Jump to content

Tråden för fusk och utnyttjande av svagheter i spelet


Vice.
 Share

Recommended Posts

En sista sak från mig till dig Vice varför i hela friden skulle rockstar lägga in medvetet glitchar och sen banna spelare för att dem använder glitcharna som R* lagt till "medvetet" makes no sense? Dessutom om det är R* fel att det finns glitchar i GTA online. Vad får dig rätten till att använda det?

Du har även accepterat ett avtal från Sony samt R* att följa det avtalet som står. En bugg/glitch RÄKNAS som fusk eftersom du får en fördel orättvis fördel mot andra spelare.

Till er andra eftersom det framgår massa bevis här att Vice använder sig av otillåtna buggar i GTA Online går det skicka in en fet rapport med all denna bevis som finns här och översätta saken? Samt skicka det till även Sony så han får sitt konto suspended? Eftersom Vice medger medvetet att han fuskar

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

En sista sak från mig till dig Vice varför i hela friden skulle rockstar lägga in medvetet glitchar och sen banna spelare för att dem använder glitcharna som R* lagt till "medvetet" makes no sense? Dessutom om det är R* fel att det finns glitchar i GTA online. Vad får dig rätten till att använda det?

Du har även accepterat ett avtal från Sony samt R* att följa det avtalet som står. En bugg/glitch RÄKNAS som fusk eftersom du får en fördel orättvis fördel mot andra spelare.

Varför skulle de inte lägga in hemliga uppdrag? Det är väl en kul grej? Och det finns många spel med hemliga uppdrag i. =D

Men oavsett, så är användandet av en bugg inte att "får en fördel orättvis fördel mot andra spelare." då alla spelare har samma förutsättningar. Alla spelare kan använda samma glitch.

Till er andra eftersom det framgår massa bevis här att Vice använder sig av otillåtna buggar i GTA Online går det skicka in en fet rapport med all denna bevis som finns här och översätta saken? Samt skicka det till även Sony så han får sitt konto suspended? Eftersom Vice medger medvetet att han fuskar

Men snälla lilla agenten. Nu får du läsa vad jag skriver. jag har inte sagt att jag har glitchat eller fuskat, kära du. (sedan i januari om inte ännu tidigare)

Du får allt lära dig läsa lille vän.

I ett inlägg skrev jag att jag tänkte glitcha inte att jag hade gjort det. Jag diskuterar sedan mitt synsätt på "fusk" och jag har all rätt i välden att diskutera det. Jag diskuterar dessutom det i rätt tråd, och blir du så upprörd så sluta läs i tråden.

Och ja, skicka du in rapporter till Sony, och R* och berätta vad stygga jag gör. Tackars dig...

Givetvis är ju mitt konto här sammanlänkat med mitt PSN id och SC id så det är ju uppenbart att det är en och samma person.

De kommer garanterat banna mig tillbaka till stenåldern för att jag diskuterar glitchar på ett gtaforum... :lol: :lol: :lol: :lol:

Här är adressen till Sony sverige:

Mail:

support@se.playstation.com

Telefon

Ring PlayStation supporten på 0900-2033075.

Jag tror att det är här man kontaktar R*. Inte riktigt säker. men skicka ett mail och säg att du vill anmäla ett inlägg på gtasajten så hjälper de dignog vidare.

För övrigt: Tycker vi lägger ner själva klagandet nu och försöken att definera "fusk".

Jag tycker som sagt inte att det är fel att glitcha, jag anser inte att det är fusk och det är upp till var och en om man vill göra det.

Nu, de "riktiga" fusken. Kombinationsfusken, har ni provat dem? Jag tycker det har varit rätt trist att fuska i tidigare spel så jag har aldrig använd det över huvud taget i GTA V.

Trodde att det dessutom bara fanns i Singelplayer men en kompis sa att en del funkar online med? Vet ni vilka de är och om de funkar? Kan vara rätt kul att köra privat server med fusk.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Skrivet (redigerad)

Finns det några roliga fusk ni testat? Har inte fuskat en enda gång men börjar bli sugen på att testa nått av dem nu när jag har 100%.

Fanns ett där man kunde hoppa högt tror jag. Nån som testat och hur högt kan man hoppa??

Har dessa som ser sjukt roliga ut

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

du är medveten om att om du sparar innan du använder fusk, och sedan slår av autosave så kan du spela fritt och fuska hur mycket du vill, sen är de bara att ladda om när du vill återgå till ett rent register.. så att säga.

Och jag har prövat de flesta fusken, vissa roligare än andra, saknar dock systemet från fyran när man ringde nr och hade fusket i telefonen hela tiden under spelsessionen.

saknar oxå fusk från tidigare spel, som bilarna som kunde köra på vatten på Vice city! :D

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag saknar Riot Så in åt helvete. I Vice City när det fanns så många roliga tillhyggen som närstridare :')

Var så underbart att cruisa omkring och se staden i lågor :D

Det fusket + att man kunde skjuta av kroppsdelar. Blev sånt jävla kaos. Har för mig att det fanns en kod där man kunde ge alla peds vapen också. Typ om man gjorde riot fusket så slogs folk och om man la till vapen så sprängdes allt. Kanske var i GTA 3 dock! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen aning faktiskt, tycker oxå det är hyffsat tråkiga fusk. Speciellt jämfört med tidigare spel. Hoppas de kommer lite nya fusk till nya releasen. så det är alltså rockstar själva som ligger bakomvilka fusk.. Aldrig förstått dock varför jag trott annorlunda haha

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 11 months later...

Bump. En snubbe började ösa pengar omkring sig och det känns just nu som att jag har varit deltagare i någon form av psykologisk forskning. Mitt begär gjorde att jag glatt stod och tog emot dem, men jag visste ju hela tiden att det kommer kunna leda till trubbel.

Nu har jag fyra miljoner på hand. Det står i statsen att jag har fått dem från jobb. Kommer jag bli av med dem?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bump. En snubbe började ösa pengar omkring sig och det känns just nu som att jag har varit deltagare i någon form av psykologisk forskning. Mitt begär gjorde att jag glatt stod och tog emot dem, men jag visste ju hela tiden att det kommer kunna leda till trubbel.

Nu har jag fyra miljoner på hand. Det står i statsen att jag har fått dem från jobb. Kommer jag bli av med dem?

Antagligen. När jag fick fuskarpengar så blev dom borttagna.

GTAOnline fuskarna idag är lite som boosters i CoD spelen. Hittade ett gäng som gömde sig i bergen och spawnade moneybags åt varandra. Drog en report på hela gänget med bildbevis :D

post-9514-0-89551000-1433590356.jpg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Tycker det är synd att alla är så trångsynt när det kommer till skillnaden mellan hack, grief och fusk. Det är nästan som Vänstern och synen om invandrare...

Jag älskar idén att kunna modifiera spelet och låsa upp mer möjligheter, sedan att kunna göra det med andra gör det bara otroligt mycket roligare. Te.x igår mötte jag en hack användare som gav mig det största planet i Sverige färger och oförstörbar, samt alla dörrar öppna. Vi hade roligt med den i flera timmar jag och några rena spelare.

En annan hack användare skapade en otroligt rolig hinderbana mid game och vi försökte klara och det gick sisådär

Det jag hatar bortom alla förståelse är grief eller fuskare, som bara använder hack för att få en överhand i en tävling eller att bara förstöra för andra. Sådant gör mig arg och sur både på dem och på R* som inte tillåter något typ av admin för online spelen.

Funtar själv på att börja använda hack för att kunna se vad som är möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...