Jump to content

Hearthstone: Heroes of Warcraft


Mark
 Share

Recommended Posts

De priests som kör Mind Control brukar bara köra en av dem. Vad du vill försöka göra är att få bra press på brädet och tvinga honom att mind controlla en lite svagare minion. Om du har kontroll på brädet och han inte har spelat mind control än kan det vara en idé att se om du har någon semi-stark minion du kan spela innan du spelar din absolut starkaste, på det viset kanske han mind controllar din svagare minion istället.

Gäller återigen inte bara priest utan de flesta klasser, speciellt mage (polymorph) och shaman (hex). Det är ganska sällan jag spelar ut mina starkaste minions innan jag kan vara relativt säker på att inget kommer hända dem ("han har redan använt en polymorph och har bara två kort på handen, risken att han sitter på en till är liten" osv).

Övning ger färdighet. Priest är just nu den svagaste klassen så det är inte något OP du spelar mot direkt. :P

Mjo, fast jag spelar ju på lägre ranker och där kör folk med decks som inte direkt följer den normen man läser om eller ser när man studerar de duktiga spelarna, så allt möjligt oväntat kan hända. Det är inte ovanligt att jag möter priests med två mind control i sitt deck till exempel, fick ju som sagt båda mina ironbark stulna i en match. Men då hade jag fan höjden av oflyt, han hade inga kort kvar i handen. Så jag spelade den ena, och kortet han drog då var självklart just mind control. Men jag lyckades sänka den med min ogre som låg på bordet och en swipe. Några drag efteråt så drog jag min andra ironbark och tänkte precis som du, att nu fan kan han inte stjäla den här också, så jag spelade den. Direkt i nästa runda så snodde han även den.

Priesten jag mötte efteråt så hade jag ironbark redan från starthanden, men jag valde att vänta med den. Så jag spelade den inte, däremot så hade han den där minion:en som har lika mycket attack som sitt liv, och han gav den dubbelt liv. Tror han har 10/10 då, så jag fick spela ut mina kort för att få ned honom. Tror jag använde swipe och starfall, efter det hade han 1/1. Sedan använde jag en av mina minions för att slå ut honom så att priesten inte kunde göra samma sak igen. Med bara Ironbark på handen så valde han att köra mind vision, två gånger.

Det kan ju kanske vara så att jag möter en del som inte har lirat så mycket rank sedan ladder reset och håller på att ranka upp nu, för många verkar ha bättre minions på låga rundor än jag har, jag kör ju bara med standardkorten samtidigt som en del av mina motståndare håvar ur sig lite starkare minions redan på låga rundor. Kanske inte starkare statsmässigt, men som har divine shield, windfury eller någon battlecry/deathrattle som ger en liten boost. Men det känns fasen som jag borde klara av att ta kontroll över det även med standardkorten, så speciellt underlägsen kan jag ju inte vara. Trump lyckas väl ranka ganska högt med standardkort, kanske inte med sina basic deck men med Free to play-decks åtminstone.

Äsch jag vet inte, jag kanske haft löjlig otur när jag spelat mot sådana priests. Men jag vill helst inte skylla på otur utan lära mig vad jag gjorde för fel och vad jag kan göra annorlunda till nästa gång. Tack vare de två matcherna så kanske jag har ett hjärnspöke mot just priests med och börjar överanalysera och göra annorlunda val, vilket leder till att jag försätter mig i krångliga situationer. Det var väl mest därför jag tänkte höra om det fanns någon finurlig taktik för att undvika att hamna i situationer där han lätt kan stjäla mina bra kort, antingen från bordet eller från handen. Om han lyckas stjäla bra kort från mitt deck handlar ju bara om slumpen, det kan ju varken jag eller han styra över. Men annars.

Nåväl, det är väl bara att nöta på. Ikväll ska jag spela match i en av redditturneringarna. Då kanske jag kan lära mig lite. :P

Angående länken: Haha mage alltså, spana in arenastatistiken. Inte under 50% mot någon. :P

Grattis till första tolvan förresten, jag är så upptagen med mitt eget så jag glömte bort att gratulera. :D

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

däremot så hade han den där minion:en som har lika mycket attack som sitt liv, och han gav den dubbelt liv.

Hehe, typisk deck man ser i lite högre (högre siffra) ranker. Jag kan inte ge så mycket råd eftersom jag bara spelar druid lite då och då i arena, men det där är ingen stark deck egentligen. De investerar för många kort i en minion. Tar man hand om den har de inte mycket att komma med sen. Bara att öva så ska du se att det går bättre sen. Och mer spel ger dig ju fler kort som förstås hjälper :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är märkligt hur mycket mer framgång jag har på laddern efter klockan 1-ish. Det är inget jag bara fått för mig heller, det är fan så. Igår spelade jag först omkring klockan 20-21 och då var det mer eller mindre vinn en, förlora en. Jag startade på rank 13, körde i någon timme kanske och avslutade på rank 13.

Sedan körde jag igång spelet igen betydligt senare, när jag definitivt borde ha legat och sovit istället... Och jag red en win streak till rank 10. Jag vann en 5-6 matcher i rad. Det är inte första gången det händer heller, jag nådde rank 13 efter en winstreak på natten. Jag får börja laddra på natten helt enkelt. Inte bra för min nattsömn. sad_1182040_0.gif

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Naxxpriser släppta: http://www.hearthpwn.com/news/534-curse-of-naxxramas-wing-entry-details-and-heroic

700g/vinge eller $7, eller 4 vingar för $20 (första vingen är gratis om man spelar inom första månaden).

Jag kan inte helt bestämma mig... Jag har sparat på mig runt 2200g som jag tänkte lägga på Naxx, men 20 dollar är ju inte så mycket. Guld/prisration i Naxx är inte så bra; dvs om jag lägger mitt guld på packs och pengar på Naxx får jag betydligt många fler packs än om jag lagt samma mängd pengar på packs. Hmm, har lite tid på mig att fundera så..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Naxxpriser släppta: http://www.hearthpwn.com/news/534-curse-of-naxxramas-wing-entry-details-and-heroic

700g/vinge eller $7, eller 4 vingar för $20 (första vingen är gratis om man spelar inom första månaden).

Jag kan inte helt bestämma mig... Jag har sparat på mig runt 2200g som jag tänkte lägga på Naxx, men 20 dollar är ju inte så mycket. Guld/prisration i Naxx är inte så bra; dvs om jag lägger mitt guld på packs och pengar på Naxx får jag betydligt många fler packs än om jag lagt samma mängd pengar på packs. Hmm, har lite tid på mig att fundera så..

Bara 600 guld till så kan du ju köpa alla vingar utan att behöva spendera riktiga pengar. :P

Jag har snart skrapat ihop tusen guld, så om jag bara börjar farma seriöst så borde jag kunna dra ihop tillräckligt för att kunna köpa alla vingar gratis. Problemet är bara att arena lockar så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara 600 guld till så kan du ju köpa alla vingar utan att behöva spendera riktiga pengar. tongue_1181744_0.gif

Jag har snart skrapat ihop tusen guld, så om jag bara börjar farma seriöst så borde jag kunna dra ihop tillräckligt för att kunna köpa alla vingar gratis. Problemet är bara att arena lockar så mycket.

Ja, men om jag någonsin i framtiden kommer köpa packs för pengar gör jag en dålig deal om jag lägger guld på Naxx. :( Dessutom är tiden jag lagt på att farma ihop guldet värd mycket mer, timlönsmässigt, än Naxx kostar, haha. Men jag börjar med att köpa första vingarna för guld så får jag se hur jag gör sen. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du nästan alla kort redan så tycker jag bara det är rent nonsens att köpa flera packs för riktiga pengar, jag kommer i varje fall att köpa alla vingar för mitt sparade guld då jag tycker det har mycket mindre värde än mina riktiga pengar!

Ser ni fram emot naxx?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du nästan alla kort redan så tycker jag bara det är rent nonsens att köpa flera packs för riktiga pengar, jag kommer i varje fall att köpa alla vingar för mitt sparade guld då jag tycker det har mycket mindre värde än mina riktiga pengar!

Ser ni fram emot naxx?

Jag är inte ens i närheten av att ha alla kort. Det finns massa jag önskar jag hade.

Ja, jävligt taggad på Naxx. Jag börjar bli väldigt trött på constructed som bara består av samma 5 decks hela tiden, det behövs verkligen att Naxx rör om i grytan lite. Jag längtar speciellt mycket efter Priests nya kort. Jag har gett upp lite på Priest just nu, men tänker plocka upp det igen när Naxx kommer.

Jag såg nu att priserna i EU är mycket sämre, Naxxvingarna här kostar ~200kr istället för ~135kr i USA, vilket gör mig mindre sugen på att spendera riktiga pengar.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inte ens i närheten av att ha alla kort. Det finnhttp://www.gtasajten.com/hearthstone-heroes-of-warcraft-51205/s massa jag önskar jag hade.

Ja, jävligt taggad på Naxx. Jag börjar bli väldigt trött på constructed som bara består av samma 5 decks hela tiden, det behövs verkligen att Naxx rör om i grytan lite. Jag längtar speciellt mycket efter Priests nya kort. Jag har gett upp lite på Priest just nu, men tänker plocka upp det igen när Naxx kommer.

Jag såg nu att priserna i EU är mycket sämre, Naxxvingarna här kostar ~200kr istället för ~135kr i USA, vilket gör mig mindre sugen på att spendera riktiga pengar.

Jaha, jag trodde du hade alla!

Jo, jag håller med. Man ser just nu typ 5 decks hela tiden, om och om igen. Blir rätt snabbt tråkigt..

Oj, det var ju lite sämre. Kommer anagligen få några personer at inte handla Naxxvingarna för IRl-pengar här hemma i varje fall!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, men om jag någonsin i framtiden kommer köpa packs för pengar gör jag en dålig deal om jag lägger guld på Naxx. :(

Jo det är ju sant visserligen.

Dessutom är tiden jag lagt på att farma ihop guldet värd mycket mer, timlönsmässigt, än Naxx kostar, haha. Men jag börjar med att köpa första vingarna för guld så får jag se hur jag gör sen. :D

Jo det är ju också sant. Men å andra sidan, den tiden hade du väl lagt på spelet i vilket fall som helst? :D

Nåväl, det finns inget rätt eller fel, köper man vingar för pengarna (höhö) så får man ju betydligt mer guld över till arena runs, vilket åtminstone jag tycker är det roligaste med spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag föll för frestelsen blush_1181011_0.gif satt och snackade med kollegan om det och vafan, att få både expansionen OCH packs är ju den roligaste lösningen resonerade vi båda. 200 spänn fattigare blir jag, men det är fan ingenting. Jag har inget emot att stötta Blizzard med de pengarna om det leder till ett större Hearthstone-team och fler/snabbare expansioner!

Öppnade 23 packs. Fick en Ysera och ett par bra kort för att bygga Miracle Rogue (Auctioneer och Preparation). 550 dust eller något fick jag när jag disenchantade allt extra. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag föll för frestelsen blush_1181011_0.gif satt och snackade med kollegan om det och vafan, att få både expansionen OCH packs är ju den roligaste lösningen resonerade vi båda. 200 spänn fattigare blir jag, men det är fan ingenting. Jag har inget emot att stötta Blizzard med de pengarna om det leder till ett större Hearthstone-team och fler/snabbare expansioner!

Öppnade 23 packs. Fick en Ysera och ett par bra kort för att bygga Miracle Rogue (Auctioneer och Preparation). 550 dust eller något fick jag när jag disenchantade allt extra. :)

23 packs? Köpte du slut på allt guld du hade, eller vad hände? Hade det inte varit bättre att arena bort pengarna? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

23 packs? Köpte du slut på allt guld du hade, eller vad hände? Hade det inte varit bättre att arena bort pengarna? tongue_1181744_0.gif

Japp. Jag behöver inte så mycket guld för att kunna ha råd att köra arena när jag vill, oftast går mina arena runs såpass bra att jag går +- noll på dem. Just nu kör jag relativt mycket constructed så jag ville ha packsen till det -- det hade tagit för lång tid att få ut packsen genom arena runs. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp. Jag behöver inte så mycket guld för att kunna ha råd att köra arena när jag vill, oftast går mina arena runs såpass bra att jag går +- noll på dem. Just nu kör jag relativt mycket constructed så jag ville ha packsen till det -- det hade tagit för lång tid att få ut packsen genom arena runs. :)

Ah, men då förstår jag.

Jag lirar egentligen lite samma som du, mest constructed. Questar pengar och försöker håva in så många vinstpengar jag orkar om dagen. Men det är mest i jakt på guld inför DLC. Men samtidigt så vill jag fasen ha lite nya kort så lite nu och då kastar jag mig ut i arenan i jakt på kort, pengar och dust. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Är ni taggade inför Naxx då? 23:e juli släpps det enligt Battle.net-launchern. Men antar att det kanske blir natten till den 24:e för oss Européer?

Jag är väldigt taggad! Det ska bli väldigt roligt med meta change, men jag tycker dem måste lägga in flera kort med Silences nu, bara priest, druid & shaman har ju egentligen bra silence's..

För övrigt så släppts naxx samtidigt i både EU & NA så det är inte så NA får det för oss i EU, vilket jag personligen tycker är super!

Kommer också fyra nya cardsbacks, den senaste cardbacken för ranked tycker jag är den snyggaste än så länge;

10563090_752663351443102_7609131963412201884_n.jpg

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...