Jump to content

Bilarna man äger.


VaXXoR
 Share

Recommended Posts

Är det svarta tailgatern du har blivit av med?

Exakt, hade stylat den och förlorade den i ett uppdrag då det blev en cutscene. Har kollat om den finns i impound garaget, men nix!

Aja det verkar lite buggat det där just nu. Bilar jag har i garage har även flyttats ut på gatan ett antal gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag begriper det inte heller. Trevor har bara sin röda pickup, och garaget buggar. Testmoddade en Comet nyligen och den försvann. Får kolla senare om den dykt upp i panten.

Kolla annars garaget som varje huvudperson har, det färgade, inte vid safehousen.

Om det inte finns där så kan det vara en bugg, vilket Rockstar är medvetna om och ska försöka fixa såvitt jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då kna jag med passa på att fråga; Om jag sparar en bil i garaget vid mitt safehouse, och jag använder den när jag kör till ett uppdrag, förlorar jag den då eller den dyker upp igen i garaget?

Alltså; måste jag spara den varje gång jag tar ut den ur garaget? För när man har den till ett uppdrag är risken överhängande att den sprängs, man tvingas på en annan bil etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur är det med specialfordon man köper på internet? Flygplan, helikoptrar, båtar, tanks? Måste man hålla koll på var de är eller kan man köpa ett flyg, åka vart som helst, överge det mitt i luften och hoppa fallskärm, och sedan finns det kvar i hangaren? Inte behöver man väl köpa nytt varje gång?

Jag köpte en cykel på nätet, ställde den utanför garaget, gick in, körde ut med annan bil. Cykel Borta. crying_1182855_0.gif/>

Så: Ja, håll koll på vad du köper. Är den borta så är den borta.

Vet ej om detta gäller samtliga fordon, men samma regler bör ju gälla.

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur är det med specialfordon man köper på internet? Flygplan, helikoptrar, båtar, tanks? Måste man hålla koll på var de är eller kan man köpa ett flyg, åka vart som helst, överge det mitt i luften och hoppa fallskärm, och sedan finns det kvar i hangaren? Inte behöver man väl köpa nytt varje gång?

Överger du något i luften lär det falla till marken och explodera, spränger du något som inte är din karaktärsbil (den du alltid har) så är det borta...

Båtar och flyg vet jag inte, det vill säga om man lämnar dem någonstans och de är intakta...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Överger du något i luften lär det falla till marken och explodera, spränger du något som inte är din karaktärsbil (den du alltid har) så är det borta...

Båtar och flyg vet jag inte, det vill säga om man lämnar dem någonstans och de är intakta...

Jag bröt mig in på militärbasen och stal ett jetplan som jag ställde i Trevors hangar. Sedan sparade jag och gav mig ut för att flyga, dumpade skiten i luften, åkte tillbaka och där stod planet igen! Och det köpte jag inte ens.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag bröt mig in på militärbasen och stal ett jetplan som jag ställde i Trevors hangar. Sedan sparade jag och gav mig ut för att flyga, dumpade skiten i luften, åkte tillbaka och där stod planet igen! Och det köpte jag inte ens.

Konstigt, för jag snodde ett flygplan från flygplatsen och landade med det i Trevors hangar. När jag kom tillbaka lite senare så var flygplanet inte där.

Känns som det är rätt slumpmässigt just nu huruvida man får behålla fordonen man parkerar i safe house-garage och diverse hangarer och andra ställen. Har vi tur så kommer det en uppdatering i framtiden som tar hand om det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säkraste sättet jag uppfattat att spara bilar är att överge de på gatan.

Då kan man hämta ut de från vehicle impound, vilket verkar säkrare än ens egna garage atm.

Ska man bara sätta dem på gatan utanför huset så sparas de i impound? För jag har inte hittat nån parkeringsruta så som det fanns i GTA IV

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...