Jump to content

LEK: Tjugo frågor.


mr_tobbe
 Share

Recommended Posts

2017-05-08 at 20:55, xstreem skrev:

Bump. En icke-svensk fiktiv karaktär, som inte är underhållare eller människa, och inte är en seriefigur. Vem må det vara?

Kan tipsa lite, eller pajar det trådens syfte? Hur vet man om man ger ett för vagt tips eller inte? Skit samma. Jag testar.

Dagens tips; inte människa, tänk mer sago/fantasy-väsen.

Femton av tjugi frågor kvar. Missa inte din chans att vinna en sprillans begagnad hatt.

2017-05-18 at 19:40, Kebab skrev:

Är det en karaktär från Sagan om Ringen eller Harry Potter? (Vill inte veta vilken, svara bara ja eller nej. :P )

2017-05-19 at 11:57, xstreem skrev:

Aadå. Nu börjar det brännas.
10/20

3 timmar sedan, xstreem skrev:

Jomenvisst, karaktären är onekligen skäggig.

12/20

Jag tänker såhär, det är inte många (skäggiga) karaktärer i Harry Potter som inte är människor. Professor Flitwick är också människa, men ordentligt kortväxt. Möjligen kan det vara de där kentaurerna, men de är väl inte särskilt skäggiga vad jag minns. I sagan om ringen finns det desto fler ickemänniskor. Det är inte omöjligt att det handlar om en teknikalitet; Gandalf är inte en människa i den egentliga meningen så det skulle kunna vara han.

Men jag tror att det handlar om något helt annat.

Är det Lavskägge? :)

Om inte, har jag två till gissningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2 timmar sedan, Henkibojj skrev:

Booya! Jag tänkte att alternativet kunde vara Hagrid som sagt, eller Saruman. Gimli vore en bra gissning tills jag insåg att han ju är rätt kort :P

Okej, jag har en. Kör!

Mjo, hoppades att någon skulle vara nördig nog att veta att Gandalf tekniskt sett inte är människa.

@spelet: Har vi att göra med en person som existerar (har existerat?) i verkligheten och inte är av den fiktiva sorten?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

45 minuter sedan, xstreem skrev:

Mjo, hoppades att någon skulle vara nördig nog att veta att Gandalf tekniskt sett inte är människa.

@spelet: Har vi att göra med en person som existerar (har existerat?) i verkligheten och inte är av den fiktiva sorten?

Det visste jag bara för att du skällt ut mig en gång :mf_doof:

Beror på hur teknisk du vill vara, personen har ett namn men finns absolut inte i telefonkatalogen. Således är det en påhittad person.

34 minuter sedan, Kebab skrev:

Kvinna?

Nej!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...