, fenomenalt bra!

Diggar den jag också faktiskt, deras kommande album verkar bli riiktigt, riktigt bra faktiskt.

Sun is shining & Bigger-låten med Pharrel gillar jag dock snäppet mera faktiskt! :D

Apropå Axwell & Ingrosso så kom det en riktigt bra remix på Can't hold us down nu med Pusha T & Silvana Imam, finns ute på Spotify om man är intresserad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte dela med mig av en låt jag jobbar på själv. Super-WIP och jag kommer nog plocka bort länken igen om ett tag. Grundläggande arrangemanget för hela låten är klart men jag renderade bara till efter första droppet. Vocalsen är från någon indierock-snubbe som gav bort dem gratis. Mycket fina!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte dela med mig av en låt jag jobbar på själv.

Låter schysst alltså, ser verkligen fram emot slutresultatet. MEN, sorry, jag känner att jag inte kan låta bli att nämna att jag tycker vocalsen är riktigt kassa, i alla fall i det här sammanhanget. Låter som att Thomas diLeva försöker sjunga Muse. :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter schysst alltså, ser verkligen fram emot slutresultatet. MEN, sorry, jag känner att jag inte kan låta bli att nämna att jag tycker vocalsen är riktigt kassa, i alla fall i det här sammanhanget. Låter som att Thomas diLeva försöker sjunga Muse. ph34r_1194151_0.gif

Can't unhear nu! :D

Tyvärr är utbudet väldigt begränsat när det kommer till vettiga vocals. Om du tycker dessa är kassa ska du höra de jag sållade bort! Det finns förstås acapellas från kända låtar på nätet men man känner sig bara kass sen när man jämför sin låt till originalet. När jag gör låtar utan vocals brukar de aldrig bli färdiga. Men jag kan släppa en instrumental åt dig sen. happy_1182248_0.gif

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...