Jump to content

Magiska Moments i GTA V


Weener
 Share

Recommended Posts

Tänkte att eftersom det händer så sjukt mycket random grejer hela tiden som ingen annan än en själv är med om tänkte jag att vi kan dela med oss av lite magiska eller häftiga/filmiska moments vi vart med om.

Tänkte dela med mig av ett moment då Franklin susar fram på motorvägen i en långtradare utan släp. Det är natt och lite dimmigt och jag blåser förbi en diner i skogskanten. Ut från parkeringen brummar ett MC-gäng och jag tänker att jag kan inte låta dom passera utan att skoja lite med om. Jag tvärstannar långtradaren tvärs över motorvägen, hoppar ur hytten och vandrar rakt fram till den största och skäggigaste knutten och smäller till honom rätt över käften. Han trillar av och alla hans kompisar drar genast vapen. Jag tar motorcykeln och brummar rätt ut i skogen, hela gänget åker efter mig och kulorna viner runt min skalle. Tillslut lyckas jag skaka av mig dem och hör hur motorernas dån försvinner i fjärran. Så jävla episkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Satt och lekte lite med kontrollerna medans jag körde bil. Råkade då helt plötsligt räcka finger åt en annan förare som blev helt vansinnig och började jaga mig. Försökte skaka av mig honom, men det var sjukt svårt.

Lyckades dock få stopp på honom när jag körde rätt igenom en fyrvägskorsning mott rött ljus och undvek bilarna som körde tvärsöver vägen. Den galne föraren efter mig hade dock inte lika tur och blev rammad av en lastbil.

Sånt som bara händer på film!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åkte runt på landsbygden och diverse motorvägar för att upptäcka landskapet när jag märker att det åkte tre tankbilar efter varandra på vägen. Jag tänker att det vore roligt att se om man kan få till några fina explosioner och börjar med att åka alldeles för nära tankbilen längst bak. Jag drar upp pistolen medans jag kör och skjuter ett par skott i tanken varpå världens största smäll går av och "kameran" skakar till samtidigt som tankbilen åker all världens väg åt sidan medan min bil slungas bakåt. Jag sitter framför TVn (IRL dvs.) och säger bara "wow" med tanke på hur grymt det såg ut,

Åker vidare i min skadade bil och skjuter nästa två tankbilar varpå jag får tre stjärnor och en jävla massa poliser efter mig. Åker över på motsatt körbana och bilarna svischar förbi. Är millimeter ifrån att krocka men lyckas klara mig. Eftersom jag är mitt inne i en polisjakt i oupptäckta områden har jag ingen aning om vart jag färdas. Ser någon militant minnesplats och en bro, men kopplar aldrig var bron kan leda. Eftersom jag är uppe i över 200 tar det bara någon sekund innan jag förstår att jag precis åkt in i Fort Zancudo. Sekunden senare avlossar en tank ett skott varpå hela min bil flyger åt helvete och jag dör. Sinnes.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min var en ganska simpel men cool grej med Franklin under ett biluppdrag. Körde ifrån polisen i en sportbil och kör ut för ett hopp på hög höjd men kommer fel och bilen välter i luften. Jag tänker, "skit det här kommer inte gå bra" och väntade mig en vält söndertrasad bil och att jag fick börja om uppdraget. Men bilen snurrar ett fullt varv och landar på hjulen igen precis lagom så att jag kan fortsätta köra som om ingenting har hänt (fick inte ens sladd) medans poliserna givetvis tappade bort mig. :D

It's the small things... :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är inte detta GTAV-magi, så vad är? Gick och längtade som fan hela arbetsdagen och när klockan äntligen slagit fyra och jag lämnar bygget för att gå ut på parkeringen så är det första jag ser en vit bil jag aldrig sett stå där förr, vars registreringsnummer började med "GTA 5.."

(Pardon my grammar, har spelat mig helt slut i skallen :lol:)

Redigerad av Ma__Cipriani
  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kör lugnt och sansat (nåja, så snabbt det bara går) med en långtradare i norra delen av Blaine County, med polisen efter mig. Efter en stund ser jag en bensinmack och svänger in för att byta fordon. Kommer istället på att jag kanske kan komma ifrån polisen om jag gömmer mig bakom byggnaden. Jag ställer mig runt hörnet och håller ett öga på vägen. Några sekunder senare kör poliserna in vid macken med sirenerna på högsta volym. När de hoppar ur bilarna börjar en NPC skrika som en galning och springer fort som fan därifrån vilket får en av poliserna ropar efter honom "Not you, fool!".laugh_1182782_1.gif

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man drogar ned sig med Michaels' son och hallucinationerar

vid ett tillfälle och

faller ned mot marken i regnbågssken med passande musik,

riktigt spejsat. Träffade även

en snubbe på stan som man rökte på med och sedan plötsligt mejar man ned zombies med minigun..

Redigerad av GTA_Narkomanen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelade med Franklin och stannade till för att kika på ett diner nord väst om Los Santos. Utanför stod en spinkig redneck-snubbe i keps och skitigt vitt linne och en riktigt bastant white trash-kvinna och snackade.

När jag gick förbi så började spinkisen att gå mot mig och vara spydig så jag sänkte honom med ett enda slag så kepsen flög all världens väg (såg as-roligt ut).

Då flippade kvinnan ur och började anfalla mig. Hon var mycket tuffare och det tog ett antal slag och sparkar för att värja sig mot henne.

En tredje npc-kvinna som stått i närheten hade tydligen ringt polisen för mini-kartan började blinka och ljudet av sirener kom närmare och närmare.

Tänkte att jag skulle testa lite hur poliserna verkligen funkade så istället för att ta bilen och dra, så gömde jag mig bakom en container och väntade.

Snart kom två polisbilar in på området och cirkulerade runt på parkeringen ett tag innan de gav upp och for iväg.

Så jä***la grymt spel!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man

drogar ned sig med Michaels' son och hallucinationerar

vid ett tillfälle och

faller ned mot marken i regnbågssken med passande musik, riktigt spejsat.

Träffade även en snubbe på stan som

man rökte på med och sedan plötsligt mejar man ned zombies med minigun...

Det kan kanske vara värt att spoilertagga det där. ;)

Edit: Eftersom det var två uppdrag du beskrev.

Det var inte

zombies man mejade ned

, utan

aliens

.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Under det uppdraget då man ska

jaga en skåpbil och två motorcyklister för att luska reda på The Losts läger

uppenbarade sig under biljakten en skarp kurva kring en liten ravin framför de jagade fordonen. I stället för att fortsätta på vägen, som AIn gjorde, fanns det ett väldigt tydligt gupp som jag och säkert alla andra tog. Problemet var att jag precis sänkt den första motorcyklisten och därför hade en relativt låg hastighet när jag for ut på guppet. Väl i luften saktas tiden ner och jag är övertygad om att jag inte kommer klara hoppet, trots det slår bilens undersida i andra sidans sandbank och orkar precis ta sig över stupet även med bakhjulen till följd av att den stannar. Det ser helt sjukt ut, jag konstaterar att jag missade skåpbilen och ska precis gasa efter den när den andra motorcyklisten kör rakt in i baken på bilen, dör och kasar ner för ravinen. Hade det funnits en replay-funktion hade det sett ut som något ur en action komedi, responsen från min sida blev ett asgarv.

Sjukt häftigt spel, verkligen.

Redigerad av Jazz
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker vi skippar spoliertags i denna tråden?

Det tycker inte jag. Jag har inte kommit särskilt långt i storyn än och andra har inte spelat alls. Använd tags som alla andra, det sköts i allmänhet väldigt bra men ibland inte. Detta är ett exempel på det senare.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blev fan rånad på allt jag hade. Fick bara behålla kalsongerna...

O_o

Såg en blå prick, åkte dit och så fort jag steg ur bilen

blev jag slagen tydligen för allt blev svrt sen vaknade jag naken utan nått på mig, på tågrälsen.

Hahaha

Jag har stött på samma sak! Skitroligt! :lol:

Kanske värt att spoilertagga dock, men specificera att det "bara" är en spoiler för ett random-event.

Någonting såhär alltså:

Spoiler för random event:

Jag blev fan rånad på allt jag hade. Fick bara behålla kalsongerna... O_o

Såg en blå prick, åkte dit och så fort jag steg ur bilen blev jag slagen tydligen för allt blev svrt sen vaknade jag naken utan nått på mig, på tågrälsen.

Jag menar, även om det bara är ett random event som kan ske när du free-roamar så känns det som om man inte lär få samma reaktion andra gången det händer, eller om man redan läst om det.

Men sen kanske det bara är jag som överdriver lite när det kommer till spoilers. x)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blev

fan

rånad på

allt jag hade. Fick bara behålla

kalsongerna... O_o

Såg en blå p

r

ick,

åkte dit och så fort jag steg ur bilen blev jag slagen tydligen för allt blev svart

sen vaknade jag naken

utan nått på mig,

på tågrälsen. Hahaha

Kanske värt att spoilertagga dock, men specificera att det "bara" är en spoiler för ett random-event.

Någonting såhär alltså:

Så? =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha nyss hände en grej som fick mig att skratta till!

Jag skulle möta upp med några killar med Trevor för att starta ett uppdrag. Jag satt i en helikopter och tänkte att det vore kul att ta den dit och göra en maffig entré.

När jag väl var ovanför mötesplatsen så hovrade jag lite med helikoptern för att stabilisera mig själv inför landningen.

När Trevor helt plötsligt hoppar ur helikopter, kameravinkeln byts till nere på marken där alla står. In i bilden kommer Trevor flygandes och landar på magen på marken, samtidigt som helikoptern dundrar i backen någonstans bakom kameran och exploderar så bilden skakar.

Samtidigt som det händer så säger en av killarna: "Here comes Trevor."

  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...