Jump to content

LEK: Tjugo frågor.


mr_tobbe
 Share

Recommended Posts

mr_tobbe vet väl fortfarande inte vem du känner till och vem du inte känner till.

Husvagnsfrågan var bra? Okej, går det bra om jag spenderar våra två sista frågor på om han bor i en villa och sedan om han bor i en lägenhet? Det finns tusentals frågor som är "bra" på det sättet att du kan ha tur och pricka rätt, men när vi är begränsade till att ställa tjugo frågor kan man inte "lyxa" till det med så specifika frågor eftersom att sannolikheten att man hinner träffa rätt på 20 frågor är för liten.

Ber om ursäkt för att jag är kanske onödigt gnällig när idén bara är att vi ska ha kul, det är inte meningen... men jag har spenderat många bilresor med att leka det här. tongue_1181744_0.gif

husvagns-frågan var bra eftersom det mycket väl hade kunnat vara Postaldude som var svaret.

Min fr¨åga var kanske inte bra eftersom ac tydligen släpptes 2007 ska ha mer koll.

Kan vi sluta kritisera varandras frpgor nu och hålla oss till denna roliga spelide istället. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

husvagns-frågan var bra eftersom det mycket väl hade kunnat vara Postaldude som var svaret.

Min fr¨åga var kanske inte bra eftersom ac tydligen släpptes 2007 ska ha mer koll.

Kan vi sluta kritisera varandras frpgor nu och hålla oss till denna roliga spelide istället. =)

Problemet blir ju att folk ställer "bredare" frågor och så frågar dem väldigt specifika frågor som inte leder någon riktigt vart. Genom att vi får vet att han inte bor i en husvagn så kan vi ju inte direkt elimnera många karaktärer så att säga. Men, alla får väll ställa sina frågor antar jag.

--

Är det en man?

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är han huvudkaraktären i serien?

Ja, det måste det väl klassas som, trots att han inte de facto är huvudpersonen, eftersom vi för det allra mesta får följa andras händelser.

Ta trollkarlen från Oz till exempel, det är ju knappast honom vi följer trots att det kan antydas så i titel och handling.

(Jag hade ett annat exempel men det var alldeles för bra, så det får ni gissa (fel) på istället :P)

7/20.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...